امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280663
۸۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

چرا کارها را تا آخرین لحظه به تعویق می اندازید

چرا کارها را تا آخرین لحظه به تعویق می اندازید

این پایان روز کاری شماست و به لیست کارهایی که قبلا تهیه کرده اید خیره شده اید. شما یک پروژه در انتهای لیست دارید که آن را به تعویق انداخته اید. دیگر دیر شده است.

شما به خود می گویید که فردا این مورد را حل خواهید کرد. به دلیل انجام ندادن آن به طور فزاینده ای از خودتان ناامید می شوید.

اگر اینطور به نظر شما می رسد، شما تنها نیستید.

تقریباً همه در یک نقطه یا نقطه دیگر کار را به تعویق می اندازند. برای بسیاری، این موضوع با کیفیت زندگی آنها تداخلی ندارد. اما اگر متوجه شدید که مدام کارها را به تعویق می اندازید، و سپس پشیمان هستید، ممکن است در یک چرخه منفی گرفتار شوید.

وقتی کارها را به تعویق می اندازید، چه در خانه و چه در محل کار، سخت گرفتن به خودتان آسان است. اما آیا شما مستحق انتقاد از خود هستید - یا به تعویق انداختن شما به چیز جدی تری اشاره دارد؟

مهم است که بدانید تعلل تقصیر شما نیست. دلایلی وجود دارد که ما درگیر این رفتار می شویم، و راه هایی وجود دارد که می توانیم آن را برطرف کنیم.

اهمال کاری چیست؟

کارشناسان تعلل را به عنوان یک الگوی رفتاری خود باخت که با مزایای کوتاه مدت و هزینه های بلندمدت مشخص می شود، تعریف می کنند. بسیاری از ما آن را به‌عنوان به تعویق انداختن کارهایی می‌دانیم که باید انجام دهیم، بدون توجه به سطح دشواری کار.

همه ما هر از چند گاهی کار را به تعویق می اندازیم. با این حال، وقتی عادت به عقب انداختن اقدامات ضروری را در خود ایجاد می کنیم، حتی زمانی که با عواقب منفی روبرو می شویم، به تعویق انداختن کار می تواند بر رفاه ما تأثیر بگذارد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2014 در مورد اهمال کاری، 20-25٪ از بزرگسالان در سراسر جهان دچار به تعویق انداختن مزمن هستند. این موضوع را می توان با افسردگی، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و عادت های ضعیف مطالعه مرتبط دانست.

اهمال کاری با عملکرد منفی و خطرات سلامت روان مرتبط است. افرادی که کار را به تعویق می اندازند، سطح بالایی از اضطراب و همچنین کنترل ضعیف تکانه دارند.

به تعویق انداختن کار حتی با بیماری جسمی مرتبط است. افرادی که کار را به تعویق می اندازند استرس بیشتری را تجربه می کنند و تمایل دارند درمان را به تعویق بیندازند - که می تواند چرخه ای از سلامتی ضعیف را به دلیل به تعویق انداختن کارها ایجاد کند.

چرا کار را به تعویق می اندازیم؟

حتی اگر اهمال کاری در دراز مدت منجر به استرس بیشتر می شود، افراد ممکن است با این ایده که در کوتاه مدت احساس بهتری خواهند داشت، اقدام را به تعویق بیندازند.

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که سطح استرس ما در نتیجه به تعویق انداختن کار بالاتر است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است کار را به تعویق بیندازید.

حوصله ام سر رفته

منطقی است که اگر یک فعالیت را خسته کننده یا ناخوشایند می دانید، به احتمال زیاد آن را به بعد موکول می کنید.

عدم اعتقاد به توانایی های خود

دلیل دیگری که ممکن است تعلل کنید؟ شما به توانایی های خود ایمان ندارید. اعتقاد به اینکه می توانید وظایف را انجام دهید برای عملکرد ضروری است. اگر احساس خودکارآمدی شما پایین است، احتمال اینکه کاری را شروع کنید یا آن را به پایان برسانید کمتر است.

ترس و اضطراب

ممکن است از ترس کار را به تعویق بیندازید. به عنوان مثال، ممکن است آزمایش‌های پزشکی ضروری را به تعویق بیندازید زیرا از تشخیص هراس دارید. هر چه اضطراب بیشتری در مورد یک کار تجربه کنیم، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را به بعد موکول کنیم.

وقتی این کار را انجام می دهید نه تنها سطح استرس شما افزایش می یابد، بلکه خطری برای سلامت جسمانی با یک بیماری تشخیص داده نشده و درمان نشده وجود دارد.

کمال گرایی

کمال گرایی می تواند در اهمال کاری نقش داشته باشد. افراد ممکن است کارهایی را که فکر می کنند به خوبی انجام نخواهند داد به تعویق بیندازند یا به طور کلی شکست بخورند. آنها ممکن است سعی کنند کاری را به تعویق بیندازند تا زمانی که ناگهان احساس الهام بیشتر یا ایده بهتری پیدا کنند، حتی اگر زمانی که یک فرد کار را شروع کند، الهام بیشتر می شود.

حواس پرتی

حواس پرتی در محیط ما می تواند ما را از تمرکز بر روی کار در حال انجام بازدارد. بسیاری از ما می‌توانیم به فریب رسانه‌های اجتماعی بر سر یک فعالیت مانند پرداخت صورت‌حساب، توجه کنیم.

محققان معتقدند اهمال کاری در سال های اخیر افزایش یافته است. تکنولوژی یک عامل بوده است. با این حال، اهمال کاری به عنوان یک رفتار انسانی در طول تاریخ گزارش شده است.

اهمال کاری در کودکان و نوجوانان

کودکان ممکن است به همان دلایلی که بزرگسالان انجام می دهند اهمال کار باشند: ممکن است از اشتباه کردن بترسند. آنها ممکن است بخواهند یک کار ناخوشایند را از ذهن خود دور کنند - فقط بعداً بیشتر مبارزه کنند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که کودکانی که کار را به تعویق می اندازند ممکن است از آنچه از آنها انتظار می رود مطمئن نباشند. به عنوان مثال، کودکی که انجام تکالیف را به تأخیر می اندازد، ممکن است در مورد مسیرها نامطمئن باشد. اگر متوجه به تعویق انداختن فرزندتان شدید، مطمئن باشید که در انتظارات خود صبور و شفاف هستید.

از سوی دیگر، کودکانی که به طور مزمن تعلل می کنند ممکن است این کار را انجام دهند زیرا در گذشته از این رفتار فاصله گرفته اند. برای والدین و سایر مراقبان بسیار مهم است که درخواست های خود را برای کمک به کودکان در ایجاد عادات سالم دنبال کنند.

آیا می توان از اهمال کاری پیشی گرفت؟

مطالعات نشان می دهد که افراد جوان بیشتر از گروه های سنی مسن تر به تعویق انداختن کارها می پردازند. در واقع به نظر می رسد بسیاری از مردم با بالغ شدن بر اهمال کاری پیشی می گیرند.

مطالعه‌ای در سال 2016 که اهمال‌کاری را در چندین گروه سنی مختلف تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که اهمال‌کاری در افراد 14 تا 29 ساله، که جوان‌ترین گروه سنی مورد مطالعه بودند، بیشترین میزان را داشت.

همین مطالعه گزارش می‌دهد که افراد با افزایش سن کمتر کار را به تعویق می‌اندازند. محققان بر این باورند که این کاهش با رشد شخصیت، تغییر در درک زمان و افزایش مهارت های مقابله ای مرتبط است.

به طور خاص، افراد با افزایش سن، وظیفه شناسی بیشتری پیدا می کنند. افرادی که دارای این ویژگی شخصیتی هستند، معمولا مراقب و دقیق هستند.

وظیفه شناسی با چندین جنبه مثبت زندگی، از رضایت از کار گرفته تا روابط سالم، مرتبط است. هر چه فردی با وظیفه شناس تر باشد، کمتر احتمال دارد کار را به تعویق بیندازد.

دلیل دیگری که افراد مسن ممکن است کمتر کار را به تعویق بیاندازند؟ آنها آگاهی بیشتری دارند که زمان محدود است. جوانان تمایل دارند افکار انتزاعی در مورد زمان داشته باشند.

همانطور که مردم بیشتر از مرگ و میر خود آگاه می شوند، متوجه می شوند که نمی توانند به طور نامحدود کاری را که باید انجام شود به تاخیر بیندازند.

آیا اهمال کاری با شرایط سلامت روان مرتبط است؟

این مهم است که بدانید: به تعویق انداختن کار نشانه تنبلی نیست. اگرچه به تعویق انداختن کار به خودی خود یک وضعیت سلامت روان در نظر گرفته نمی شود، اما با چالش های سلامت روان مرتبط است.

چندین مطالعه اهمال کاری را با افسردگی، اضطراب و عزت نفس پایین مرتبط دانسته اند. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، اهمال کاری همچنین می تواند در اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD)، اختلال وسواس فکری عملی (OCD) و چندین بیماری دیگر نقش داشته باشد.

با به تعویق انداختن کار و نگرانی‌های مربوط به سلامت روان، تشخیص اینکه کدام یک در اولویت قرار می‌گیرد، دشوار است. علائم بیماری روانی، مانند افکار مسابقه ای و خستگی، می تواند انجام وظایف را سخت کند. از سوی دیگر، به تعویق انداختن کارها می تواند استرس ایجاد کند که منجر به نگرانی های سلامت روان می شود.

اهمال کاری و خلق و خو

انجمن علوم روانشناسی در مقاله ای که 20 سال مطالعه در مورد اهمال کاری را مرور می کند، اشاره می کند که اهمال کاری شامل ناتوانی در تنظیم خلق و خو و احساسات است.

هنگامی که ما در کار باقی می‌مانیم، حتی در حالی که این کار باعث ترس می‌شود، احساسات چالش برانگیز را مدیریت می‌کنیم. بسیاری از شرایط سلامت روان، از جمله اختلال دوقطبی، افسردگی و اضطراب می توانند تنظیم خلق و خو را دشوارتر کنند.

تعلل کننده های مزمن کمتر احتمال دارد نیازها و نگرانی های خود را بیان کنند. به تعویق انداختن کار با رفتارهای سلامت روانی کمتری از جمله تأخیر در جستجوی کمک حرفه ای همراه است.

همه اینها منجر به ناراحتی بیشتر می شود، به همین دلیل است که شناسایی و رسیدگی به اهمال کاری مهم است

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید