امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280330
۴۱۹
۱
۰
نسخه چاپی

آیا باید حیوان خانگی بگیرم...؟ ملاحظات، مزایا و معایب احتمالی

آیا باید حیوان خانگی بگیرم...؟ ملاحظات، مزایا و معایب احتمالی

بسیاری از ما قبول داریم که داشتن یک حیوان خانگی احتمالاً باعث شادی و خنده ما می شود. در میان همه‌گیری کووید-19، سازمان‌های مختلف حمایت از حیوانات افزایش تعداد واگذاری ها را گزارش کرده‌اند.

در واقع، مقالات و وب‌سایت‌های متعددی که نشان می‌دهند حیوانات خانگی مزایایی برای سلامت روان و رفاه ما به ارمغان می‌آورند. به نظر می رسد داشتن حیوانات خانگی به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، مقابله بهتر با تنهایی، افزایش فعالیت های بدنی و حتی بهبود سلامت کمک می کند.

در حالی که مطالعات متعددی در مورد مزایای داشتن حیوانات خانگی وجود دارد، مطالعات دیگری وجود دارد که روند مخالف را برجسته می‌کند، جایی که تأثیرات منفی از جمله احساسات منفی و فشار عاطفی وجود دارد. ما مزایایی را که حیوانات خانگی می توانند برای ما به ارمغان بیاورند را بررسی خواهیم کرد و در عین حال به تأثیرات منفی که ممکن است برای برخی از آنها به وجود بیاید نیز خواهیم پرداخت.

قبل از شروع، مهم است که به جنبه های مختلف در مورد مراقبت از حیوانات خانگی توجه کنید. در حالی که داشتن حیوان خانگی ممکن است برای ما مزایایی داشته باشد، به یاد داشته باشید که این یک تعهد است و به شرایطی که در آن هستید فکر کنید. برخی از حیوانات خانگی به زمان بیشتری برای آموزش نیاز دارند، برخی نیاز به پیاده روی منظم دارند، محیط خانه شما نیز اهمیت دارد.

فواید حیوانات خانگی

فواید روانی

داشتن حیوانات خانگی می‌تواند به ما کمک کند در مواقع سختی انعطاف‌پذیرتر شویم و ما را تشویق می‌کند تا در فعالیت‌هایی شرکت کنیم که معنی‌دار هستند، عملکرد اجتماعی بهتری داشته باشیم، خلق و خوی ما را بهبود بخشند و توانایی ما برای احساس لذت و بهبود تصویر از خود و عاملیت خود را افزایش دهند.

حیوانات خانگی همچنین برای کسانی که انزوای اجتماعی را تجربه می کنند مهم هستند، زیرا آنها به عنوان یک همراه اجتماعی هستند، که می تواند دوباره اثرات منفی تنهایی را از بین ببرد.

علاوه بر این، سطح تعامل با یک حیوان خانگی با عاطفه مثبت مرتبط است که با سلامت عاطفی مرتبط است.

یافته‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد وجود یک حیوان خانگی در اطراف ممکن است در کاهش تمایل به خودزنی و جلوگیری از اقدام به خودکشی مفید باشد.

ممکن است تعجب کنید که حیوانات خانگی دقیقاً چگونه می توانند برای ما مفید باشند. مشخص شد که حیوانات خانگی به ما کمک می‌کنند در لحظه حال باشیم، تمرکز حواس را تقویت می‌کنند، افکار نگران‌کننده و الگوهای فکری غیرمفید ما را منحرف می‌کنند و نشخوار فکری را کاهش می‌دهند.

برخی دیگر دریافته اند که حیوانات خانگی به آنها در زندگی معنا می بخشد. احساس وابستگی متقابل به یکدیگر و حمایت دو طرفه نیز مهم است.

مزایای سلامتی و فیزیولوژیکی

ثابت شده است که داشتن حیوانات خانگی فواید سلامتی و فیزیولوژیکی را به همراه دارد. مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد تعامل با حیوانات باعث کاهش فشار خون و سطح استرس می شود.

برای برخی، حیوانات خانگی علائمی مانند برانگیختگی فیزیولوژیکی را کاهش می دهند که به طور بالقوه می تواند از حملات پانیک و عود بیماری جلوگیری کند. این ممکن است بیشتر اعتماد به نفس را افزایش دهد تا در جستجوی خودیاری و حمایت خارجی از متخصصان سلامت باشد.

به طور خاص، به نظر می رسد که سگ های خانگی بیشترین فواید را از نظر سلامتی و تندرستی دارند که به روند بهبودی کمک می کند. آنها انگیزه برای ورزش بدنی، تماس اجتماعی را افزایش می دهند.

وای حیوانات خانگی شگفت انگیز هستند، اما آیا حیوانات خانگی فقط برای ما خوب هستند؟

به نظر می رسد، مطالعات نشان داده اند که حیوانات خانگی علیرغم تمام مزایایی که قبلا ذکر شد، ممکن است اثرات منفی در زندگی ما داشته باشند. مهم‌تر از همه، حیوانات خانگی می‌توانند باعث فشار عاطفی و احساسات منفی در مورد خود و توانایی‌هایتان به عنوان مالک شوند. برخی از آنها احساس گناه، اضطراب و ترس از مالکیت حیوان خانگی کرده اند.

یکی دیگر از جنبه های داشتن حیوانات خانگی، سوگواری است، به دلیل طول عمر کوتاه تر حیوانات خانگی. این یک نگرانی قابل توجه برای بسیاری از افراد در مطالعه بود و برای برخی شرایط سلامت روان را بدتر کرده است.

مطالعات نشان داده است که چنین نارضایتی می تواند به اندازه یک سوگ برای انسان دیگر شدید باشد و این می تواند تأثیرات منفی بر زندگی شخصی و کاری داشته باشد. برای کسانی که پیوندهای محکمی با حیوانات خانگی خود نشان می دهند ممکن است این فقدان را ناراحت کننده تر بدانند.

ملاحظات در گرفتن حیوان خانگی

مالی

قبل از خرید حیوانات خانگی، باید جنبه های مالی آن را در نظر بگیریم. از هزینه های اولیه برای پذیرش یا خرید حیوان خانگی گرفته تا خرید غذا و درمان، هزینه های پزشکی، هزینه های نظافت و... هزینه های زیادی برای داشتن حیوان خانگی وجود دارد.

تجارب زندگی

تجربیات مختلف زندگی ممکن است مستقیماً روی حیوانات خانگی شما نیز تأثیر بگذارد. رویدادهایی مانند جدایی، ازدواج مجدد می تواند بر حیوانات خانگی تأثیر بگذارد. در موردی که با شریک قبلی خود حیوان خانگی داشته اید، احتمالاً حیوان خانگی پیوند نزدیکی بین دو طرف ایجاد کرده است.

پس از تصمیم به جدایی، حیوان خانگی شما ممکن است احساس اضطراب زیادی کنند، زیرا اکنون از یک خانه ثابت بیرون شده اند، جایی که به روال های مشابه عادت کرده اند.

در سنگاپور، حیوانات خانگی طبق قوانین محلی دارایی شخصی محسوب می شوند، اگر توافقی در مورد نگهداری از حیوانات خانگی در خانواده در صورت طلاق وجود نداشته باشد، دادگاه تصمیم نهایی را زمانی اتخاذ خواهد کرد که تقسیم دارایی های زناشویی را حل و فصل کند.

همچنین مهم است که قبل از موافقت با داشتن یک حیوان خانگی، به کودک خود بفهمانید که داشتن یک حیوان خانگی با مسئولیت زیادی همراه است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که حیوان خانگی حتی با بزرگ شدن بچه ها به خوبی از او مراقبت می شود.

در نتیجه، حیوانات خانگی می توانند مزایای زیادی از نظر عاطفی، فیزیولوژیکی و اجتماعی داشته باشند. با این حال، در بررسی اینکه آیا باید حیوانات خانگی را بپذیریم یا بخریم، باید جنبه های دیگری مانند احساس فشار عاطفی و احساسات منفی ناشی از ناتوانی در مراقبت از حیوانات خانگی خود را نیز در نظر بگیریم. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در هنگام مسئولیت حیوانات خانگی به آنها فکر کنید، مانند سطح تعهد، هزینه های مالی، محیط زیست و زمان صرف شده برای مراقبت از حیوانات خانگی.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید