امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283064
۲۳۰
۱
۰
نسخه چاپی

چین حساب های رسانه های اجتماعی منتقدان سیاست کووید را تعلیق کرد

چین حساب های رسانه های اجتماعی منتقدان سیاست کووید را تعلیق کرد

چین حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بیش از 1000 منتقد سیاست‌های دولت در مورد شیوع کووید-19 را تعلیق یا بسته است، زیرا این کشور در حال حرکت به سمت باز شدن بیشتر است.

پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب سینا ویبو Sina Weibo اعلام کرد که به 12854 تخلف از جمله حمله به کارشناسان، دانشمندان و کارکنان پزشکی رسیدگی کرده و 1120 حساب کاربری را به طور موقت یا دائم ممنوع کرده است.

حزب کمونیست حاکم تا حد زیادی به جامعه پزشکی برای توجیه قرنطینه‌های سخت، اقدامات قرنطینه‌ای و آزمایش‌های انبوه خود متکی بود که تقریباً همه آن‌ها را ماه گذشته به طور ناگهانی رها کرد و منجر به افزایش موارد جدید شد که منابع پزشکی را به حد خود رسانده است. حزب اجازه انتقاد مستقیم را نمی دهد و محدودیت های سختی را برای آزادی بیان وضع می کند.

سینا ویبو Sina Weibo در بیانیه‌ای به تاریخ پنجشنبه گفت: این شرکت به افزایش تحقیقات و پاکسازی انواع محتوای غیرقانونی ادامه خواهد داد و یک محیط اجتماعی هماهنگ و دوستانه برای اکثر کاربران ایجاد خواهد کرد.

انتقادها عمدتاً بر محدودیت‌های حرکت بی انتها متمرکز شده است که باعث می‌شد مردم برای هفته‌ها در خانه‌های خود محبوس شوند و گاهی اوقات غذا یا مراقبت پزشکی کافی دریافت نکنند.

خشم همچنین به این دلیل این الزام ایجاد شد که هر کسی که احتمالاً آزمایشش مثبت یا با چنین شخصی در تماس بود برای مراقبت در یک بیمارستان صحرایی که در آن به دلیل ازدحام بیش از حد، غذای ناکافی و بهداشت نامناسب وجود داشت، محبوس می شد.

هزینه های اجتماعی و اقتصادی در نهایت باعث اعتراضات خیابانی نادر در پکن و سایر شهرها شد و احتمالاً بر تصمیم حزب برای کاهش سریع شدیدترین اقدامات تأثیر گذاشت.

چین اکنون با افزایش موارد و بستری شدن در بیمارستان ها در شهرهای بزرگ مواجه است و با شروع هجوم سفرهای سال نو که قرار است در روزهای آینده آغاز شود، برای گسترش بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته آماده می شود.

درحالی‌که پروازهای بین‌المللی همچنان کاهش می‌یابد، مقامات می‌گویند که انتظار دارند سفرهای ریلی و هوایی داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شود و تعداد کلی به دوره تعطیلات 2019 قبل از شیوع بیماری همه‌گیر نزدیک شود.

وزارت حمل و نقل روز جمعه از مسافران خواست تا سفرها و تجمعات را کاهش دهند، به ویژه اگر شامل افراد مسن، زنان باردار، کودکان خردسال و کسانی است که دارای بیماری های زمینه ای هستند.

معاون وزیر ژو چنگ گوانگ در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: از افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند نیز خواسته می شود ماسک بپوشند و به سلامت و بهداشت شخصی خود توجه ویژه ای داشته باشند.

با این وجود، چین در حال پیشبرد برنامه ای برای پایان دادن به قرنطینه اجباری برای افرادی است که از روز یکشنبه از خارج از کشور وارد می شوند.

پکن همچنین قصد دارد الزام دانش‌آموزان مدارس شهر را برای داشتن آزمایش کووید-19 منفی برای ورود به محوطه در زمانی که کلاس‌ها در 13 فوریه پس از تعطیلات از سر گرفته می‌شود، کنار بگذارد. اداره آموزش و پرورش شهر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، در حالی که مدارس مجاز خواهند بود در صورت شیوع جدید کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنند، آنها باید در اسرع وقت به آموزش حضوری بازگردند.

با این حال، پایان آزمایش‌های انبوه، تعداد بسیار محدود داده‌های اولیه مانند تعداد مرگ و میر، عفونت و موارد شدید، و ظهور احتمالی انواع جدید، دولت‌ها را در جاهای دیگر وادار کرده است تا الزامات آزمایش ویروس را برای مسافران چینی ایجاد کنند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین نسبت به کمبود داده از چین ابراز نگرانی کرده است، در حالی که ایالات متحده به نتایج آزمایش منفی برای مسافران چینی ظرف 48 ساعت پس از خروج نیاز دارد.

مقامات بهداشتی چین روزانه تعداد موارد جدید، موارد شدید و مرگ و میر را منتشر می کنند، اما این اعداد فقط شامل موارد تایید شده رسمی هستند و از تعریف بسیار محدودی از مرگ های مرتبط با کووید استفاده می کنند.

مقامات می گویند از آنجایی که دولت آزمایشات اجباری را پایان داد و به افراد دارای علائم خفیف اجازه داد خود را آزمایش کنند و در خانه دوره نقاهت را بگذرانند دیگر نمی تواند تصویر کاملی از وضعیت آخرین شیوع بیماری ارائه دهد.

کمیسیون ملی بهداشت روز یکشنبه 10681 مورد جدید داخلی را گزارش کرد که تعداد کل موارد تایید شده در کشور را به 482057 نفر رساند. همچنین در 24 ساعت گذشته سه مورد فوتی جدید گزارش شد که مجموع جان باختگان را به 5267 نفر رساند.

این اعداد کسری از آمار اعلام شده توسط ایالات متحده است که تعداد قربانیان خود را بیش از یک میلیون نفر در میان حدود 101 میلیون مورد اعلام کرده است.

اما آنها همچنین بسیار کوچکتر از تخمین های منتشر شده توسط برخی از دولت های محلی هستند. ژجیانگ، استانی در ساحل شرقی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که روزانه حدود 1 میلیون مورد جدید را مشاهده می‌کند.

چین گفته است که الزامات آزمایشی که توسط دولت های خارجی - اخیراً آلمان و سوئد - تحمیل شده است، مبتنی بر علم نیست و اقدامات متقابل نامشخصی را تهدید کرده است. سخنگویان آن گفته اند که وضعیت تحت کنترل است و اتهامات مربوط به عدم آمادگی برای بازگشایی را رد می کنند. اگر گونه ای در یک شیوع ظاهر شود، از طریق توالی ژنتیکی ویروس پیدا می شود.

از زمان شروع همه‌گیری، چین 4144 توالی با GISAID، یک پلتفرم جهانی برای داده‌های کروناویروس به اشتراک گذاشته است. این تنها 0.04 درصد از تعداد موارد گزارش شده آن است - نرخی بیش از 100 برابر کمتر از ایالات متحده و تقریباً چهار برابر کمتر از همسایه مغولستان.

در همین حال، هنگ کنگ همچنین قصد دارد برخی از گذرگاه های مرزی خود با چین را در روز یکشنبه بازگشایی کند و به ده ها هزار نفر اجازه دهد روزانه بدون قرنطینه عبور کنند.

این شهر نیمه خودمختار جنوبی چین به شدت تحت تأثیر ویروس قرار گرفته است و پست های بازرسی مرزی زمینی و دریایی آن با سرزمین اصلی تقریباً سه سال است که بسته شده است. با وجود این خطر، انتظار می‌رود که بازگشایی رونق بسیار مورد نیاز برای بخش گردشگری و خرده‌فروشی هنگ کنگ را فراهم کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید