امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281196
۲۴۴
۱
۰
نسخه چاپی

راه های تشخیص تخم مرغ فاسد

راه های تشخیص تخم مرغ فاسد

شکی نیست که تخم مرغ یکی از منابع مهم ساختار بدن انسان است و توصیه می شود که تخم مرغ یکی از اجزای یک صبحانه تلفیقی باشد، اما اگر تخم مرغ را برای خوردن آماده کنیم و بعد از چشیدن آن متوجه شویم، که خراب هستند، چه می شود؟

ما در اینجا 5 راه برای تشخیص تخم مرغ فاسد و غیر گندیده قبل از پختن آن ها را به شما نشان می دهیم.

چگونه تخم مرغ گندیده را از تخم مرغ غیر گندیده تشخیص دهید؟ 

1- تست فلوتاسیون را انجام دهید

تشخیص تخم مرغ فاسد: ساده ترین راه برای آزمایش تازگی تخم مرغ این است که آن را در یک کاسه آب قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر تخم مرغ به ته رود سالم است. اگر تخم مرغ شناور باشد یعنی فاسد است.

2- از چراغ قوه استفاده کنید

یک چراغ قوه را به سمت پوسته تخم مرغ بگیرید و این آزمایش را در یک اتاق تاریک انجام دهید تا ببینید چه چیزی در آن وجود دارد، در تخم مرغ تازه فقط هوا در بالا و زرده در وسط آن شفاف است و اگر هوای بیشتری مشاهده کردید زرده تیره تر، تا حدودی خوب است، اما توصیه می شود سریع از آن استفاده کنید، اگر فضای هوا زیاد است و زرده لخته شده، بهتر است آن را دور بریزید.

3- تخم مرغ را تکان دهید

اگر تخم مرغ را تکان دهید و حرکت مایع را در آن بشنوید، این زرده است و  تخم مرغ خراب است.

4- تماشای سفیدی

یک راه آسان برای این که بفهمید تخم مرغ قبل از پخت چقدر سالم است و فاسد نیست، این است که سفیده اطراف زرده را تماشا کنید، اگر متوجه شدید که سفیده آن خیلی بزرگ است، فاسد شده است.

5- تخم مرغ را بو کنید

          برای اطمینان از خراب نشدن تخم مرغ تا زمان  ی که یکی از آزمایش های فوق را انجام دهید، آن را بو کنید و اگر بوی گوگرد شدید به مشام می رسد یعنی کاملاً پوسیده شده است.   

  • منبع
  • گفتنی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید