امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278481
۱۱۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

اگر همسر شما خیانت می کند یا به او مشکوک هستید، این مطلب را بخوانید

اگر همسر شما خیانت می کند یا به او مشکوک هستید، این مطلب را بخوانید

خیانت زن در زندگی مشترک

زوج های متاهل هرگز تصور نمی کنند که رابطه آنها به خیانت ختم شود. اما حقیقت این است که خیانت می تواند حتی شادترین ازدواج ها را نیز متزلزل کند. دلایل متفاوتی وجود دارد که چرا زنان خیانت می کنند. همین امر در مورد شوهران نیز صدق می کند. تنهایی ممکن است نقش مهمی در این مورد داشته باشد، مانند کسالت و مشروبات الکلی.

در مواقع دیگر همسر به خیانت روی می آورد تا خلاء جسمی یا احساسی خود را که توسط شریک زندگی اش پر نشده است پر کند. اما علل ریشه ای در هر رابطه منحصربفرد است لذا درک اینکه چرا برخی از همسران به شوهران خود خیانت می کنند ، ارزش بررسی دارد.

گاهی اوقات رابطه نزدیک با یک همکار در یک شب طولانی در دفتر بسیار زیاد است. در مواقع دیگر ، همسر به خیانت روی می آورد تا خلاء جسمی یا احساسی خود را که توسط شریک زندگی اش پر نشده است پر کند. اما علل ریشه ای در هر رابطه فردی وجود دارد. درک اینکه چرا برخی از همسران به شوهران خود خیانت می کنند ، ارزش بررسی دارد.

چرا همسر خیانت کرده است؟

ما از نظر اجتماعی این ایده را داریم که مردان فریبکار هستند و همه مردان مستعد خیانت هستند درست است؟ آلیشیا ام واکر دانشیار جامعه شناسی در دانشگاه ایالتی میسوری می گوید: اما داده ها داستان کاملاً متفاوتی را نشان می دهد".

واکر در جریان نگارش کتاب خود "زندگی مخفی همسر خیانتکار: قدرت ، عمل گرایی و لذت در خیانت زنان" دریافت که زنان به همان نسبت مردان خیانت می کنند اگر نه بیشتر.

بسته به گروه سنی و رفتار گاهی اوقات زنان حتی بیشتر از مردان خیانت می کنند. او می گوید: "زنان بیش از آنچه ما فکر می کنیم خیانت می کنند." ما فقط دوست نداریم در مورد آن صحبت کنیم و دوست نداریم در مورد آن فکر کنیم. شما نمی خواهید فکر کنید که همسایه، معلم مدرسه یکشنبه یا دوست شما این کار را انجام می دهد. اما واقعیت این است که شما زنی را می شناسید که خیانت می کند، فقط نمی دانید که او این کار را می کند.

برخی از زنان برای جلوگیری از کسالت خیانت می کنند، برخی زنان دیگر خیانت می کنند زیرا احساس می کنند مورد غفلت واقع شده اند، برخی زنان نیز می گویند خیانت می کنند چون می خواهند خیانت کنند.

دلایل خیانت برای هر رابطه پیچیده و منحصر به فرد است. واکر روشن می کند که هیچ دلیل خاصی برای خیانت در ازدواج وجود ندارد.

در بسیاری از مواقع دلایل فیزیکی و گاهی اوقات احساسی هستند و گاهی اوقات فقط این موضوع به کسی مربوط می شود که فرصتی داشته باشد. واکر می گوید: داده های زیادی وجود دارد که نشان می دهد یک زن با یک همکار رابطه دارد و به احتمال زیاد نیز می گوید" ازدواج من عالی است و من فوق العاده راضی هستم." من واقعاً فرصتی را دیدم و از آن استفاده کردم.

1- مهم است که در مورد آنچه همسرتان به آن علاقه مند است باز باشید. بسیاری از زنانی که واکر با آنها مصاحبه کرده است گفته اند که وقتی آزادانه در مورد خیال پردازی ها یا خواسته های خود با شوهران خود صحبت می کردند با انزجاری روبرو می شدند که باعث احساس شرم می شد. خیانت به آنها فرصتی داد تا احساس اعتبار و پذیرش کنند.

2- بسیاری از زنانی که خیانت می کنند نمی خواهند شوهر خود را ترک کنند، آنها عاشق همسرشان هستند، زندگی بسیار خوبی دارند اما آنچه آنها واقعاً می خواهند تنوع در شریک جنسی است.

3- واکر همچنین متوجه شد که بیشتر همسران خیانتکار این عمل را تمرین قدرت می دانند. جوانمردی قدیمی از هنجارهای پذیرفته شده اجتماعی استفاده می کند که می تواند زنان را در مراحل اولیه رابطه در نقش های فرعی قرار دهد، برای زنانی که خیانت می کنند، خیانت می تواند وسیله ای برای پس گرفتن این قدرت باشد. آنها همیشه احساس می کردند که انتخاب شده اند نه اینکه خودشان انتخاب کنند و سپس آنها به صورت آنلاین به سایت های دوست یابی مراجعه می کنند و با وجود مردان متعدد، اکنون آنها بیشتر از اینکه انتخاب شوند، انتخاب می کنند.

به آنها این فرصت داده می شود که بر روابط خود استقلال داشته باشند زیرا که بسیاری از آنها در روابط خود از این استقلال محروم شده اند.

4- واکر می گوید وقتی با همسرتان هستید، بسیار مهم است که مطمئن شوید به نیازهای او و نیازهای خود فکر می کنید. اگر اینطور نیستید برخی ممکن است مجبور شوند به دنبال جای دیگری باشند.

5- زنان موجودات حساسی هستند، آنها در همه چیز به دنبال عشق هستند. شاید همسرتان با مردی ملاقات کرده باشد که با او همدردی زودگذری کرده باشد و علیرغم اینکه از نظر همسرتان این موضوع جدی نیست اما مجذوب او شده باشد.

6- اگر به خیانت همسر خود مظنون هستید، شاید او می خواسته با این اقدام به خاطر موضوعی از شما انتقام بگیرد.

اگر همسر شما خیانت می کند یا به او مشکوک هستید، این مطلب را بخوانید

راه های مدیریت خیانت همسر در زندگی مشترک

1- اگر دلبر همسر خود را گرفتید، عصبانیت نکنید. سعی کنید آرام و بی تفاوت رفتار کنید، هر کلمه را وزن کنید. ابتدا باید وجدان او را تحت فشار قرار دهید که بیدار شود.

2- فرصتی برای حفظ حریم خصوصی خود پیدا کنید. نیازی نیست تغییری را که اتفاق افتاده است با دوستان خود به اشتراک بگذارید، زیرا همه چیزهایی که بعد از آن گفته می شود، افکار آنها خواهد بود نه شما.

3- شما باید خودتان تصمیم بگیرید که او را ببخشید یا نه. در صورت پاسخ مثبت، خود را برای مشکلات در روابط آماده کنید زیرا حتی پس از 5 سال نیز آن را به یاد خواهید آورد. اگر نه با زندگی مجردی سازگار شوید.

4- یک حقیقت را به خاطر بسپارید - اگر شخصی یک بار اشتباه کرد باز هم می توانید او را ببخشید. اما وقتی این اشتباه دو یا سه بار اتفاق می افتد از همسرتان فرار کنید.

5- همچنین از خشم نسبت به شریکی که همسرتان با او خیانت کرده است خودداری کنید. ممکن است آن فرد نداند که زن شوهر دارد. این یک خط بسیار ظریف است که قبل از تکان دادن مشت ها باید مشخص شود.

چه زمانی می توانید یک رابطه را نجات دهید

1- اگر واقعا همسر خود را دوست دارید، خود و شخصیت تان را تجزیه و تحلیل کنید و بعد از مدتی تصمیم بگیرید. نیازی نیست با صدای بلند فریاد بزنید که از او متنفر هستید. خشم می گذرد، احساسات قدیمی شعله ور می شوند، سیاه دیر یا زود با سفید پوشانده می شود.

2- بعد از اینکه برای تنهایی وقت پیدا کردید و خوب فکر کردید، سعی کنید آرام با همسرتان صحبت کنید. دریابید چرا او این کار را کرد. خودتان نتیجه گیری کنید، سپس بدون عجله تصمیم خود را بگیرید.

3- در صورت توبه، گریه و پشیمانی صادقانه به زن توجه ویژه ای داشته باشید. علت دقیق خیانت را بیابید، سپس برای فکر کردن وقت بگذارید. وقتی به خود می آیید و شرایط را کاملاً می پذیرید، می توانید رابطه را بازیابی کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید