امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278290
۱۰۱۱
۲
۰
نسخه چاپی

آیا پر بازدید ترین سایت های ایران را میشناسید؟!

در این مقاله ما با 10 سایت برتر ایرانی از نظر بازدید و رتبه الکسا آشنا می شویم.

برترین سایت های ایرانی

بهترین سایت های ایرانی

بهترین سایت ایرانی ازنظر بازدید و رتبه الکسا را فقط می‌توان با ابزارهای آنلاین بررسی و رتبه‌بندی کرد. این بین دسته‌بندی و جداسازی وب‌سایت‌ها برای معرفی بهترین سایت ایرانی کار بسیار سختی است، زیرا وب‌سایت ازنظر فنی، ارتباط با مشتری، ساختار کد نویسی و بسیاری پارامترهای دیگر باید بررسی شود سپس رتبه‌بندی شوند. به همین دلیل ما در این مقاله که قصد داریم به موضوع بهترین وب‌سایت‌های ایرانی بپردازیم با معیار الکسا پیش خواهیم رفت پس شاید نیاز باشد ابتدا بدانیم الکسا چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین سایت های ایرانی بپردازیم.تا یک بار برای همیشه شما با برترین سایت های ایرانی آشنا شوید.تمام تلاش ما در این محتوا بر این است که این محتوا ها را فارق از انتخا شخصی در نظر بگیریم تا جدول مورد نظر عادلانه تر دیده شود.پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما در کارسازشو همراه شوید.

الکسا چیست و چه کاربردی دارد؟

الکسا یک سایت مثل moz و ahrefs و semrush هست؛ که متخصصین سئو و صاحبان وب‌سایت‌ها از الکسا استفاده می‌کنند تا بتوانند سایت خود یا سایت رقیب را تحلیل کنند که در مقاله بهترین ابزارها برای تحلیل رقبا به معرفی تک‌تک این وب‌سایت‌ها پرداخته‌ایم می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.البته از بین الکسا نسبت به بقیه سایت‌هایی مثل moz, semrush,… از محبوبیت بیشتری در بین جامعه وبمستر های ایرانی و مدیران سایت‌ها برخوردار هست.

چرا الکسا محبوبیت زیادی بین وبمستران ایرانی دارد؟

به نظرم به این خاطر که هیچ‌کدام از سایت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، به رتبه‌بندی سایت‌ها نپرداختن. الکسا هر سایت را بین همه سایت‌های جهان و ایران مقایسه می‌کند و اعلام می کنه این سایت چه رتبه‌ای در جهان و ایران دارداجازه دهید به زبان دیگری چرایی محبوبیت سایت الکسا را بررسی کنیم، ازنظر روانشناسی ما انسان‌ها اغلب رقابت‌طلب هستیم. به همین دلیل دائم به دنبال پارامترهای برتری هستیم و این بین الکسا رتبه‌بندی سایت‌ها را بر عهده دارد و ما دائم رقیب خود را بررسی می‌کنیم و درصدد هستیم تا به جایگاه آن برسیم.

تمایل به رتبه‌بندی همیشه در میان ما انسان‌ها وجود داشته است. بخشی از این تمایل به رتبه‌بندی، در میل ذاتی ما به رقابت ریشه دارد و بخشی دیگر هم استفاده از رتبه‌بندی برای مقایسه و تشخیص قوی‌ترها و ضعیف‌ترهاست. فضای آنلاین هم مجموعه ابزارهای گسترده‌ای را در اختیار فعالان دیجیتال قرار داده تا بتوانند به شیوه‌های متفاوت، در رتبه‌بندی‌ها شرکت کرده و خود را با دیگران مقایسه کنند.یکی از این ابزارهای رتبه‌بندی، سرویسی است که توسط سایت الکسا متعلق به شرکت آمازون ارائه می‌شود.

شاید شما هم افراد زیادی را دیده باشید که در مورد رنک الکسا (Alexa Rank) یا رتبه الکسای سایت خود صحبت می‌کنند و آن را به‌عنوان یکی از شاخص‌های عملکردی خود در نظر می‌گیرند.

البته الکسا درزمینهٔ های دیگری نیز فعالیت می‌کند که مشهورترین خدمات آن رتبه دهی به سایت‌ها است. الکسا در بین وب مسترها بسیار محبوب بوده و تمامی مدیران سایت‌ها برای آنالیز و مشاهده رتبه سایت خود و رقبا هرروز به آن مراجعه می‌کنند. الکسا با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و الگوریتم خاص خود اقدام به رتبه‌بندی سایت‌ها در دو حالت جهانی و کشوری می‌کند. رتبه‌بندی الکسا به‌صورت عددی است و هرچه رتبه الکسای سایت شما به عدد ۱ نزدیک باشد به این معنی است که سایت قدرتمندتر و پربازدید تر است.

درگذشته شما می‌توانستید لیست ۵۰۰ سایت منتخب و برتر ایران را در سایت الکسا مشاهده کنید. اما هم‌اکنون به دلیل تغییر سیاست‌های تجاری الکسا شما تنها قادر هستید که رتبه‌های ۱ تا ۵۰ ایران را در سایت الکسا مشاهده کنید و برای مشاهده رتبه‌های ۵۰ تا ۵۰۰ بایستی اقدام به خرید اکانت الکسا که ۲۰ دلار است نماییدما در این مقاله فهرستی از ۷۰ سایت منتخب ایران ازنظر الکسا را به‌صورت رایگان برای شما قراردادیم که می‌توانید از آن برای آنالیز سایت‌های موجود استفاده کنید.

تا اینجا سرویس الکسا را معرفی کردیم و همان‌طور که گفته‌شده معیار برتری یک وب‌سایت بر اساس معیارهای الکسا محاسبه می‌شود و در این مقاله قصد نداریم بر اساس معیارهای شخصی و سلیقه‌ای وب‌سایتی را به‌عنوان برترین وب‌سایت معرفی کنیم.در ادامه قصد داریم ابتدا ۵۰ وب‌سایت برتر از دیدگاه الکسا را موردبررسی قرار دهیم، سپس به موارد جزئی‌تر شامل سایت‌های برتر خبری، سایت‌های برتر مارکت پلیس، سایت‌های برتر کسب درآمد آنلاین، سایت‌های برتر فریلنسری و… بپردازیم.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا به این موارد بپردازیم.

برترین سایت های ایرانی

   10 سایت برتر ایران از نظر بیشترین بازدید کننده

1. موتور جستجوی گوگل (Google.com)

بیش از ۹۵ درصد جستجوها در وب فارسی از طریق گوگل انجام می‌شود و قبل از جستجو کاربران عموماً صفحه اصلی سرچ گوگل را باز نمی‌کند. همین امر باعث می‌شود روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده از گوگل دیدن کنند و رتبه اول را ازنظر بیشترین بازدیدکننده به خود اختصاص دهد.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۱۴:۵۶ دقیقه

2. سایت نمایش ویدئو آپارات (Aparat.com)

بعد از فیلتر شدن یوتیوب برای ما ایرانی‌ها برادران شکوری به فکر راه‌اندازی بستر ویدئویی مشابه یوتیوب افتادن و امروز آپارات یکی از بزرگ‌ترین و پربازدید ترین وب‌سایت‌های ایران است؛ و بعد از گوگل رتبه اول در ایران و اولین سایت ایرانی پربازدید است؛ که روزانه بیش از ۷ میلیون کاربر از این سایت بازدید می‌کنند.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۷:۰۲ دقیقه

3. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا (digikala.com)

شاید یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای دیجی کالا رسیدن به جایگاه آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان باشد. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نیز یکی از پربازدیدی‌ترین وب‌سایت‌های ایرانی است که بر اساس رتبه‌بندی الکسا رتبه سوم را سال‌ها به خود اختصاص داده است.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۱۲:۴۳ دقیقه

4. وب‌سایت ورزش ۳ (varzesh3.com)

با توجه به اینکه علاقه‌مندان به ورزش همیشه در هرجای دنیا ورزش موردعلاقه خود را دنبال می‌کنند. در کشور ما هم وب‌سایت ورزش سه یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌های ورزشی در حوزه کاری خود است. این سایت در رتبه‌بندی الکسا رتبه چهارم پربازدید ترین وبسایت ایرانی را به خود اختصاص داده است.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۷:۳۶ دقیقه

5. سایت شاپرک (shaparak.ir)

شاید برای شما کمی عجیب باشد که به چه دلیل وب‌سایت شاپرک به‌عنوان پربازدید ترین وب‌سایت ایرانی در رتبه پنجم قرارگرفته، چون عملاً محدود افرادی آن‌هم در شرایط خیلی خاص از این سایت استفاده می‌کنند. ولی شاهد هستیم که در رتبه پنجم قرارگرفته است. پاسخ بسیار ساده اما مخفی است، هروبسایتی که عملیات فروش دارد، برای پرداخت آنلاین نیاز به درگاه پرداخت دارد. بعضی از این درگاه‌ها مستقیم و بعضی‌ها از درگاه‌های واسط استفاده می‌کنند. در هر حالت بعد از متصل شدن به بانک باید از گذرگاه شاپرک عبور کنند و درنتیجه بابت هر تراکنش باید از این وب‌سایت عبور کنند، به خاطر همین یکی از پربازدیدی‌ترین وب‌سایت‌های ایرانی شناخته‌شده است.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۲:۳۲ دقیقه

6. وب‌سایت خبری نمناک (namnak.com)

وب‌سایت‌های خبری در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، نمناک هم به خاطر رعایت کردند استانداردهای موتور جستجوی گوگل در بسیاری از نتایج رتبه‌های عالی دارد و بازدیدکنندگان این سایت عموماً افرادی هستند که به دنبال محتوای عمومی هستند

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۲:۳۱ دقیقه

7. وب‌سایت تلویزیونی تلوبیون (telewebion.com)

تلوبیون وب‌سایت پخش آنلاین تلویزیونی است که به‌واسطه همین موضوع و نیاز کاربران در شرایط مختلف برای دیدن شبکه‌های تلویزیونی، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این وب‌سایت اکثر شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای را ساپورت می‌کند و رتبه هفتم پربازدید ترین وب‌سایت ایرانی را به خود اختصاص داده است.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۴:۲۴ دقیقه

8. وب‌سایت کارگزاری مفید (emofid.com)

با توجه به رشد بورس، در سال ۹۹ و نیاز افراد به خدمات بورسی، یکی از کارگزاری‌های بورس رشد بسیاری بالایی در چند ماه اخیر داشته که به‌واسطه بازدید بالا و زمان ماندگاری کاربران در سایت باعث شده که رتبه هشتم پربازدیدی‌ترین وب‌سایت ایرانی را به خود اختصاص دهد؛ که البته در صورت نگه نداشتن این روند احتمال از دست دادن این رتبه در ماه‌های آینده وجود دارد.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۸:۴۴ دقیقه

9. وب‌سایت دیوار (divar.ir)

کمتر ایرانی هست که وب‌سایت دیوار را نشناخته باشد. وب‌سایت دیوار یکی از پراستفاده‌ترین وب‌سایت‌های خدمات در ایران است که به‌واسطه فراهم کردن بستری جهت فروش وبسایت دست‌دوم مشابه وب‌سایت ای بی در ایران طرفداران زیادی پیداکرده است و همین امر باعث شده جز پربازدیدی‌ترین وب‌سایت‌ها قرار بگیرد.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۱۲:۱۵ دقیقه

10. وب‌سایت شركت مديريت فناوری بورس تهران (tsetmc.com)

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این وب‌سایت یکی از برترین وب‌سایت‌های ایرانی ازنظر بازدید است، دلیل این امر هم این است که با توجه به زمان کم افراد و نگاه سطحی به موضوع بورس ترجیح می‌دهند در یک سایت کلیه اتفاقات یک روز کاری بورس را مشاهده کنند. به خاطر همین افراد زیادی این سایت را جز بهترین سایت می‌دانند.

میانگین زمان ماندگاری کاربر: ۱۰:۵۹ دقیقه

  • منبع
  • کارسازشو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید