امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279565
۸۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

آیا نوشیدن آب زیاد می تواند به شما آسیب برساند؟ مطالعه می گوید که می تواند باعث تورم مغز شود

آیا نوشیدن آب زیاد می تواند به شما آسیب برساند؟ مطالعه می گوید که می تواند باعث تورم مغز شود

نوشیدن آب زیاد ممکن است آنطور که همیشه فکر می کردید بی ضرر نباشد. بر اساس یک مطالعه جدید، می تواند منجر به هیدراتاسیون یا تجمع بیش از حد مایعات شود که می تواند منجر به سطوح پایین سدیم در خون شود.

نوشیدن بیش از حد آب می تواند منجر به هیپوناترمی شود، یک وضعیت تهدید کننده زندگی ورم مغز، که در بیماران مسن شایع تر است. همچنین می تواند باعث مشکلات شناختی و تشنج شود.

آیا بیش از حد آب می خورید؟ به گفته محققان، هیدراتاسیون بیش از حد - تجمع بیش از حد مایعات - می تواند منجر به کاهش خطرناک سطح سدیم یا در خون شود یا منجر به تورم مغز شود.

هیپوناترمی، یک وضعیت تهدید کننده زندگی ناشی از تورم مغز، در بیماران مسن شایع تر است و می تواند باعث مشکلات شناختی و تشنج شود. چارلز بورک از دانشگاه مک گیل در کانادا گفت: (هیپوناترمی) در شرایط پاتولوژیک رایج، از جمله آسیب مغزی، سپسیس، نارسایی قلبی و استفاده از داروهایی مانند MDMA (اکستازی) رخ می دهد.

در حالی که هنوز مشخص نبود که هیپوناترمی چگونه ایجاد می شود، این مطالعه نشان داد که نقص در مکانیسم سنجش هیدراتاسیون مغز می تواند مقصر باشد. محققان گفتند که نورون‌های حسگر هیدراتاسیون مغز نمی‌توانند به همان روشی که کم‌آبی بدن را تشخیص می‌دهند، هیدراتاسیون بیش از حد را تشخیص دهند.

هیدراتاسیون بیش از حد Trpv4 را فعال می کند - یک کانال کلسیمی که می تواند در سلول های گلیال یافت شود و نورون های حسگر هیدراتاسیون را احاطه می کند. این یک دروازه بان سلولی است که در حفظ تعادل آب در بدن نقش دارد.

بورک توضیح داد: مطالعه ما نشان می‌دهد که در واقع سلول‌های گلیال هستند که ابتدا حالت آب بیش از حد را تشخیص می‌دهند و سپس این اطلاعات را برای خاموش کردن فعالیت الکتریکی نورون‌های [حسگر هیدراتاسیون] منتقل می‌کنند.

او می گوید: داده‌های خاص ما برای افرادی که هموستاز هیدرومینرال و الکترولیت مایع را مطالعه می‌کنند و پزشکانی که بیماران مبتلا به هیپوناترمی را درمان می‌کنند، مهم خواهد بود.»

نتایج که در مجله Cell Reports منتشر شد، نشان داد که هیدراتاسیون بیش از حد ابتدا توسط کانال Trpv4 شناسایی می‌شود که باعث آزاد شدن نوعی اسید آمینه معروف به نام تورین می‌شود که به عنوان یک سیم حرکتی برای مهار نورون‌های حسگر هیدراتاسیون عمل می‌کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید