امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282993
۲۰۹
۱
۰
نسخه چاپی

چینی ها در بحبوحه افزایش کووید به فعالیت های عادی خود بازگشتند

چینی ها در بحبوحه افزایش کووید به فعالیت های عادی خود بازگشتند

برخی از مردم در شهرهای کلیدی چین، یعنی پکن، شانگهای و ووهان، در حال مقابله با سرما و افزایش عفونت‌های کووید-19 هستند تا به فعالیت‌های منظم خود بازگردند و مطمئن باشند که اقتصاد را بهبود می‌بخشند.

ترافیک دوباره در جاده های پایتخت افزایش یافته است زیرا مردم به سرعت به مکان های بیرون شهرها مانند دریاچه ها، رودخانه ها و مراکز خرید باز می گردند. مالکان گفتند، اما تجارت در برخی مکان‌های کوچکتر و محدود مانند رستوران‌ها هنوز کند است.

تلویزیون دولتی CCTV اعلام کرد بزرگترین تعطیلات سال نو در چین از 21 ژانویه امسال آغاز می شود، زمانی که انتظار می رود شبکه راه آهن 5.5 میلیون مسافر را جابجا کند.

پس از بسته شدن مرزها به مدت سه سال در میان رژیم سختگیرانه قرنطینه ها و آزمایش های بی امان، مجدداً موجی از عفونت در سراسر کشور به راه افتاده است.

در روزهای اخیر رسانه‌های دولتی به دنبال این بودند که به مردم اطمینان دهند که شیوع COVID-19 تحت کنترل است و به اوج خود نزدیک شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین روز شنبه اعلام کرد بیش از 80 درصد از افرادی که در استان سیچوان در جنوب غربی زندگی می کنند به این ویروس مبتلا شده اند.

اما یک مورد مرگ ناشی از کووید در روز دوشنبه - یبه میزان روز قبل - در میان جمعیت 1.4 میلیاردی چین با تجربه سایر کشورها پس از بازگشایی آنها مطابقت ندارد.

آمار رسمی کشته‌شدگان چین از زمان شروع همه‌گیری 5250 نفر در مقایسه با بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده گزارش شده است. هنگ کنگ تحت حاکمیت چین، شهری با 7.4 میلیون نفر، بیش از 11000 کشته گزارش کرده است.

شرکت داده های بهداشتی ایرفینیتی مستقر در بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که احتمالاً روزانه 9000 نفر در چین بر اثر کووید-19 جان خود را از دست می دهند.

بر اساس این گزارش، تعداد تلفات جمعی در چین از اول دسامبر احتمالاً به 100000 نفر و تعداد مبتلایان به 18.6 میلیون نفر رسیده است.

ایرفینیتی پیش‌بینی می‌کند که آلودگی‌های کووید در چین در 13 ژانویه با 3.7 میلیون آلودگی روزانه به اوج خود برسد.

چین گفته است که فقط مرگ و میر بیماران ناشی از ذات الریه و نارسایی تنفسی را مربوط به کووید می‌ داند.

تعداد نسبتاً پایین مرگ و میر نیز با افزایش تقاضای گزارش شده توسط سالن های تدفین در چندین شهر ناسازگار است.

برداشته شدن محدودیت‌ها پس از اعتراضات گسترده نوامبر، بیمارستان‌ها و خانه‌های تشییع جنازه را تحت تأثیر قرار داده است، و نگرانی عمومی ناشی از صحنه‌هایی از مردم در کنار جاده‌ها و صف‌های ماشین‌های نعش‌کش بیرون از کوره‌سوزی‌ها است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید