امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278805
۱۲۸۱
۱
۰
نسخه چاپی

چرا برخی از زنان با دخول ارضا نمی شوند؟!

بسیاری از زنان هنگام رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند زیرا شرکای آن ها به تحریک کلیتورال یا مسایل دیگری که آن ها را به رختخواب می کشاند توجه نمی کنند. بیش از ۹۰ درصد مردان در هر بار رابطه جنسی به ارگاسم می رسند. این میزان برای زنان تنها ۳۳.۳ درصد است.

رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از فعالیت هایی است که باعث افزایش نزدیکی عاطفی در ازدواج می شود، فقدان آن یا ناکافی بودن آن نیز به همان اندازه می تواند برای موفقیت رابطه مضر باشد. این فعالیت بسیار مهم آنقدر حیاتی است که مشاوره جنسی و روانشناسان ازدواج اغلب به زوج ها توصیه می كنند كه به خاطر حفظ رابطه خود در كنار هم، مساله را کاملا جدی بگیرند. حتی اگر مجبور باشند برای آن برنامه زمانی مشخص تهیه كنند؛ به طوری كه نیازهای هر دو طرف بتواند به خوبی مراقبت و براورده شود.

در همین حال، رابطه جنسی تنها زمانی خوب است که هر دو نفر از این عمل لذت ببرند و به اوج خود برسند (انزال برای مردان و ارگاسم زنان). اما یافته ها نشان داده است که در اکثر موارد، این مردان هستند که در حدود ۹۵ درصد از فعالیت های جنسی خود به ارگاسم می رسند در حالی که حدود ۲۵ درصد از زنان در برخورد جنسی خود به ارگاسم دست پیدا می کنند. اگرچه رسیدن یا نرسیدن به نقطه اوج، بر توانایی باروری زنان تأثیر نمی گذارد، اما بر میزان لذت آن ها از رابطه جنسی تأثیر زیادی دارد. بنابراین رمزگشایی از اینکه چرا بسیاری از زنان با دخول به ارگاسم نمی رسند، مفید است.  

ارضا شدن زنان یا ارگاسم

ارگاسم یا ارضا شدن زن به عنوان احساس لذت جنسی شدید در حین فعالیت جنسی تعریف می شود. قلب تندتر می زند و تنفس سریع تر و سنگین تر می شود. در زنان، کاهش تنش جنسی با انقباض عضلات تناسلی همراه است. بسیاری از زنان بیش از یک بار به ارگاسم می رسند.

برخی به طور فعال نوعی از انزال را به شکل مایع شفافی که از غدد نزدیک مجرای ادرار در هنگام به اوج لذت رساندن زنان آزاد می شود تجربه می کنند. این غدد به غدد اسکین معروف هستند. اگرچه ارگاسم به طور معمول از طریق تحریک اندام نه فقط اندام جنسی) به دست می آید، مواقعی وجود دارد که بدون محرک نیز رخ می دهد. برای مثال برانگیختگی در خواب های موسوم به رویای مرطوب یا رویای خیس.  

تفاوت علمی ارگاسم در زنان و مردان

با وجودیکه شباهت های زیادی بین لذت شدید زنان و مردان وجود دارد، متون پزشکی زیادی در مورد ارگاسم زنان وجود ندارد. مردان پس از انزال، یک دوره مقاومت به تحریک مجدد را پشت سر می گذارند. مقاومت در برانگیختگی جنسی ناشی از آزاد شدن هورمون های عصبی مانند هورمون اکسی توسین و پرولاکتین و اندورفین می باشد. برای کوتاه کردن دوره مقاومتی بین ارگاسم، برخی از مردان داروهایی استفاده می کنند که پرولاکتین را سرکوب می کنند. اما این روش برای درمان هیچ یک از ایده های تحریکی یا حتی اختلالات جنسی تأیید نشده است.

ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون، اعضای یک تیم آمریکایی معروف در زمینه تحقیقات جنسی- روانی و روانپزشکی، ارگاسم مردان را با انزال یکی می دانند؛ اما زمانی که یک مرد در رابطه جنسی موجود در یک رابطه قوی، لذت شدید را تجربه می کند، در واقع تفاوت ظریفی وجود داشته است. از طرفی هیچ رساله ای در مورد ارگاسم نمی تواند بدون بحث کوتاهی در مورد نقطه جی، ناحیه حساس واژن که برخی معتقدند بسیار تحریک کننده است، کامل شود.

این نقطه ظاهرا در دیواره قدامی واژن قرار دارد. تصور می شود که تحریک ناحیه منجر به ارگاسم شدید می شود. اگرچه کارشناسان بر سر شواهد علمی اثبات آن اختلاف نظر دارند، جنجال های زیادی پیرامون این نقطه افسانه ای وجود دارد و برخی معتقدند این یک ساختار آناتومیکی واقعی و مستقل نیست. بلکه فقط ادامه سیستم جنسی زنان است. 

ارضا شدن زنان

دلایل ارضا نشدن زن با دخول

یکی از دلایل نرخ بالاتر ارگاسم زنان حین خودارضایی می تواند این باشد که ویبراتورها و دیگر اسباب بازی های جنسی که برای تحریک کلیتورال استفاده می شوند با سطحی از سرعت کار می کنند که تکرار آن برای انسان دشوار است. بنابراین دلیل ارضا نشدن زن با دخول به دلیل شکل متفاوت آناتومی جنسی او و عدم مشارکت شریک جنسی برای تحریک کافی بخش جنسی زن می باشد.راه های زیادی برای از بین بردن شکاف ارگاسمی بین زنان و مردان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

1. ضعف آموزش جنسی

هشتاد درصد زنان برای ارگاسم نیاز به تحریک کلیتورال دارند و این در حالی است که بخش زیادی از زنان حتی از حرف زدن درباره نیازهای جنسی خود منع شده و از طرف جامعه شرم زده می شوند. رابطه جنسی برای زنان به تنهایی، برای رساندن آن ها به ارگاسم کافی نیست.

در ایالات متحده، کمتر از 50 درصد سیستم آموزشی به امور جنسی اختصاص دارد. در کشورهای دیگری مانند هند آموزش جنسی بسیار اندک و ناچیز است یا اصلاً وجود ندارد و اکثر نوجوانان با گوش دادن به تجربیات سالمندان خود یا بدتر از آن، از پورنوگرافی، مفاهیم و ایده های اشتباه را برای زندگی و باورهای جنسی خود انتخاب می کنند. در باقی فرهنگ ها نیز اوضاع کم و بیش به همین منوال است.

خانواده ها سعی نمی کنند نوجوانان را برای زندگی جنسی آماده کنند زیرا نگرانند که این نوجوانان "خودسر" شده و درگیر رابطه جنسی شوند. آن ها متوجه نمی شوند که امور جنسی یک انگیزه بیولوژیکی است و آن ها قادر نیستند موضوع را زیر فرش پنهان کنند یا نوجوانان را نسبت به این نیاز طبیعی بدبین کنند. برای

2. پورنوگرافی

عدم اموزش جنسی صحیح و بحث سالم در خانواده درباره شناخت درست بدن و کارکرد عملکرد آن بویژه در حوزه جنسی، بار ناآگاهی و عدم شناخت زیادی را بر دوش افراد تحمیل می کند. عدم اگاهی و کنجکاوی، بسیاری از نوجوانان را وادار به تماشای فیلم های پورنو می کند که به غلط نشان می دهند همه زنان در طول رابطه جنسی با تلاش اندک شرکای خود به ارگاسم می رسند.

نوجوانان اگر پسر باشند در مسیر رشد و بالغ شدن، شرکای جنسی خودخواهی می شوند که برای کنار آمدن با نارضایتی همسرشان در رختخواب کمترین تلاشی نمی کنند و اگر دختر باشند دچار استرس و عزت نفس پایین از نظر جنسی خواهند شد. بازنمایی غلط و نادرست از ویژگی های جنسی زنان در پورنوگرافی بسیاری از نوجوانان را در مورد واقعیت موضوع، گیج می کند.

3. عدم تحریک کلیتوریس

دلیل اصلی عدم ارگاسم بسیاری از زنان در حین مقاربت این است که مردان توجه چندانی به تحریک کلیتورال ندارند و بیشتر بر نفوذ تمرکز می کنند. اخیرا برخی از متخصصان حوزه جنسی از سیاستگذاران آمریکایی خواسته اند تا از الگوی آموزشی هلند که در برنامه های نظام آموزشی مرتبط با خانواده، آموزش آشنایی با سیستم جنسی زنان از جمله تحریک کلیتورال قرار دارد، استفاده کنند. چرا که معتقدند آموزش سکس و رابطه جنسی ضعیف در ارتباط زوجین به مرور زمان به یک مشکل بزرگ بدل می شود.

کلیتوریس در قسمت فوقانی دیواره واژن قرار دارد و به دلیل محل قرارگیری، هنگام رابطه جنسی در برخی زنان باعث ارگاسم نمی شود، مگر اینکه از وسایل دیگر برای تحریک و ارگاسم استفاده شود. واضح است که کلیتوریس تا چه اندازه می تواند بر توانایی زنان برای رسیدن به ارگاسم یا فرکانس آن (شدت و ضعف) تأثیر بگذارد.

اساسا اینکه در برخی فرهنگ ها زنان ختنه می شوند (بریدن کلیتوریس) اعتقاد بر این است که کسانی که ختنه نشده اند می توانند به لحاظ جنسی بی پروا شوند. این نشان می دهد که کلیتوریس چه نقش بزرگی در رفع نیاز جنسی زنان به عنوان یک عضو بسیار حساس در دستگاه تناسلی زنان دارد و در رضایت جنسی زن نقش مهمی ایفا می کند.

عمل ناقص سازی جنسی زنان که در فرهنگ عامه به ختنه زنان شناخته می شود در واقع فلج کردن زندگی جنسی زنان برای تمام عمر می باشد که گاهی به دلایل خونریزی و عفونت ناشی از بریدن به مرگ زنان منجر می شود.

4. تحریک ناکافی

بر اساس مطالعات صورت گرفته، فعالیت جنسی معمولاً بین ۳۳ ثانیه تا ۱۳ دقیقه است و قابل درک است که برخی از مردان قبل از انزال به شکل طولانی تر لذت می برند اما بدون در نظر گرفتن مدت زمان رابطه، تعدادی از زنان در این مدت به ارگاسم نمی رسند. بنابراین هیچ دلیل عجیبی برای این سوال که چرا زنان با دخول ارگاسم نمی شوند وجود ندارد.

همانطور که آن ها وقتی کلیتوریس را با دستان خود تحریک می کنند به مقصد نهایی ارگاسم می رسند، فقط به این دلیل که اعصاب برانگیختگی زنان آنجاست. بنابراین آنچه مسلم است زنان توانایی رسیدن به ارگاسم را دارند به شرطی که بخش جنسی حساس به ارگاسم در آن ها به خوبی شناسایی و تحریک شود.

طبق همین شواهد و به گفته متخصصان غدد درون ریز، دلیل اصلی عدم رسیدن زنان به ارگاسم از طریق رابطه جنسی و دخول مستقیم، تحریک ناکافی کلیتوریس توسط اندام مرد در هنگام رابطه جنسی است. فقط برخی از زنان می توانند با نفوذ واژینال به ارگاسم برسند اما درصد قابل توجهی از آن ها قادر به ارگاسم واژینال نیستند و این به دلیل عوامل بسیاری رخ می دهد. حتی در میان کسانی که ادعا می کنند به آن سطح مطلوب ارگاسم رسیده اند، عده ای در واقع ارگاسم دروغین داشته اند. آن را یا برای جلب رضایت مرد یا برای جلوگیری از ضربه خوردن اعتماد به نفس خود، جعل می کنند.

5. تجربیات تلخ جنسی

زنانی که در گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفته اند یا مورد در زندگی مشترک خود مورد آزار و اذیت یا بدرفتاری شوهر خود قرار می گیرند برای رسیدن به ارگاسم مشکل دارند. در این موارد برای بهبود اوضاع جنسی ابتدا باید با کمک های حرفه ای مشاوره مشکلات حوزه ارتباطی در این زنان و همسر آن ها حل شود.

مادامی که مسایل مرتبط با مشکلات ارتباطی رفع نشود درمان های جنسی مربوط به عدم ارگاسم بی نتیجه می ماند. در این رابطه مشاوره خانواده می تواند راهگشا باشد.

6. میل جنسی کم

زنانی که میل جنسی کم و ناتوانی در پاسخ به محرک های جنسی دارند نیز برای رسیدن به ارگاسم با مشکل مواجه خواهند شد. این دسته از زنان از رابطه جنسی لذت نمی برند چه رسد به تجربه ارگاسم. چنین رفتاری می تواند محصول شیوه تربیتی و شکل گیری باورهای مرتبط با مسایل جنسی باشد یا نتیجه سواستفاده های جنسی از جمله تجاوز جنسی باشد. شناسایی دلایل میل جنسی کم و چرایی ناتوانی برای پاسخ گویی به تحریکات جنسی نیز به مداخله های مشاوره ای نیاز دارد.

7. دلایل پزشکی و دارویی

ابتلا به برخی از بیماری های جسمی و روحی بر کل مسایل جنسی فرد از میل جنسی گرفته تا عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان موثر و تاثیرگذار است. چنانچه زنی در شرایط روانی و فیزیکی مطلوبی نباشد توانایی و روحیه رابطه جنسی و ارگاسم را از دست می دهد. بیماری های جسمی مانند دیابت و اختلالات روانی و مصرف داروهای درمانی برای این بیماری ها از جمله عوامل به ارگاسم نرسیدن در زنان می باشد.

8. دلایل مالی و خانوادگی

لذت بردن از رابطه جنسی و میل به فعالیت جنسی به ارامش فکر و راحتی روان نیازمند است. وقتی دغدغه های مالی برای براورده کردن ابتدایی ترین نیازهای زندگی وجود دارد رابطه جنسی آخرین چیزی است که احتمالا به ذهن افراد می رسد. استرس های مالی برای زنان نیز مانند مردان به عنوان یک عامل مسدود کننده جنسی عمل می کند. اگر مسایل داخلی و خارجی زندگی مشترک به یک مشکل بدل شده باشد رابطه جنسی جذابیت خود را از دست می دهد.

ارضا نشدن زن

روش هایی برای رسیدن به ارگاسم با دخول

متخصصان درمانگر جنسی اولین پیشنهادی که برای حل مساله عدم ارضا شدن زنان با دخول ارایه می دهند شناخت و اگاهی دو طرف از بدن زن و عملکرد جنسی در او است. چنانچه به نحوه ارضا زن در رابطه جنسی اگاهی نداشته باشند رابطه جنسی تبدیل به یک عمل یکطرفه به نفع مرد خواهد بود.

1. صحبت درباره نیازها

زوج ها باید بیشتر در مورد آنچه باعث تحریک آن ها می شود و آنچه در رختخواب جالب و هیجان انگیز است صحبت کنند تا فاصله لذت بردن بین مرد و زن از بین برود. مشکلات در مرحله اول از طریق گفتگو حل می شوند. به این دقت داشته باشید که شاید شریک شما حتی درباره مشکل شما اطلاعی نداشته باشد.

ایده ال این است که این مکالمات را قبل از رابطه جنسی شروع و حین رابطه جنسی عملی کنید. شریک زندگی و جنسی شما قدرت ذهن خوانی ندارد و توقع اینکه حدس بزند چه چیزی برای شما بهترین است کار بیهوده ای است.

2. خودارضایی متقابل

به طرز عجیبی بسیاری خود ارضایی را به عنوان عمل جنسی نمی شناسند. بسیاری فکر می کنند مادامی که شریک جنسی وجود دارد چه نیازی به خودارضایی است. انواع مختلفی از بیان جنسی وجود دارد که می تواند به طور چشمگیری زندگی جنسی را بهبود ببخشد. خودارضایی شیوه ای کم خطر و مناسب برای دست یابی به اهداف جنسی می باشد.

از خودارضایی نترسید. هیچ کس به اندازه شما بدن شما را نمی شناسد؛ پس هیچ کس به اندازه خود شما نمی تواند شریک جنسی را برای بهره مند کردن شما از لذت جنسی راهنمایی کند.  

  • منبع
  • هنر زندگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید