امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276697
۱۵۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

چند منبع درآمد داشته باشید تا احساس امنیت کنید

چند منبع درآمد داشته باشید تا احساس امنیت کنید

چرا باید چند منبع درآمد داشته باشیم؟

برای اینکه درآمد پایدار داشته باشید باید چندین منبع درآمد داشته باشید. داشتن چندین منبع درآمد مانند این است که در سرمایه گذاری، تمام تخم مرغ هایتان را در یک سبد نگذارید.

در زندگی گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که به هیچ عنوان انتظار آن را ندارید. به همین خاطر است که وارن بافت (سرمایه‌گذار برجسته جهانی) گفته است: «هیچ‌وقت روی یک منبع درآمد تکیه نکنید، هر چیزی ممکن است، اتفاقات خوب و بد وجود دارد.»

داشتن چندین منبع درآمد، استرس ناشی از تکیه بر یک منبع درآمد را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. با وجود چندین منبع درآمد، نفس راحتی خواهید کشید زیرا آمادگی مواجهه با بدترین اتفاق ممکن را نیز خواهید داشت.

اگر یکی از منابع از دست برود، نگران نخواهید بود که از کجا هزینه‌ها را تامین کنید، بلکه با خیال آسوده به این فکر خواهید بود که یک جایگزین برای منبع درآمد از دست رفته بدست آورید.

با داشتن چندین منبع درآمد، فرصت‌های مختلفی برای رشد درآمدتان خواهید داشت. وقتی از هرکدام از 3-4 منبع درآمد، چندمیلیون درآمد ماهیانه داشته باشید زندگی لذت‌بخش خواهد بود، اینطور نیست؟

«به جای داشتن درآمد از یک منبع، با انجام چندین کار سایر منابع درآمدی را ایجاد کنید. این درآمد می‌تواند از کارهایی باشد که همین الان انجام می‌دهید ولی پولی بابت‌شان نمی‌گیرید.»

برای مثال، اگر همین الان یک دوربین عکاسی حرفه‌ای دارید و دوره‌های آنلاین یا حضوری برای استفاده از آن گذرانده‌اید، می‌توانید اینکار را جدی بگیرید و به عنوان یک عکاس، منبع درآمدی جدیدی برای خودتان ایجاد کنید.

راه‌های بی‌شماری برای بدست آوردن پول بیشتر وجود دارد، چرا شما از آنها بهره‌مند نشوید؟ شاید از شروع اینکار واهمه دارید زیرا یکی از دوستان شما سعی کرده یک منبع درآمد جدید ایجاد کند ولی در وسط راه منصرف شده یا نتوانسته آن درآمد را ایجاد کند.

عدم خلق چندین منبع درآمد یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که اکثر افراد مرتکب می شوند. مانند خانه هایی که بدون داشتن چندین ستون فرو می ریزند، هر فرد موفقی نیز باید درآمد خود را بر پایه چندین ستون بنا کند. علاوه بر این، باید این ستون ها را بهینه سازی کرده و آنها را اتوماتیک و خودکار کنید . تا بدون حضور فیزیکی تان برایتان درآمدزایی داشته باشد و به آزادی زمانی و مالی برسید.

اگر این ستون ها را در کسب و کار خود تعریف کرده و آنها را بهینه سازی و خودکار کنید، هر ماه درآمد پایداری کسب خواهید نمود.

اما اگر تنها یک منبع درآمد داشته باشید چطور؟

در یک لحظه، کل منبع درآمد شما میتواند مانند یک ساختمان تک ستونه فرو بریزد!

چند منبع درآمد داشته باشید تا احساس امنیت کنید

آیا داشتن چند شغل عاقلانه است؟

داشتن چندین منبع درآمد را با داشتن چند شغل اشتباه نگیرید. اگر بخواهید همزمان در 2-3 مکان شغل ثابت داشته باشید (حضور ثابت شما الزامی باشد) فقط خودتان را از پای در می‌آورید.

داشتن شغل‌های پاره‌وقت، راهکار درستی نیست. منابع درآمد باید به گونه‌ای ایجاد شود که نیاز به حضور مداوم و ثابت شما نداشته باشد. مثال عکاسی، نمونه خوبیست. اگر در عکاس متبحر یا حتی متوسط باشید می‌توانید در مراسم مختلف عکاسی کنید یا با سازمان‌ها، شرکت‌ها، برگزارکنندگان مراسم عروسی و… توافق کنید که به عنوان عکاس حاضر شوید.

یک راه دیگر این است که عکس‌هایتان را در اینترنت بفروشید. چندین سایت ایرانی برای فروش عکس وجود دارد که ارزش بررسی دارند. عکاسی و فروش عکس فقط یک مثال بود و فرصت‌های زیاد دیگری که شما به آنها علاقه‌مندید یا همین الان توانایی انجام آنرا دارید می‌توانید بیابید. می‌توان راه‌هایی یافت که حتی فقط یکبار یک محصول ایجاد کنید و بارها آنرا بفروشید. اینترنت اینکار را بسیار ساده‌تر از قبل کرده است.

۷ ایده برای خلق چندین منبع درآمد

۱- راه اندازی سایت

کسب درآمد از راه اندازی سایت و تولید محتوا امکان پذیر است، اما باید زمانی را برای پیدا کردن مخاطبان هدف خود و شناساندن خود به عنوان یک متخصص در حوزه فعالیت تان صرف کنید و همچنین ترافیک را به وب سایت خود بکشانید.

مدیران کسب و کارهای اینترنتی هوشمند از وبسایت خود به عنوان پایه ای برای ایجاد منابع درآمدی استفاده می کنند. برخی از راه هایی که مدیران کسب و کار می توانند از آنها برای کسب درآمد استفاده کنند: تبلیغ خدمات، محصولات فیزیکی یا دیجیتال دیگران و … . البته تبلیغات یکی از آخرین کارهایی است که توصیه می کنیم در کسب و کار اینترنتی و سایت خود از آن کسب درآمد کنید.

۲- نوشتن کتاب

امروزه نیز نوشتن کتاب یکی از ساده ترین و بهترین روش های کسب درآمد است.

همچنین می توانید کتاب های دیجیتال تولید کنید و در اینترنت بفروشید و به کسب درآمد از اینترنت بپردازید.

۳- مشاوره

یکی از روش هایی که می توانید از کسب و کار اینترنتی و سایت خود به کسب درآمد بپردازید، ارائه مشاوره های تخصصی هست.

ارائه مشاوره های تخصصی می تواند یک مدل کسب درآمد از اینترنت پولسازی باشد، اما برای این کار نیاز به زمان دارید. بهترین راه برای ارائه مشاوره های تخصصی، تولید محتوای عالی در سایت تان است.

چند منبع درآمد داشته باشید تا احساس امنیت کنید

۴- فروش محصولات فیزیکی

فروش محصولات فیزیکی خودتان یکی دیگر از مدل های کسب و کار اینترنتی هست که می توانید از آن کسب درآمد کنید.

اگر می خواهید محصولات فیزیکی را در اینترنت بفروشید، توصیه می کنیم در یک دوره آموزشی گام به گام شرکت کنید، چرا که هرچه بهتر استارت بزنید، موفقیت بیشتری را در زمان کمتر بدست خواهید آورد.

۵- همکاری در فروش

همکاری در فروش یعنی شما محصولات و خدمات دیگران را بفروشید و در ازای آن پورسانت بگیرید. این مدل نیز یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه از سایت تان است.

زیبایی این مدل کسب و کار اینترنتی در این است که لازم نیست محصولی داشته باشید تا از اینترنت کسب درآمد کنید. بلکه کافیست محصولات و خدمات دیگران را به مخاطبان خود معرفی کنید و در ازای هر فروشی که صورت می گیرد، پورسانت دریافت کنید.

۶- فروش اطلاعات

اطلاعات را می توانید در قالب کتاب، دوره، عضویت پولی یا برنامه های صوتی در بستر اینترنت و سایت خود بفروشید. تولید دوره های آنلاین یکی از روش های پیشنهادی آکادمی رشد برای کسب درآمد غیرفعال است.

وقتی بدانید محتوا و اطلاعات شما باعث شده زندگی مخاطبان تان بهتر از قبل شود، احساس فوق العاده ای خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که برای تولید محصولات آموزشی خوب، زمان صرف کنید و در دوره های اینترنتی گام به گام شرکت کنید تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید.

۷- ایجاد نرم افزار و اپلیکیشن

اگر علاقمند به چیزهای فنی هستید و از دنیای کسب و کار یا مسائل مربوط به کسب و کار سر در می آورید، می توانید به دنبال ایجاد نرم افزار و اپلیکیشن باشید.

تنها سختی ایجاد نرم افزار و اپلیکیشن این است که باید افراد متخصص و توسعه دهنده استخدام کنید و این کار می تواند بسیار گران باشد. اما، اگر نرم افزار و اپلیکیشن خوبی ایجاد کنید، می توانید پول زیادی دربیاورید.

با ۷ روش بالا می توانید چندین منبع درآمد برای خود ایجاد کنید.

  • منبع
  • سنا
  • آکادمی رشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید