امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281013
۳۲۹
۱
۰
نسخه چاپی
علیزاده طباطبایی با اشاره به ماجرای مهسا امینی

برای حفظ آبروی پلیس باید پرونده امینی تا انتها رسیدگی شود

برای حفظ آبروی پلیس باید پرونده امینی تا انتها رسیدگی شود

یک وکیل دادگستری با اشاره به ماجرای درگذشت مهسا امینی ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش پیگیری روند پرونده این موضوع تاکید کرد که برای حفظ آبروی پلیس باید پرونده امینی تا انتها رسیدگی و مشخص شود که چه اتفاقی در اداره پلیس افتاده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند قانونی که خانواده مهسا امینی برای شکایت از فوت دخترشان می‌توانند طی کنند، گفت: خانواده او باید از پلیس امنیت به سازمان قضایی نیروهای مسلح شکایت کنند؛ زیرا صلاحیت رسیدگی به این پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وی افزود: ابهامی در این پرونده هست و آن این است که مهسا امینی، چه جرم آشکاری مرتکب شده که پلیس او را بازداشت کرده است؟ آیا به محض بازداشت، پلیس مراتب را به دادستان اعلام کرده  است؟ زیرا در جرایم آشکار، پلیس پس از بازداشت متهم باید مراتب را به دادستان اعلام کند و اجازه دادستان را بگیرد. ابهام دیگر این است که آیا او سابقه بیماری داشته است؟ زیرا بعضی مطرح می کنند که سابقه بیماری داشته و به مهسا امینی شوک وارد شده و منجر به سکته و فوت او شده است در صورتی که مادرش در مصاحبه‌ای اعلام کرده که دخترش سابقه بیماری نداشته است. این قضایا باید روشن شود.

این حقوقدان تصریح کرد: باید مشخص شود که چه اتفاقی در اداره پلیس افتاده است؟ باید بازرسی و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بررسی کنند آیا مامور نیروی انتظامی مرتکب جرم شده یا خیر؟ اظهار نظر در مورد این پرونده بدون بررسی دقیق کارشناسی امکان پذیر نیست زیرا هنوز گزارش پزشکی قانونی هم در این زمینه اعلام نشده است.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در مورد این پرونده باید برای حفظ نیروی انتظامی و حفظ آبروی قوه قضاییه به موضوع رسیدگی شود. از طرفی هم نباید این گونه مسایل باعث تضعیف پلیس شود؛ زیرا پلیس باید اقتدار داشته باشد و اگر پلیس اقتدار نداشته باشد نظم اجتماعی برهم می خورد و باید در چارچوب قانون به پرونده رسیدگی شود و اگر قانون ایراد دارد باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: پلیس امنیت مواجه با یک سری خانم های بدکاره هست که این خانمها بسیار وقیح هستند وزمانی که  یک خانم نجیب بازداشت می شود و به پلیس امنیت می رود،  متاسفانه مامور با دیدی که به یک خانم بدکاره دارد  به او نگاه می کند و ممکن است خشونت هم  به خرج دهد و  زمانی که با یک خانم نجیب مثل خانم بدکاره رفتار می شود طبیعی است که تحملش را ندارد.

علیزاده طباطبایی در پایان اعلام آمادگی کرد که وکالت خانواده مهسا امینی را به صورت رایگان و برای حفظ حیثیت پلیس و قوه قضاییه و اجرای عدالت می پذیرد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید