امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279916
۷۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

این غذاها پوست شما را بهتر می کنند

این غذاها پوست شما را بهتر می کنند

آیا پوست خشک، ترک خورده یا زبری دارید؟ بنابراین نباید فقط به کرم ها اعتماد کنید زیرا تغذیه مناسب برای مراقبت از بزرگترین اندام انسان نیز مهم است. ما لیستی از 6 غذا برای داشتن پوستی زیبا تهیه کرده ایم.

هویج

هویج نه تنها برای چشم مفید است، بلکه برای پوست نیز مفید است. گیاه نارنجی رنگ سرشار از بتاکاروتن است که پیش ساز ویتامین A است. این ویتامین بسیار مهم است زیرا در صورت کمبود آن، پوست زبر و خشک می شود. هویج همچنین می تواند به لکه ها و پوست چرب کمک کند، زیرا سد پوست را تقویت می کند. لازم نیست کیلویی هویج بخورید، یک هویج بزرگ در روز کافی است. از آنجایی که بتاکورتین محلول در چربی است، همیشه باید مقداری روغن با آن مصرف کنید زیرا این تنها راهی است که بدن می تواند مواد را جذب کند.

گوجه فرنگی ها

به ندرت هر میوه دیگری به اندازه گوجه فرنگی محتوای لیکوپن بالاتری داشته باشد. لیکوپن از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و مواد مضر را از سلول ها فیلتر می کند. با این کار گوجه فرنگی به کند کردن روند پیری کمک می کند. در ضمن، با پختن مختصر، بدن می تواند مقدار زیادی لیکوپن را جذب کند.

آووکادو

نسبت بالای چربی های سالم در آووکادو پوستی صاف و زیبا را تضمین می کند. یک مطالعه با بیش از 700 زن توانست نشان دهد که اسیدهای چرب غیراشباع سالم موجود در آووکادو به ویژه تأثیر مثبتی بر چهره دارند: پوست حالت ارتجاعی‌تری دارد و انعطاف‌پذیر می‌ماند. دوستداران خورشید نیز نباید بدون آووکادو زندگی کنند. مطالعات علمی اولیه نشان داده است که اجزای آووکادو در برابر اشعه مضر UV محافظت می کند و در نتیجه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. ویتامین E موجود در آووکادو نیز اثر آنتی اکسیدانی دارد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

شکلات تلخ

هر کس شیرینی دارد خوشحال است: شکلات نه تنها برای روح، بلکه برای پوست نیز مفید است. تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم شکلات تلخ می تواند تاثیر مثبتی بر روی پوست داشته باشد. پوست شرکت کنندگان در مطالعه سفت تر به نظر می رسید حساسیت کمتر داشت و قرمزی آن کاهش یافته بود.

شکلات تلخ به لطف ترکیبات آنتی اکسیدانی خود می تواند از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش نیز جلوگیری کند. به عنوان مثال، چین و چروک های ناشی از تابش خورشید را می توان به حداقل رساند. شکلات تلخ را با محتوای کاکائو حداقل 70 درصد انتخاب کنید تا بیشترین اثر ممکن را داشته باشید و درصد قند آن را پایین نگه دارید.

کیوی

کمبود ویتامین C بر بهبود زخم های پوست تاثیر می گذارد. یک کیوی تنها نیاز روزانه به یک ویتامین سالم را پوشش می دهد. ویتامین C یک جزء ضروری برای زیبایی پوست است، زیرا بدن ما برای تشکیل کلاژن به آن نیاز دارد. کلاژن پروتئینی است که پوست ما را محکم و سالم نگه می دارد.

ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 با ارزش در ماهی یافت می شود. پوست برای داشتن پوستی سالم و گلگون به این مواد محافظ سلولی نیاز دارد. اگر ماهی کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، می توانید پیری پوست را به تاخیر بیندازید و با التهاب مبارزه کنید. ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین به ویژه سالم هستند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید