امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278217
۴۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

مبل چرمی و تمیز کردن آن در منزل

مبلمان چرمی به چیدمان داخلی منزل ظرافت و زیبایی ویژه ای می‌ دهد. ولی مواظبت و تمیزکردن این مبل‌های لوکس و زیبا شگردهایی دارد. برای این کار، نمی‌توانید به‌ راحتی دستمال نمداری را بردارید و روی مبل بکشید یا شوینده های قوی استفاده کنید؛ در این صورت، امکان صدمه دیدن چرم وجود خواهد داشت.

نحوه ی نگهداری و تمیز کردن مبل چرمی در خانه

نحوه ی نگهداری و تمیز کردن مبل چرم در خانه

مبلمان چرمی به چیدمان داخلی منزل ظرافت و زیبایی ویژه ای می‌ دهد. ولی مواظبت و تمیزکردن این مبل‌های لوکس و زیبا شگردهایی دارد. برای این کار، نمی‌توانید به‌ راحتی دستمال نمداری را بردارید و روی مبل بکشید یا شوینده های قوی استفاده کنید؛ در این صورت، امکان صدمه دیدن چرم وجود خواهد داشت. راه حل های مناسب برای پاک‌کردنشان در این مطلب آورده ایم. همراه ما باشید.

مراحل تمیز کردن مبل چرم

- نخست با استفاده از جاروبرقی زباله های ریخته شده روی مبل را تمیز کنید. توجه کنید که بین پشتی‌های مبل را هم تمیز کنید.

نحوه ی نگهداری و تمیز کردن مبل چرمی در خانه

- به وسیله برس جاروبرقی زباله های باقی مانده را جمع کنید. موقع استفاده از برس جاروبرقی دقت کنید که به روکش چرمی مبل صدمه وارد نکنید.

- بعد از تمیز کردن مبل با جاروبرقی، با یک دستمال گرد و خاک مبل را به طور کامل تمیز کنید.

تمیز کردن انواع لکه از روی مبل چرمی

لکه ی چربی

لکه‌های چربی که به وسیله لوازم آرایشی بهداشتی، غذا و… بر روی مبل‌ها ریخته شده باید هر چه زود پاک شوند. برای این کار می‌توانید از محلول‌های ویژه پاک کردن لکه‌ها از روی مبل چرمی استفاده کرده و آنگاه آن را کامل خشک کنید. چنانچه لکه‌ای روی مبل باقی ماند، می‌توانید از جوش شیرین برای پاک کردن لکه‌های مبل چرمی هم استفاده کنید. برای این کار جوش شیرین را روی بخش لکه‌دار پخش نموده و بعد از چند ساعت آن را پاک کنید.

نحوه ی نگهداری و تمیز کردن مبل چرمی در خانه

لکه ی جوهر

برای پاک کردن جوهر ریخته شده روی مبل، بایستی آن را با پنبه الکلی پاک کرده و آنگاه آن را با دستمال خشک پاک کنید. زمان استفاده از الکل توجه داشته باشید که روی مبل نریزید.

لکه ی نوشیدنی ها

لکه نوشیدنی‌هایی مانند چایی، قهوه، نوشابه و… را به سرعت خشک کنید. برای پاک کردن این نوع لکه‌ها از روی مبلمان چرمی، نخست مایع ریخته شده را از روی مبل پاک نموده و آنگاه از محلول‌های پاک کننده ویژه استفاده کنید. در آخر هم با دستمال خشک و تمیز سطح مبل را کاملا خشک و تمیز کنید.

لکه های ناشناس

زمانی که برای شستشوی مبل چرم مبادرت می‌کنید، امکان دارد بعضی لکه ها را نتوانید بشناسید که کدام نوع لکه است. اغلب تمیز کردن مبل چرمی با رنگ روشن دشوارتر است. پاک کردن لکه‌های تیره بر روی این مبلمان وقت زیادی می برد و باید با توجه انجام گیرد.

آب لیمو و کرم تارتار را با هم مخلوط کنید و یک خمیر غلیظ بسازید. کمی از خمیر را بر روی لکه بگذارد و بعد از تقریبا یک ربع آن را بردارید. آنگاه با یک اسفنج نرم و خیس، مبل را به طور کامل تمیز کنید.

نحوه ی نگهداری و تمیز کردن مبل چرمی در خانه

پاک کننده های دیگر برای تمیز کردن مبل چرمی

می‌توان از دستمال مرطوب ، خمیردندان سفید و لاک پاک کن‌هایی که بدون استون هستند هم برای تمیز کردن مبل چرمی استفاده کرد. این موارد برای لکه‌های کم دوام مورد خوبی هستند. البته دقت کنید که هر محلولی را پیش از استفاده در جاهایی که در دید نیستند امتحان کنید تا اگر به مبل صدمه وارد نکرد از آن استفاده کنید.

از بین بردن آثار خراشیدگی از روی مبل چرم

امکان دارد مبلمان‌تان را تمیز کرده باشید اما هنوز هم درست تمیز نشده باشد. خراش و خش علت اصلی است که مبلمان زودتر خراب شده و ظاهری زشت به خود می گیرد.

برای از بین بردن این عوارض باید مراحل زیر را طی کنید.

جایی را که خش دارد را کاملا تمیز کنید و از محلول مناسب برای هر لکه‌ای که روی آن قرار دارد استفاده کنید.

قسمتی از مبل را که دارای خط و خش است با روغن‌هایی مثل روغن بچه یا روغن زیتون و … به کمک یک تکه پنبه چرب کنید.

اثرات چربی را با یک دستمال خشک و تمیز از روی مبل پاک کنید.

چرب کردن مبلمان باعث می گردد تا بتوانید آن را نرم نگه دارید و از خشک شدن و ترک خوردگی آن پیشگیری کنید. از طرفی تمیز کردن مبل چرمی با مواد شوینده سبب می شود تا کم کم خشک شود و صدمه ببیند. به همین دلیل باید آن را تقویت کنید.

  • منبع
  • بیتوته

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید