امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278932
۴۹۳
۲
۰
نسخه چاپی

وکیل پایه یک ملکی | آنچه که شما نمیدانید از وکیل ملکی...

امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از قیمت‌های عجیب و غریب املاک شگفت‌زده نشده باشد! متاسفانه قیمت بالای مسکن و پیچیدگی‌های فراوان در قراردادهای ملکی سبب شده است که کلاهبرداری‌هایی نیز در این زمینه رخ دهد. علاوه بر آن، عدم آگاهی افراد از قوانین و تبصره‌های مهم هنگام ثبت قرارداد و تنظیم سند باعث مشکلات بسیاری شده است که ضررهای مالی هنگفتی نیز در پی دارد. حال به نظر شما برای حل این مشکلات چه باید کرد؟ چگونه می‌توان یک ملک مسکونی یا تجاری را با خیال راحت معامله کرد؟

تجربه نشان داده است که برای بستن قراردادهای ملکی مانند خرید، رهن و اجاره باید با بهترین وکیل ملکی و ثبتی مشورت کنیم. این وکلا، با تجربه و مهارت خود به ما کمک می‌کنند تا از مشکلات حقوقی قبل و پس از قرارداد آگاه شده و برای جلوگیری از تضییع حقوق‌مان تلاش کنیم. ما در این مقاله می‌خواهیم کمی در مورد قوانین حقوقی ملکی صحبت کنیم و در آخر با بهترین وکیل ملکی مازندران یعنی دکتر زین‌العابدین فرهادی بیشتر آشنا خواهیم شد...

وکیل پایه یک ملکی | آنچه که شما نمیدانید از وکیل ملکی...

وکیل پایه یک ملکی چه کاری انجام می‌دهد؟

شاید برایتان جالب باشد که یکی از بیشترین پرونده‌های جاری در دادگاه‌ها مربوط به پرونده‌ها و دعاوی ملکی است. زیرا آگاهی افراد در مورد قوانین ملکی بسیار کم بوده و با کوچکترین اشتباه در بستن قرارداد، ممکن است تمامی اموال و املاک خود را از دست بدهند. به همین دلیل، برخی از وکلا با تسلط روی قوانین حقوقی و کیفری ملکی می‌توانند کمک بزرگی برای شما باشند.

وکیل پایه یک ملکی کسی است که به صورت تخصصی روی مسائل حقوقی ملک و زمین کار می‌کند و از تجربه خوبی در این زمینه برخوردار است. علاوه بر آن، تجربه‌ی پیگیری پرونده‌ها و دعاوی ملکی نیز می‌تواند باعث تسلط بیشتر این وکلا روی قوانین مربوطه شود. در بخش بعدی انواع دعاوی ملکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

وکیل پایه یک ملکی | آنچه که شما نمیدانید از وکیل ملکی...

انواع دعاوی ملکی کدام است؟

دعاوی ملکی به آن دسته از دعاوی گفته می‌شود که دلیل اختلاف طرفین ناشی از املاک یا اموال غیر منقول باشد. از جمله این اموال می‌توان به آپارتمان، زمین، مغازه، خانه ویلایی، باغ و غیره اشاره کرد. دعاوی ملکی از نظر حقوقی به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

1- دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

این دعوی زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که فروشنده یک ملک از انتقال سند مالکیت به خریدار خودداری کند. در چنین شرایطی، خریدار می‌تواند با کمک وکیل پایه یک ملکی و مشورت با او، دعوای الزام به تنظیم سند را در دادگاه مطرح نماید.

2- دعوای رفع تصرف عدوانی

در این نوع از پرونده‌های ملکی، فرد باید با ارائه یک سند رسمی اعلام کند که ملک از تصرف او خارج شده است و باید به وی برگردد. به عبارت دیگر، در دعوای رفع تصرف عدوانی یک وکیل باتجربه باید مالکیت شما را به اثبات برساند.

3- دعوای رفع عصب یا خلع ید

دعوای خلع ید نیز در ماده 308 قانون آیین دادرسی به آن اشاره شده است که به دعاوی رفع تصرف عدوانی نیز شباهت زیادی دارد. در این دعوی، یک ملک توسط فردی دیگر به تصرف درآمده است در حالی که صاحب اصلی آن ملک دارای سند رسمی مالکیت است. در چنین شرایطی، بهترین وکیل ملکی و ثبتی مازندران دعاوی خلع ید را در دادگاه مطرح می‌کند تا بتواند حق مالک اصلی را بگیرد.

4- دعاوی مربوط به اجاره بها

املاک اجاره‌ای و قراردادهای مرتبط با آن نیز جزئیات زیادی دارند که در صورت عدم رعایت آن‌ها مشکلات حقوقی بسیاری ایجاد خواهد شد. از جمله دعاوی مرتبط با قراردادهای اجاره ملک می‌توان به دادخواهی دریافت اجاره‌های عقب افتاده، دعاوی به روز کردن اجاره بها و دعاوی گرفتن حکم تخلیه اشاره کرد.

5- دعوی ابطال معاملات ملکی صوری

مطابق با ماده 218 قانون مدنی، اگر کسی برای فرار از دین خود به طلبکاران، اموال غیر منقول خود را معامله کند، آن معامله باطل است. به عبارت دیگر، فرد حق ندارد معاملات ملکی صوری را تنظیم کند.

6- دعوای مطالبه اجرت المثل

اجرت المثل زمانی مطرح می‌شود که یک ملک برای مدتی در تصرف غیر قانونی یک شخص باشد و ما بخواهیم برای این مدت، از او اجاره بها بگیریم. در چنین شرایطی، وکیل پایه یک ملکی دعوی مطالبه اجرت المثل را مطرح می‌کند و اگر از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد، می‌تواند مبلغ اجاره بها را بر اساس نرخ تورم دریافت نماید.

وکیل پایه یک ملکی | آنچه که شما نمیدانید از وکیل ملکی...

7- دعوای دادرسی موقت یا فوری

بر اساس ماده 310 قانون آیین دادرسی، طرفین پرونده می‌توانند خواهان دادرسی فوری شوند؛ زیرا ممکن است که فرد خاطی در مدت زمان پیگیری پرونده، آن را به شخص دیگری بفروشد و یا تغییراتی در آن ایجاد کند. بنابراین، بهتر است با بهترین وکیل ملکی و ثبتی مشورت کرده و از وی برای طرح دعوی دادرسی موقت کمک بخواهیم.

8- دعاوی مرتبط با انحصار وراثت

یکی دیگر از دعاوی مهم ملکی، دعاوی انحصار وراثت است. در این نوع از پرونده‌ها، ورثه اقدام به فروش اموال شخص متوفی می‌کنند که قوانین حقوقی آن باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در حقیقت، واگذاری اموال شخص متوفی ممکن است مشکلات حقوقی دیگری داشته باشد که یک وکیل باتجربه از آن آگاه خواهد بود.

بهترین وکیل ملکی و ثبتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

حال که با انواع دعاوی ملکی آشنا شدیم، بهتر است برای پیگیری پرونده‌های ملکی و بستن قراردادهای مختلف با یک وکیل پایه یک ملکی مشورت کنیم. این وکلا باید به تمامی دعاوی ملکی مسلط باشند و بتوانند شرایط پرونده را تجزیه و تحلیل کنند. علاوه بر آن، امانت‌دار بودن و رازدار وکیل نیز باعث اعتماد بیشتر موکل شده و روند رسیدگی به پرونده را تسریع می‌کند.

از جمله بهترین وکلای پایه یک ملکی و ثبتی در مازندران می‌توان به دکتر زین‌العابدین فرهادی اشاره کرد که در بخش بعدی با وی آشنا می‌شویم.

وکیل پایه یک ملکی | آنچه که شما نمیدانید از وکیل ملکی...

دکتر زین‌العابدین فرهادی؛ باتجربه‌ترین وکیل پایه یک ملکی

دکتر فرهادی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه از تجربه ارزشمندی در زمینه پرونده‌های ملکی برخوردار است و می‌تواند برای حل مشکلات حقوقی شما کمک بسیار بزرگی باشد. ایشان پژوهشگر برتر حقوقی بوده و پرونده‌های حقوقی و کیفری فراوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

تسلط کافی روی قوانین ملکی، تجربه بالا در بستن قراردادها و امانت‌داری سبب شده است که دکتر زین‌العابدین فرهادی به یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری تبدیل شود. شما نیز می‌توانید برای دریافت مشاوره‌های حقوقی آنلاین و پرسیدن سوالات خود به دکتر فرهادی ارتباط برقرار کنید...

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید