امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278605
۷۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

چرا زوجین صحبت کردن با یکدیگر را متوقف می کنند؟

برای زنان صحبت نکردن اغلب دفاعی است در برابر احساس دوست نداشتن که توسط شوهرانشان شنیده نمی شود. برای مردان صحبت نکردن اغلب دفاعی است در برابر احساس بی احترامی، وقتی او آنچه را که می شنود به عنوان انتقاد و کنترل تفسیر می کند

چرا زوجین صحبت کردن با یکدیگر را متوقف می کنند؟

چرا صحبت های زوجین با یکدیگر متوقف می شود؟

در رستوران ها معمولاً می توانید زوج هایی را که با هم قرار دوستی دارند را از زوج های ازدواج کرده تشخیص دهید. زوج های گروه اول با یکدیگر صحبت می کنند در حالی که زوج هایی که ازدواج کرده اند اغلب چنین نیستند. چرا زوج هایی که به مدت طولانی ازدواج کرده اند  از صحبت با یکدیگر دست می کشند؟

مانند بیشتر رفتارهای غیر دوستانه ازدواج، دلیل سکوت دفاع از خود است. اما دفاع در برابر چه؟

برای زنان صحبت نکردن اغلب دفاعی است در برابر احساس دوست نداشتن که توسط شوهرانشان شنیده نمی شود. برای مردان صحبت نکردن اغلب دفاعی است در برابر احساس بی احترامی، وقتی او آنچه را که می شنود به عنوان انتقاد و کنترل تفسیر می کند.

هیچ یک از طرفین برای ایجاد احساس این چیزها در طرف دیگر تصمیم نمی گیرد، هر کدام از آن ها صرفاً کاری را انجام می دهند که به طور طبیعی به جنسیت خود مربوط می شود و از آن ناراحت نمی شوند.

تحقیقات موسسه گاتمن یک اصل اساسی در ازدواج های شاد و طولانی مدت را مشخص می کند. آن "پذیرفتن نفوذ است. "داده های چند دهه ای رضایت زناشویی بیشتری را در بین زوج هایی نشان می دهد که مردان تحت تأثیر همسران خود هستند. این با تمایل زنان به شنیدن صدای قلب شان توسط شوهران برای احساس دوست داشتن، افتخار و احترام مطابقت دارد.

بدون شک این درست است که ازدواج ها زمانی شادتر می شوند که مردان تأثیر همسران خود را بیش از آنچه تمایل طبیعی مردان است بپذیرند. با این حال این موضوع بسیار روشن است که آیا زنان نیاز دارند که تمایلات طبیعی خود را همانطور که مردان برای انجام آن نیاز دارند تنظیم کنند.

حقیقت این است که اگر هر دو جنسیت تمایلات طبیعی خود را تنظیم کنند، زوج ها بیشتر با یکدیگر صحبت می کنند و پذیرش تأثیر یکدیگر را آسان تر می پذیرند.

دلایل متقابل وجود دارد که باعث می شود زوج های متاهل طولانی مدت با یکدیگر صحبت نکنند. مردان مشتاق احترام هستند و نسبت به انتقاد حساس هستند. شایع ترین شکایتی که من از مردان در ازدواج های ناراضی می شنوم این است که همسران آنها منتقد و کنترل کننده هستند.

این به دلیل درک نادرست از اشتیاق زن برای تأثیرگذاری در تصمیم گیری است که با ارائه ایده ها، ارائه پیشنهادات، پرسیدن سوالات و به طور کلی تلاش برای کمک به او آشکار می شود.

مشکل این است که مردان خط مشی زنان خود را به عنوان عدم اعتماد به هوش، شایستگی، قدرت یا توانایی خود در اداره امور (به عنوان مثال، بدون کمک او) می شنوند. اینها همیشه در تضاد مستقیم با یکدیگر هستند و به سرعت به موانع مکالمه تبدیل می شوند.

مردان می خواهند با تصمیمات شایسته ای که به طور قهرمانانه اوضاع را برطرف می کند، از زنان و خانواده خود محافظت و به آنها خدمت کنند. زنان می خواهند به مردان برای ایجاد وابستگی متقابل و تقویت همبستگی نزدیک شوند. بنابراین آنها درگیر هر موضوعی می شوند، نه به این دلیل که به شایستگی شوهر خود شک دارند بلکه به این دلیل که زنان وظایف، مسائل و مشکلات را فرصتی برای ارتباط می دانند.

زنان ایده هایی را برای ارتباط با یکدیگر به اشتراک می گذارند در حالی که مردان برای رقابت ایده های خود را به اشتراک می گذارند. برای زنان به اشتراک گذاشتن ایده ها و پرسیدن سوالات راهی برای نشان دادن مراقبت است اما برای بسیاری از مردان پرسیدن سوالات چالشی است برای کاری که انجام می دهند زیرا اغلب آن را زیر سوال بردن مستقیم هوش و شایستگی آنها تفسیر می کنند.

البته مردان نظرات خود را رد ارتباط نمی دانند و زنان نظرات خود را انتقادی، کنترل کننده نمی دانند. اما تعبیر شریک آنها چنین است؛ این یکی از دلایلی است که زوج های متاهل از صحبت کردن با یکدیگر دست می کشند.

زن می ترسد که هر چه می گوید با اعتراض "مضحک" یا اظهارنظر تحقیرآمیز مواجه شود، مرد می ترسد آنچه می گوید با سوالات و ایده های رقابتی مواجه شود. هیچ کدام انرژی لازم برای گفتگو را ندارند، بنابراین ارتباط قبل از شروع به پایان می رسد.

پاسخ این سوال که چرا زوج های متاهل از صحبت با یکدیگر دست می کشند چیست؟ مرحله اول به سادگی تشخیص الگو است. زنان و مردان نمی توانند انتظار داشته باشند که همسرانشان مانند اعضای جنسیت خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

مکث و توجه به نیازهای طرف مقابل همیشه برای یک رابطه ضروری است. ما باید تمایلات طبیعی خود را تعدیل کنیم. مردان باید زنان خود را بشنوند و به زنان اجازه دهند بلند فکر کنند بیشتر از مردان که به طور معمول انجام می دهند.

مرد باید کنار زن بیاید و مانند یک دوست به حرفهای او گوش دهد. این کلاس مناظره نیست. اجازه دهید او افکارش به اشتراک بگذارد و با او باشید نه در برابر او.

به همین ترتیب زنان می توانند با عقب انداختن سوالات، ایده های دیگر و ابراز تردید به شوهران خود احترام بگذارند - حداقل در درجه اول - آنچه مرد از همسر خود انتظار دارد اعطای اعتماد، تحسین و تشویق است.

نه مردان و نه زنان منتقد یا مدیران نمی خواهند.  هر دو خواهان تشویق و عاشق رمانتیک هستند اما درجات مختلف.

چرا زوجین صحبت کردن با یکدیگر را متوقف می کنند؟

10 دلیل صحبت نکردن زوجین

در اینجا 10 دلیل صحبت نکردن ما و نحوه اصلاح در صورت لزوم آورده شده است.

1- اقداماتی که با آنها موافق نیستید می توانند مانع مکالمه شوند. در مورد آنچه ترجیح می دهید، صحبت کنید و سعی کنید تعادل و راهی را برای به دست آوردن بیشتر از آنچه که در حال رخ دادن است پیدا کنید.

2- اگر موضوع دشواری است، برای جلوگیری از آسیب رساندن به احساسات دیگران بهتر است بینش خود را به آرامی به اشتراک بگذارید. این همچنین به شما کمک می کند تا مسائل را راحت تر حل کنید.

3- اگر احساس می کنید دائماً در مورد موضوعات یکسان صحبت می کنید ، گفتگو کردن دشوار است. برخی از زوج های موفق موضوعات مورد علاقه خود را برای اطلاع بیشتر انتخاب می کنند، بنابراین می توانند آموخته های خود را با شرکای خود به اشتراک بگذارند

4- در مواقع مختلف ما معتقدیم که با شریک خود گفت وگویی داشته ایم در حالی که آنچه واقعاً اتفاق افتاده این است که ما به جای گفتگو به آن گفتگو فکر کردیم. قبل از اینکه به این نتیجه برسید که قبلاً در مورد این موضوع بحث کرده اید ، با همسرتان مشورت کنید

5- برخی افراد آنقدر تنبل هستند که نمی خواهند وارد گفتگو شوند. آنها ترجیح می دهند به جای استفاده از سر و قلب خود برای برقراری ارتباط با فردی که ادعا می کنند او را دوست دارند، تلویزیون خیره شوند.

6- مواقعی وجود دارد که حتی بهترین مکالمه گر برای کنار هم قرار دادن کلمات بسیار خسته خواهد شد. خستگی بیش از حد برای صحبت کردن چیزی است که ممکن است گاهی اوقات تجربه کنید. اگر این اتفاق افتاد ، با محبت به همسرتان بگویید که دوست دارید بعداً در این مورد صحبت کنید و مطمئن شوید که شما هستید که موضوع را دوباره مطرح می کنید.

7- سعی نکنید ذهن خوان باشید. ممکن است فکر کنید که می دانید شریک زندگی شما چه می خواهد بگوید  و بنابراین خود را برای مطرح کردن آن زحمت ندهید. این نوع رفتار یک دستور العمل برای احساسات آسیب دیده است فقط کلمات را بگویید و از مشکل جلوگیری کنید.

8- استراق سمع یک روش غیرقابل اعتماد برای به دست آوردن اطلاعات است. اینکه فکر می کنید چیزی را شنیده اید به این معنی نیست که آن را درست متوجه شده اید. قبل از اینکه ناراحت شوید یا سرزنش کنید ، آن را بررسی کنید.

9- خشم درمان نشده باعث می شود تقریباً هر کسی از گفتگو خودداری کند. اگر از دست کسی که دوستش دارید عصبانی هستید به او بگویید و آن را بیرون بیاورید تا بتوانید به حالت عادی برگردید.

10- اگر فردی شلوغ هستید ممکن است به این فکر نکنید که برای صحبت کردن با کسانی که به آنها اهمیت می دهید وقت بگذارید. اطمینان حاصل کنید که زندگی، شما را از عشق شما دور نمی کند. مکالمات لازم نیست زیاد طول بکشد. آنها فقط باید اتفاق بیفتن

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید