امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280940
۴۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

دبی احتمالا با 5 میلیارد دلار ماه را به زمین می‌آورد

دبی احتمالا با 5 میلیارد دلار ماه را به زمین می‌آورد

دبی احتمالا به میزبانی برای یک مجموعه تفریحی لوکس با ظاهری شبیه ماه تبدیل خواهد شد که هزینه ساخت آن حدود 5 میلیارد دلار برآورد شده است. طرح این مجموعه از سوی شرکت معماری کانادایی Moon World Resorts Inc ارائه شده و ساخت آن می‌تواند تا چند سال طول بکشد.

شهر دبی به هیچ عنوان با طراحی‌های جاه‌طلبانه غریبه نیست. حالا این پروژه جدید که گویی می‌خواهد نمونه کوچک‌تری از ماه را به شکل یک ساختمان به روی زمین بیاورد، پیش‌بینی شده که سالانه 10 میلیون بازدیدکننده داشته باشد. البته «مایکل هندرسون» به عنوان یکی از مدیران این شرکت کانادایی می‌گوید هنوز هیچ چیز درباره ساخت این پروژه قطعی نشده است.

شرکت Moon World Resorts می‌خواهد چهار ساختمان با شکلی شبیه ماه در مناطق مختلف جهان بسازد. یکی از این ساختمان‌ها به عنوان نماینده خاورمیانه و شمال آفریقا به دبی پیشنهاد شده است. بقیه در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا ساخته خواهند شد.

اگرچه فعلا جزئیات دقیقی از این پروژه در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که با ساختمانی با ارتفاع 224 متر روبرو باشیم که در زمینی به وسعت 4 هکتار ساخته خواهد شد. به‌علاوه، گزارش‌ها می‌گویند این مجموعه شامل خدمات استاندارد رفاهی مثل هتل، درمانگاه، دفاتری برای ملاقات‌ها و یک شاتل قمری خواهد بود.

افزون بر این، گفته شده که این مرکز می‌تواند هابی برای اکتشافات فضایی باشد و بستری را برای آموزش فضانوردان مهیا کند. در گزارش‌ها گفته شده که این مرکز می‌تواند سالانه 2.5 میلیون بازدیدکننده عاشق فضا را به خود جذب کند. با این حال، مشخص نیست که این کار قرار است دقیقا چگونه انجام شود.

Moon World Resorts علاوه بر یک شرکت معماری، به مالک و ارائه‌دهنده مجوزهای مالکیت فکری برای این اقامتگاه تبدیل خواهد شد. این شرکت می‌خواهد در سال 2023 ایده خود را به سایر شرکت‌های بومی در منطقه نشان بدهد. زمانی که مجوز اعطا و محل دقیق احداث پروژه مشخص شود، یک سال زمان لازم است تا کارهای لازم برای ساخت انجام شود. حداقل مدت زمان ساخت پروژه نیز دو سال اعلام شده، اما باید دید این برنامه تا چه اندازه عملی خواهد بود.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید