امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279960
۷۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

عشق واقعی و رسانه های اجتماعی؛ تعادل بین رابطه واقعی و رسانه های اجتماعی

عشق واقعی و رسانه های اجتماعی؛ تعادل بین رابطه واقعی و رسانه های اجتماعی

آیا بیشتر از زمانی که در تعامل با شریک زندگی خود یا همسر خود وقت می گذرانید، زمان بیشتری را در دستگاه تلفن همراه خود صرف می کنید؟ آیا رابطه شما با انتخاب بین عشق واقعی و رسانه های اجتماعی تغییر بدی پیدا کرده است؟ اگر اینطور است شما تنها نیستید.

بر اساس یک گزارش اخیر، 71 درصد از افراد می گویند که بیشتر از زمانی که صرف علایق عشقی خود می کنند با تلفن خود وقت می گذرانند، به طوری که 52 درصد از افراد هر روز سه یا چهار ساعت بیشتر از شریک زندگی خود با تلفن همراه خود می گذرانند.

در حالی که تلفن های هوشمند و شبکه های رسانه های اجتماعی ممکن است 10 سال پیش تأثیر چندانی بر زندگی شما نداشته باشند، امروز به احتمال زیاد این تأثیر را دارند. به عنوان مثال 10 درصد از کاربران دستگاه های تلفن همراه، تلفن های خود را نزدیک به 5500 بار در طول روز لمس می کنند!

تا حد زیادی، این اعتیاد به فناوری در واقع به دلیل طراحی است. محققان دریافته‌اند که شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، برای مثال، عمداً ساخته شده‌اند تا شما را به صفحه نمایش بچسبانند.

صرف نظر از این، بعید است که طرف مقابلتان خیلی هیجان زده شود، اگر وقتی می‌خواهد با شما مکالمه داشته باشد، مدام شما را در حال خیره شدن به صفحه نمایشتان ببیند. جای تعجب نیست که تحقیقات نشان می دهد که 43 درصد از کاربران فناوری کسانی که هر روز بین 5 تا 8 ساعت را با تلفن های خود می گذرانند - مشکلات روابط را تجربه کرده اند، در مقایسه با 28 درصد از کسانی که کمتر از یک ساعت در طول روز با تلفن خود کار می کنند.

اگر زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش خود می کنید و روابط شما به دلیل آن دچار مشکل شده است، خبر خوب این است که همه امیدها از بین نرفته اند.

با شناسایی عادت های بدی که به رابطه شما آسیب می زند، جایگزین کردن آنها با عادت های خوب و صحبت با یک درمانگر در صورت تداوم مشکل، می توانید روابط خود را تقویت کنید و عشق واقعی را پیدا کنید.

عادات بد با رسانه های اجتماعی که روابط شما را خراب می کند

برای اینکه عادت های بد را از زندگی روزمره خود حذف کنید، ابتدا باید آنها را شناسایی کنید. اگر زمانی که با همسر یا شریک زندگی خود هستید زمان زیادی از در صفحه نمایش می گذرانید، در اینجا برخی از عادت هایی وجود دارد که تقریباً به طور قطع باعث این رفتار می شوند.

فوبینگ

وقتی با طرف مقابلتان در حال معاشرت هستید و ناگهان تصمیم می‌گیرید تلفنتان را بردارید - آگاهانه یا ناآگاهانه - مرتکب رفتاری می‌شوید که به آن «فوبینگ» گفته می‌شود، که ترکیبی از تلفن و غر زدن است.

استفاده از تلفن خود روی میز

چه در حال خوردن صبحانه، ناهار یا شام باشید، وعده‌های غذایی زمان مناسبی است تا با شریک زندگی‌تان صحبت کنید و از او بپرسید که روزش چطور بوده یا چه برنامه‌ای برای آن در نظر گرفته است. اگر در حین صرف غذا گوشی خود را بردارید، به احتمال زیاد فرد مورد علاقه شما خیلی هیجان زده نخواهد شد.

جاسوسی از عاشقان قدیمی و علایق عاشقانه

رسانه های اجتماعی به ما این امکان را می دهند که از دور افراد را تحت نظر داشته باشیم. در واقع، یک گزارش اخیر نشان داد که 34 درصد از افراد علاقه مند هستند عشق قبلی یا فعلی خود را به صورت آنلاین دنبال کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که این عادت را دارید، اگر شریک زندگی شما متوجه شود اصلا خوشحال نخواهد شد.

شبکه های اجتماعی را اول صبح و آخر شب بررسی می کنید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که قبل از اینکه به همسرتان صبح بخیر بگویید، رسانه های اجتماعی را بررسی می کنید - و دقیقاً قبل از خواب هم آن را بررسی می کنید؟ اگر چنین است، این عادات می تواند باعث شکاف در روابط شما شود زیرا ذهن شما در قسمت های صمیمی تر روز در جای دیگری است.

البته این فهرست به هیچ وجه کامل نیست. اما باید ایده خوبی درباره برخی از رایج‌ترین عادات بد ناشی از گوشی‌های هوشمند که زوج‌ها را از هم جدا می‌کند، به شما بدهد.

برای زنده نگه داشتن روابط، چه عادات جدیدی برای زمان نمایش صفحه تلفن همراه باید ایجاد کنید؟

اگر استفاده زیاد از صفحه نمایش روابط شما را خراب می کند، عادات بد بالا را کنار بگذارید و آنها را با برخی از این عادت های مفیدتر جایگزین کنید.

برنامه های خود را حذف کنید

هنگامی که زمان زیادی را صرف صفحه نمایش تلفن همراه می کنید که در مسیر رابطه شما مشکل ایجاد می کند یک راه حل آسان وجود دارد: برنامه هایی را که بیشتر وقت شما را کنترل می کنند حذف کنید. اگر از ابتدا برنامه ها را روی گوشی خود نصب نکنید، زمانی که با شریک زندگی خود هستید، کمتر وقت خود را در رسانه های اجتماعی سپری می کنید.

همدل تر باشید

خود را به جای شریک زندگی خود قرار دهید: اگر طرف مقابلتان در وسط مکالمه تلفن خود را بردارد و شروع به نادیده گرفتن شما کند، چه احساسی خواهید داشت؟ با تلاش برای دیدن چیزها از دیدگاه همسرتان، می توانید راحت تر از تلفن خود در زمانی که با هم هستید فاصله بگیرید، زیرا نمی خواهید احساسات او را جریحه دار کنید.

گوشی خود را در اتاق دیگر بگذارید

وقتی سعی می‌کنید با شریکتان زمان تنهایی باکیفیتی داشته باشید - چه می‌خواهید غذا بپزید، تلویزیون تماشا کنید یا یک پازل با هم انجام دهید - یک راه آسان برای اطمینان از اینکه در معرض وسوسه رسانه های اجتماعی قرار نمی‌گیرید این است که به سادگی گوشی خود را در اتاق دیگری قرار دهید. وقتی تلفن شما دور از دسترس شما باشد، نمی توانید در وسط مکالمه آن را بردارید.

یک ساعت زنگ دار واقعی بخرید

بر اساس گزارش ها، 83 درصد از آمریکایی ها از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ دار استفاده می کنند. شما می توانید یک ساعت زنگ دار قدیمی بخرید و تلفن خود را از جایی که می خوابید دور کنید. با انجام این کار، توانایی خواندن گوشی خود را اول صبح و درست قبل از خواب از بین خواهید برد.

با یک درمانگر مشاوره کنید

بسته به اینکه اعتیاد شما به شبکه های اجتماعی چقدر بد است، کنار گذاشتن عادات بد و ایجاد عادات خوب ممکن است برای شکستن این چرخه کافی نباشد.

اگر وضعیت شما به ویژه دشوار است، ممکن است بخواهید با یک درمانگر صحبت کنید و مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین را امتحان کنید تا بر چالش های ناشی از رسانه های اجتماعی که به عنوان یک زوج با آن روبرو هستید غلبه کنید. درمانگر مناسب می تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را حل کنید و راه حلی را بیابید که هم برای شما و هم برای شریک زندگی تان دوستانه باشد.

به یاد داشته باشید، رسانه های اجتماعی به معنای اعتیاد هستند. هنگامی که روابط واقعی شما به دلیل آن رنج می برد، زمان آن رسیده است که یک درمانگر را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند تا روابط مهم را در اولویت قرار دهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید