امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278314
۱۰۲۳
۱
۰
نسخه چاپی

گوش دادن به دوستان و خانواده به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند

با استفاده از دستگاه تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) ، محققان دریافتند شرکت کنندگانی که از گوش دادن حمایتی بیشتری برخوردار بودند ، سطوح بالاتری از تاب آوری شناختی را گزارش کردند

یکی از ملزومات اصلی هر دوستی (یا هر رابطه ای در این مورد)، گوش دادن به یکدیگر است. واقعاً گوش دادن به مردم فایده بزرگی دارد و می تواند به عزیزان شما کمک کند تا عمر بیشتری داشته باشند.

یک مطالعه جدید اهمیت داشتن یک سیستم پشتیبانی اجتماعی و به ویژه داشتن افرادی را که هنگام خالی کردن خودتان صدای شما را می شنوند نشان داده است.

چه در مورد استرس های شغلی، چه در زندگی شخصی و چه صرفاً در یک رابطه عادی و ملموس قدیمی صحبت کنید، احساس این که به حرف های شما گوش داده شده است می تواند به اصطلاح تاب آوری شناختی شما را تقویت کند.

تحقیقات جدید که توسط انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، نشان داد که این تاب آوری زمانی ایجاد می شود که فردی را داشته باشید که واقعاً می توانید با او صحبت کنید.

گوش دادن به دوستان و خانواده به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند

تاب آوری شناختی توانایی مغز در برابر بیماری ها و بهبودی از آسیب ها است.

اگر مغز ساختار خوبی داشته باشد می تواند چالش های سلامت جسمی یا روانی را جبران کند. اطلاعات را می توان در اطراف قسمت های آسیب دیده مغز پردازش و جابجا کرد و به همان خوبی خود را دوباره سیم کشی کرد. این می تواند در برابر شرایطی مانند آلزایمر و سایر زوال عقل ها محافظت کند.

در این مطالعه از 2171 فرد بزرگسال خواسته شد تا سطوح اجتماعی شدن خود را بر اساس پنج نوع مستندسازی کنند: گوش دادن ، مشاوره ، محبت ، حمایت عاطفی و تماس کافی.

با استفاده از دستگاه تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) ، محققان دریافتند شرکت کنندگانی که از گوش دادن حمایتی بیشتری برخوردار بودند ، سطوح بالاتری از تاب آوری شناختی را گزارش کردند.

تاب آوری شناختی فوایدی دارد یا خیر، همه ما می توانیم با گوش دادن بیشتر به دوستانمان این کار را انجام دهیم.

ایرن اس لوین متخصص دوستی و روانشناس می گوید که دوستی ها تا حد زیادی به این بستگی دارد. یکی از پایه های دوستی های نزدیک  این است که فرد می تواند شادی ها و ناامیدی ها را ابراز کند و احساس کند که به او گوش داده شده و مورد قبول واقع شده است.

همه ما می خواهیم احساس درک شدن داشته باشیم و بتوانیم خود را بدون تظاهر به اشتراک بگذاریم. دوستان و عزیزان نه تنها می توانند به ما در حل مشکلات کمک کنند، بلکه به نظر می رسد داشتن فردی که فقط به حرف های او گوش می دهد استرس را کاهش می دهد.

دوستان اغلب احساس می کنند که نیاز به ارائه راه حل دارند اما فقط گوش دادن می تواند به فرد در حل مشکل کمک کند.

نکات مهم در مورد اینکه چگونه یک شنونده عالی باشید

در اینجا نکات مهم لوین متخصص دوستی و روانشناس در مورد اینکه چگونه یک شنونده عالی باشید آورده شده است:

1- هرگز در حین گوش دادن چند کار را انجام ندهید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هنگام گوش دادن به یک دوست ، تلفن هوشمند خود را در دستان خود نگه دارید.

2- زمان کافی را برای گوش دادن اختصاص دهید. مکالمات مهم را با عجله انجام ندهید.

3- سعی کنید در برابر وسوسه ای که برای گفتن مشکلات خود در مواقعی که یک دوست به شما نیاز دارد گوش دهید، مقاومت کنید.

4- اگر نمی توانید از نظر فیزیکی دور هم جمع شوید از Facetime یا Zoom استفاده کنید.

5- سوالاتی را مطرح کنید که نشان می دهد می خواهید بیشتر بشنوید اما سعی کنید هنگامی که یک دوست می خواهد چیزی را خصوصی نگه دارد تهاجمی نباشید.

6- هر چند وقت یکبار آنچه را که می شنوید تکرار کنید تا دوست شما بفهمد که شما گوش می دهید و درک می کند.

منتظر چی هستی؟ امروز برو به حرف یکی از دوستانت گوش کن...

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید