امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280357
۸۴۵
۱
۰
نسخه چاپی

هنر عذرخواهی؛ آنچه باید درباره عذرخواهی بدانید

هنر عذرخواهی؛ آنچه باید درباره عذرخواهی بدانید

اگر اتفاقی باشد که بتوانیم روی آن در زندگی شخصی خود حساب کنیم، این است که مرتکب تعدادی اشتباه خواهیم شد - و نسبتاً این کار را اغلب انجام می دهیم. در زندگی حرفه‌ای‌مان، ما به این باور رسیده‌ایم که عذرخواهی می‌تواند معادل اعتراف به شکست، ضعف یا فقدان شایستگی باشد.

چه چیزی کوچک باشد مانند دیر رسیدن به یک جلسه یا یک مشکل بزرگتر مانند غلط املایی نام مشتری در مواد تبلیغاتی، هر اشتباه حرفه ای مستلزم عذرخواهی از افرادی است که بر آن ها تأثیر می گذارد. شناخت و اعتراف به آن لحظات کوچکی که ممکن است به اهداف خود نرسیده باشیم، می تواند راه درازی در ایجاد و ترمیم روابط حرفه ای داشته باشد.

بسیاری از اوقات، طرف آسیب دیده بیشتر مستعد قدردانی صادقانه و عذرخواهی خالصانه است به جای اینکه چیزی را زیر فرش جارو کنید و امیدوار باشید که کسی متوجه نشود.

دانستن نحوه عذرخواهی موثر می تواند در ایجاد روابط شخصی و حرفه ای بازی را تغییر دهد. نشان دادن اینکه می توانید گوش دهید و دیدگاه طرف مقابل را درک کنید، سطحی از بلوغ را نشان می دهد و شهرتی را به عنوان یک فرد قابل اعتماد ایجاد می کند.

عذرخواهی این قدرت را دارد که موقعیت های منفی را به موقعیت های مثبت تبدیل کند.

بسیاری از اوقات، مرتکب اشتباه و پیگیری با یک عذرخواهی صمیمانه و مرحله اضافی ارسال یک تشکر نشان می دهد که شما برای درست کردن شرایط فراتر از آن عمل خواهید کرد.

به هر حال مردم تمایل دارند لغزش های جزئی را درک کنند، اما تلاش بیشتر به طرف مقابل نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستند و رابطه قوی تری ایجاد می کند.

در اینجا برخی از روش ها برای به اشتراک گذاشتن عذرخواهی و قدردانی وجود دارد:

شامل یک یک رفتار: هنگامی که یک جلسه را از دست می دهید یا یک تماس مهم را فراموش می کنید، طرز فکر قدردانی به شما این امکان را می دهد که ببینید شخصی که قصد ملاقات با او را داشتید، مقداری از زمان ارزشمند خود را صرف صحبت کردن با شما می کند. با ارسال یک یادداشت، بگذارید بدانند که قدردان وقتشان هستید و عذرخواهی کنید.

مهربان باشید: وقتی پروژه ای طبق برنامه پیش نمی رود، می توانید به خاطر اعتمادی که تیمتان به توانایی شما و توانایی آنها در درک اینکه اشتباهات گاهی اوقات اتفاق می افتد، سپاسگزار باشید. به جای اینکه در ذهنیتی بنشینید که چه چیزی اشتباه بوده و کجا شکست خورده اید، ابتدا روی چیزهایی تمرکز کنید که توانستید از موقعیت گفته شده یاد بگیرید.

نفس خود را در خانه بگذارید: اهداف عالی و نتایج هدف برای کمک به موفقیت کسب و کار شما ضروری است، اما ناگزیر از دستیابی به اهداف عالی هر از گاهی کوتاه می آییم.

صادق بودن و عذرخواهی برای کوتاهی قدم اول است، اما تلاشی که برای ارسال یک تشکر به عنوان پیگیری همراه با یک برنامه دقیق برای بهبود انجام می‌شود، نشان می‌دهد که از افرادی که با آنها تجارت می‌کنید قدردانی می‌کنید و برنامه‌ریزی می‌کنید تا نتایج عالی در آینده برای آنها در این زمینه ایجاد کنید.

از طنز ذوقی استفاده کنید: همه ما احساس شرمندگی ناشی از پاسخ دادن به ایمیل اشتباه یا فهمیدن اینکه شما به طور تصادفی اطلاعات اشتباه را برای شخص مناسب ارسال کرده اید را می شناسیم.

لغزش‌های کوچکی مانند این قطعاً اتفاق می‌افتد و در نهایت می‌تواند فرصتی عالی برای استفاده از طنز به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط باشد، زیرا همه ما در مقطعی در این وضعیت بوده‌ایم. یک عذرخواهی سریع با لحن طنز عالی است برای نشان دادن اینکه شما صمیمانه به خاطر اشتباه خود عذرخواهی می کنید، اما خودتان را خیلی جدی نگیرید.

اشتباهات کوچک و بزرگ تقریباً دائماً در محل کار اتفاق می‌افتند، اما نفس بهانه‌ای برای اصلاح نکردن کارها با عذرخواهی نیست. وقتی از افرادی که با آنها کار می کنید - مشتریان، کارمندان، مشتریان بالقوه - قدردانی می کنید، باید هر زمان که ناراحتی ایجاد کردید، لحظه ای از آنها عذرخواهی کنید. این به آنها نشان می دهد که آنها بخشی ارزشمند از شبکه حرفه ای شما هستند و از طریق مسئولیت پذیری اعتماد ایجاد می کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید