امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278504
۱۱۳۱
۱۲
۲
نسخه چاپی

صحبت های وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه احمد بنی جمالی و وکیل انلاین اراک در رابطه با ارتباط انسان در دنیای اینترنت

دوران جدید خصوصا پس از دوران روشنگری در مغرب زمین با تغییرات و دگرگونی های چشم گیر و حیرت انگیزی روبه رو شده است. شاید یکی بزرگترین تحولات تاریخ بشر در همین دو سه قرن اخیر رخ نموده باشد. به عنوان مثال صنعتی شدن جوامع یکی از این تغییرات بزرگ بوده است. صنعت چاپ، کشف الکتریسیته، کشف اتم و هزاران هزار اختراع و اکتشاف در چند قرن اخیر حقیقتا به معجزه ای شبیه است. با این همه بسیاری از بزرگان علم و اندیشه معتقدند که اینترنت یکی از بزرگترین دستاوردهای بشری در طول تاریخ سکونت انسان بر روی کره زمین بوده است.

صحبت های وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه احمد بنی جمالی و وکیل انلاین اراک در رابطه با ارتباط انسان در دنیای اینترنت

ارتباط انسان ها در بستر وب از طریق اینترنت در حال حاضر به گونه است که اگر بخواهیم نامی بر آن بگذاریم بی شک باید آن را انقلاب نامید. آدمیان تعاملات روزانه خود را از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون و متنوع وسایر طرق ارتباطی روز به روز گسترش می دهند. ظهور تلفن های هوشمند یا اصطلاحا اسمارت فون ها هم به این شتاب سرعت خیره کننده تری بخشید. امروزه تلفن همراه جزء لاینفک و ضروری زندگی است. ضرورت و اجتناب ناپذیری این ابزار به اندازه است که می توان آن را عضوی از اعضای بدن در نظر گرفت و در مواردی حتی بیش از یک عضو کارایی دارد.

چنین انقلابی در عرصه تحولات انسانی کم سابقه یا حتی بی سابقه است. به طوری که می توان در یک تقسیم بندی کلی دوران تحولات و پیشرفت های بشری را به پیش و پس از کشف اینترنت دسته بندی کرد.
شاید صاحب این قلم صلاحیت اظهار نظر فنی و تخصصی در این حوزه نداشته باشد، اما شخصاً معتقد است که بعد از کشف یا توسعه زبان و کلمات به عنوان بزرگترین دستاورد بشری، هیچ کشفی عظیم تر و تاثیر گذار تر و ارزشمند تر از اینترنت نبوده است.

رشد شتابنده و حیرت انگیز این پدیده محیّر العقول در یک دهه گذشته به اندازه ای بوده است که تنها ظرف یک دهه گذشته چنان وضعیتی پیدا کرده است که تصور زندگی بدون اینترنت امروزه تقریبا محال است. در دنیای امروز اینترنت در حکم نان شب است و خانوارها مثل سایر اقلام ضروری در سبد هزینه های خود هزینه اینترنت هم در نظر می گیرند.

اینترنت در تمام عرصه ها به امری ضروری بدل شده است. اهمیت ارتباطات آنلاین خصوصا پس از همه گیری و شیوع کوید 19 (کرونا) صد چندان شده است. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و بسیاری از مراکز کسب و کار و حتی اداره های رسمی و حتی کارخانجات در پی افزایش تلفات ناشی از بیماری موجب شد تا نیاز به ارتباطات آنلاین در مدت کوتاهی خود نمایی کند.

امروزه برای دانش آموزان و دانشجویان در تمام رشته های علوم، برگزاری کلاس های آنلاین امری بدیهی و پیش پا افتاده محسوب می شود.

بسیاری از اساتید و معلمان در طول دوران قرنطینه کلاس های خود را از همین طریق برگزار کردند. البته شاید تصور شود که ارتباط آنلاین یا اصطلاحا مجازی تفاوت بسیار زیادی با برگزاری کلاس ها به صورت فیزیکی یا واقعی دارد و احتمالا پاره ای اشخاص تصور کنند که ارتباط آنلاین هیچ گاه نمی تواند جایگزین مناسبی برای کلاس های حضوری شود. بدون اظهار نظر صریح و روش در این مورد تنها می توان گفت که قضاوت در این باره شاید کمی زود باشد. گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد. البته می توان پذیرفت که با امکانات و ابزارهای کنونی همچنان فاصله زیادی بین کیفیت برگزاری کلاس ها و جلسات به صورت آنلاین و فیزیکی وجود دارد.

اما با وجود رشد خیره کننده تکنولوژی دستیابی به موقعیتی که ارتباط مجازی و واقعی تفاوت چندانی با هم نداشته باشند نباید چندان دور از ذهن باشد.

افزایش کیفیت وب کم ها و سخت افزارهای حوزه تکنولوژی و ارائه تصویر و صدای واضح و شفاف روز به روز احساس مطلوب تری ایجاد می کند.

یکی از جذاب ترین حوزه ها در رابطه با ارتباطات آنلاین که مربوط به روابط حقوقی و قضایی افراد است برگزاری جلسات دادگاه بصورت آنلاین است. در حال حاضر تقریبا تمام محاکم دادگستری در سراسر کشور مجهز به سیستم ارتباط از راه دور و آنلاین در بستر وب هستند و بسیاری از جلسات هم به صورت آنلاین برگزار می شود. به این صورت که با اعلام قبلی و ابلاغ وقت رسیدگی به وکیل برای روز معینی، وکیل در دفتر خود یا هر جای دیگری که مناسب بداند از طریق وصل شدن به اینترنت با شعبه و قاضی رسیدگی کننده ارتباط تصویری برقرار می کند و جلسه دادگاه از دور برگزار می شود. این شیوه اگر ادامه پیدا کند که به نظر می رسد ضرورت های عملی موجود چنین اقتضاء می کند نتایج بسیار درخشان و مثمر ثمری خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای ارتباط آنلاین در عرصه خدمات حقوقی مربوط به وکلای دادگستری است. همان طور که در بالا هم اشاره شد پس از همه گیری و شیوع بیماری کوید 19 (کرونا) و اعمال محدودیت های بسیار زیاد در سراسر جهان و بعضا شرایط قرنطینه ارتباطات فیزیکی تا حد بسیار زیادی کاهش یافت.

کاهش ارتباطات فیزیکی در فضای واقعی اما به معنای پایان یافتن معضلات و مشکلات حقوقی مردم نبود. حتی در پاره ای موارد از قبیل امور خانوادگی و … مطابق آمار رسمی و غیر رسمی اختلافات خانوادگی در طول دوران همه گیری کرونا با افزایش معناداری مواجه شده است.

رکود اقتصادی و ورشکستگی بسیاری از کسب و کارها و خانه نشین شدن اجباری افراد درمحیط کوچک خانه، تنش های خانوادگی را افزایش داده است. به صورتی که آمار طلاق و ضرب و شتم بین  زوجین بیشتر شده است.

در چنین وضعیتی نیاز به ارتباط با یک وکیل پایه یک دادگستری(وکیل انلاین اراک) برای جلوگیری از حوادث ناگوار و اخذ مشاوره یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

خوشبختانه در طول دو سال گذشته نگارنده این سطور افتخار ارائه صدها مشاوره تخصصی در حوزه های مختلف حقوقی از جمله، طلاق، طلاق توافقی، دعاوی ملکی از قبیل خلع ید، رجوع از هبه ملک، تسلیم مبیع، کلاهبرداری، فروش مال غیر، قذف، توهین، افتراء و … از طریق ارتباط آنلاین (عموما پیام رسان واتس اپ) به هموطنان داشته است و این خدمت را برای خود افتخاری می داند. بسیاری از موکلین ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده اند که خوشبختانه به راحتی توانسته اند با ارتباط تصویری در کمترین زمان ممکن پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره تخصصی میتوانید به وبسایت احمد بنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید.

آدرس:اراک-بلوارجهانپناه-مجتمع آسا-طبقه 11

  • منبع
  • حقوق نیوز

۲ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید