امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280536
۲۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

رئیس سیا: اطلاعاتی مبنی بر اینکه که پوتین در وضعیت بدی قرار دارد، وجود ندارد

مدیر سیا گفت: هیچ اطلاعاتی مبنی بر ناپایداری یا وضعیت بد سلامتی ولادیمیر پوتین وجود ندارد.

 رئیس سیا: اطلاعاتی مبنی بر اینکه که پوتین در وضعیت بدی قرار دارد، وجود ندارد

گمانه‌زنی‌های تایید نشده رسانه‌ها مبنی بر اینکه پوتین، که امسال 70 ساله می‌شود، ممکن است از بیماری، احتمالا سرطان رنج ببرد، افزایش یافته است.

اما ویلیام برنز گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که این را نشان دهد و به شوخی گفت که او "بیش از حد سالم" به نظر می رسد.

اظهارات وی در حالی مطرح شد که ایالات متحده اعلام کرد تسلیحات دوربرد بیشتری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که تمرکز نظامی روسیه در اوکراین دیگر «فقط» شرق نیست و تلویحاً استراتژی مسکو پس از تأمین چنین تسلیحاتی از سوی غرب به اوکراین تغییر کرده است.

ویلیام برنز رئیس سیا، در مجمع امنیتی آسپن در کلرادو گفت: "شایعات زیادی در مورد سلامت رئیس جمهور پوتین وجود دارد و تا آنجا که می توانیم بگوییم او کاملاً سالم است." او همچنین افزود که این یک قضاوت رسمی اطلاعاتی نیست.

برنز که به عنوان سفیر در مسکو خدمت می کرد، گفت که او بیش از دو دهه است که رهبر روسیه را زیر نظر و با او سروکار داشته است.

رئیس سیا گفت: پوتین معتقد است که سرنوشت او به عنوان رهبر روسیه بازگرداندن روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ است، که کلید انجام این کار بازسازی حوزه نفوذ در همسایگی روسیه است و او نمی تواند بدون کنترل اوکراین این کار را انجام دهد.

ویلیام برنز در ماه نوامبر به مسکو سفر کرد تا در مورد عواقب جدی حمله به اوکراین به دنبال اطلاعاتی که ایالات متحده در مورد برنامه های روسیه جمع آوری کرده بود، هشدار دهد. برنز گفت، برنامه‌های رئیس‌جمهور روسیه مبتنی بر «فرض‌های عمیقاً ناقص و برخی توهمات به‌ویژه در مورد اوکراین و اراده برای مقاومت» بود.

برنز گفت که ایالات متحده تخمین می زند که تلفات روسیه در اوکراین تاکنون به حدود 15000 کشته و شاید 45000 زخمی رسیده است. او همچنین تخمین زد که تلفات اوکراین کمی کمتر از روسیه است.

​ رئیس سیا: اطلاعاتی مبنی بر اینکه که پوتین در وضعیت بدی قرار دارد، وجود ندارد

برنز افزود تمرکز فعلی روسیه در دونباس نشان می دهد که ارتش درس های سختی در این جنگ گرفته است.

روسیه در فوریه به اوکراین حمله کرد و به دروغ ادعا کرد که روسی زبانان در منطقه دونباس شرقی اوکراین دچار نسل کشی شده اند و باید آزاد شوند.

پنج ماه بعد، روسیه بخش‌هایی از شرق و جنوب این کشور را اشغال کرد، اما در هدف اولیه خود برای تصرف کیف شکست خورده و از آن زمان مدعی شده است که هدف اصلی خود آزادسازی دونباس است.

اما اوایل روز چهارشنبه، وزیر امور خارجه روسیه به این نکته اشاره کرد که تامین تسلیحات دوربرد آمریکا می تواند تمرکز نظامی مسکو در اوکراین را گسترش دهد. با وجود هشدارهای آشکار آقای لاوروف، ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که تسلیحات دوربرد بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

لوید آستین، وزیر دفاع اوکراین گفت که اوکراین چهار سامانه موشکی پیشرفته هیمارس را برای حفظ پیشروی نیروهای روسی دریافت خواهد کرد که تعداد کل آنها را به 16 می رساند.

در همین حال، اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین خطاب به کنگره ایالات متحده، درخواست بیشتری از سیستم‌ های دفاع هوایی کرد و گفت:«به ما کمک کنند تا این ترور علیه اوکراینی‌ها را متوقف کنیم». او گفت که این سلاح ها می تواند به تضمین یک "پیروزی بزرگ مشترک" منجر شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید