امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278812
۱۰۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

شما بعد از قهوه مسواک می زنید

درست است که اسید یا شکر موجود در قهوه، نوشابه‌ها و آب میوه، پوسته بیرونی دندان‌ها را که مینای دندان نامیده می‌شود، از بین می‌برد. اما سعی نکنید فوراً آنها را پاک کنید. هنگامی که بلافاصله پس از مصرف یک غذا یا نوشیدنی اسیدی مسواک می زنید، مینای ضعیف آن را از بین می برید. در عوض، خوب با آب بشویید و حداقل 1 ساعت قبل از مسواک زدن صبر کنید. حتی بهتر است، قبل از جرعه جرعه مسواک بزنید.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

پس نوشیدن نوشیدنی(الکلی) از آب صرف نظر می کنید

شراب قرمز یک لکه دهنده آشکار دندان است، اما شراب سفید دارای اسید و تانن نیز می باشد. آنها می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند و دندان ها را راحت تر لکه دار کنند. الکل همچنین دهان شما را خشک می کند، به این معنی که بزاق کمتری برای شستن اسید و باکتری ها دارید. برای محافظت از دندان ها و جلوگیری از لک شدن، بعد از هر نوشیدنی دهان خود را با آب بشویید.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

شما با موهای خشک شنا می کنید

آب استخر دارای مواد شیمیایی است که به موها آسیب می رساند و موهای بلوند را سبز می کند. به موهای خود مانند یک اسفنج خشک شده فکر کنید: اگر قبل از شنا آن را با آب لوله کشی خیس کنید، نمی تواند آنقدر در استخر خیس شود. وقتی بیرون آمدید، فوراً موهای خود را بشویید، ترجیحاً با شامپوی بعد از شنا.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

شما خیلی زیاد ... یا خیلی کم شامپو میزنید

شامپو روغن های طبیعی پوست سر را از موها پاک می کند. اگر این کار را بیش از حد انجام دهید و حالت موهای شما کدر و خشک می شوند. اما اینکه هر چند وقت یک‌بار شامپو کنید به نوع موی شما بستگی دارد.

برای موهای نازک و صاف، اگر چربی و کثیفی جمع شد، می‌توانید هر روز شامپو بزنید، اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که باید این کار را هر ۲ تا ۳ روز یک‌بار انجام دهید.

موهای ضخیم یا مجعد می توانند از چند روز تا یک هفته بین تمیز کردن فاصله داشته باشند.

افرادی که موهایی با بافت های ویژه دارند می توانند ماهی یک یا دو بار آن را بشویند. از آرایشگر خود بپرسید که چه روتین و محصولاتی برای موهای شما مناسب است.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

شما از نرم کننده صرف نظر می کنید

شاید نگران باشید که موهایتان را سنگین کند. یا فقط برای آن وقت ندارید. اما بدون آن، موها خشک و کدر می شوند. برای اینکه تارهایتان صاف و سالم به نظر برسند، هر بار که موهایتان را می شویید از یک نرم کننده سبک استفاده کنید. آن را روی انتهای رشته های خود (نه ریشه) قرار دهید.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

از گوش پاک کن استفاده می کنید

ممکن است احساس خوبی داشته باشد، اما گوش پاکن ها در واقع جرم گوش را عمیق تر می کنند. علاوه بر این، حتی ممکن است به پرده گوش یا استخوان های کوچکی که به شما کمک می کند آسیب بزنید. پس چگونه باید جرم گوش را پاک کنید؟ در حالت ایده آل، شما نباید مجبور باشید - بدن شما می تواند آن را به تنهایی از بین ببرد. اما اگر احساس می‌کنید گوش‌هایتان پر است، صدای زنگ می‌شنوید یا در شنوایی مشکل دارید، به پزشک مراجعه کنید. آنها می توانند تصمیم بگیرند که چگونه موم را با خیال راحت از بین ببرند.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

برای جلوگیری از تعریق از دئودورانت استفاده می کنید

دئودورانت بو را پنهان می کند، اما اگر زیر بغل شما چسبنده یا عرق کرده است، ضد تعریق چیزی است که نیاز دارید که با بستن غدد عرق رطوبت را متوقف می کند.

آیا آن را تازه بعد از دوش صبحگاهی خود می گذارید؟ ابتدا دستورالعمل ها را بخوانید. برخی از محصولات باید در شب و دوباره در صبح روی پوست خشک استفاده شوند.

کف دست عرق کرده؟ در آنجا هم می توانید از ضد تعریق استفاده کنید.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

درست قبل از پدیکور اصلاح می کنید

ممکن است نخواهید که ناخن کارتان پاهای پرموی شما را حس کند. اما شکاف های کوچک پوست شما بلافاصله پس از اصلاح، نقطه ورود مناسبی برای هر گونه باکتری در حمام پا است که می تواند منجر به عفونت شود. حداقل 24 ساعت قبل از پدیکور اصلاح نکنید.

با توجه به این نکته، اجازه ندهید که متخصص زیبایی کوتیکول شما را برش دهد، زیرا این کار باعث ایجاد دهانه ای برای میکروب ها می شود.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

شما تیغ خود را عوض نمی کنید

اگر از یک تیغ کسل کننده برای اصلاح استفاده می کنید، احتمالاً باید چندین بار از همان ناحیه عبور کنید تا صاف شوید. این بریدگی های ریزی در پوست شما ایجاد می کند که می تواند منجر به برآمدگی، بثورات، تحریک و عفونت شود. بعد از حدود پنج تا هفت اصلاح -- یا هر زمانی که لازم است چندین بار به یک منطقه بروید -- زمان تعویض تیغه ها فرا رسیده است.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

شما در دوش بخار معطل می شوید

آب داغ پوست را خشک می کند. اگر اگزما دارید، می تواند منجر به بدتر شدن آن شود. بنابراین از دوش و حمام های طولانی و آب داغ خودداری کنید. در عوض، شیر آب را گرم نگه دارید. اگر پوستتان قرمز باشد یا وقتی بیرون می روید احساس گرما کنید، دمای هوا خیلی گرم است.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

صورت خود را اسکراب می کنید

برای پاک کردن کثیفی روز از صورت خود نیازی به اسکراب با دستمال ندارید. تنها چیزی که پوست شما نیاز دارد ماساژ ملایم با نوک انگشتان و یک پاک کننده ملایم است. صورت خود را یک یا دو بار در روز با آب ولرم یا خنک بشویید.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

محصولات پوست را انبار می کنید

علاوه بر یک پاک کننده ملایم روی صورت شما، متخصصان پوست می گویند تنها موارد ضروری یک مرطوب کننده و یک ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر است. سرم ها با مزایای اثبات نشده گران هستند و تونرها ممکن است منجر به خشکی و تحریک پوست شوند.

برای آکنه از چندین محصول حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید. ترکیب آن ها می تواند پوست را تحریک کند. اگر درمان‌های آکنه داروخانه برای شما مؤثر نبود، با متخصص پوست خود صحبت کنید.

آیا شما این اشتباهات زیبایی را مرتکب می شوید؟

نواحی حساس خود را صابون می کنید

فرج و واژن فوق العاده حساس هستند. بنابراین از صابون‌های تند که معطر یا ضدعفونی‌کننده هستند صرفنظر کنید - آنها می‌توانند تعادل باکتری‌هایی را که ناحیه را سالم نگه می‌دارند، از بین ببرند. همین امر در مورد دوش ها، دستمال مرطوب های معطر و دئودورانت های واژن نیز صدق می کند. تنها چیزی که نیاز دارید صابون ساده و بدون عطر است تا هر روز به آرامی آن ناحیه را بشویید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید