امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276799
۹۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

نحوه خروج از کشور مستخدمین وزارت اطلاعات بر اساس قانون استخدامی وزارت اطلاعات

نحوه خروج از کشور مستخدمین وزارت اطلاعات بر اساس قانون استخدامی وزارت اطلاعات

نحوه خروج از کشور برای مستخدمین وزارت اطلاعات

یکی از پایه های بسیار مهم و حیاتی کشور که با امنیت مردم و ارگان های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران سر و کار دارد وزارت اطلاعات می باشد. بدیهی کار و انجام وظیفه در این ارگان حیاتی و حساس قوانین خاص و متفاوتی دارد که نحوه خروج از کشور یکی از آنان می باشد.

در فصل هشتم قانون استخدامی وزارت اطلاعات و در ماده 71 و تبصره آن به نحوه خروج از کشور کارمندان این وزارتخانه اشاره شده است.

مطابق ماده 71 قانون استخدامی وزارت اطلاعات تمامی مستخدمین وزارتخانه اعم از شاغلین و بازنشستگان و منفصلین از خدمت باید هنگام خروج از کشور از وزارتخانه مجوز لازم را اخذ‌ نمایند در غیر این صورت بر اساس ماده 23 قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح با آنان برخورد می شود.

همچنین بر اساس تبصره ماده 71 بازنشستگان و منفصلین از خدمت وزارتخانه برای مدت دو سال از شروع بازنشستگی و انفصال ملزم به اخذ مجوز برای خروج از کشور می باشند.

ماده 71 قانون استخدامی وزارت اطلاعات بیان می دارد:  مستخدمین وزارتخانه اعم از شاغلین و بازنشستگان و منفصلین از خدمت مکلفند هنگام خروج از کشور از وزارتخانه مجوز لازم را اخذ‌ نمایند در غیر این صورت تخلف به عنوان لغو دستور محسوب گردیده و پس از معرفی به محاکم صالحه قضائی، مفاد ماده (۲۳) قانون مجازات جرائم‌ نیروهای مسلح در مورد آن‌ها اجرا خواهد شد.

‌تبصره – اخذ مجوز خروج از کشور برای بازنشستگان و منفصلین از خدمت وزارتخانه برای مدت دو سال از شروع بازنشستگی و انفصال الزامی‌ است.

مجازات عدم اخذ مجوز مستخدمین وزارت اطلاعات برای خروج از کشور

همانگونه که در ماده 71 قانون استخدامی وزارت اطلاعات بیان شد در صورتی که مستخدمین وزارت اطلاعات هنگام خروج از کشور  از وزارتخانه مجوز لازم را اخذ‌ ننمایند بر اساس ماده 23 قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح با آنان برخورد می شود.

مطابق ماده 23 قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح هر نظامی كه نظاميان يا اشخاصی را كه به نحوی در خدمت نيروهای مسلح هستند اجبار يا تحريك به فرار يا تسليم يا عدم اجراي وظائف نظامی كند يا موجبات فرار را تسهيل يا با علم به فراری بودن ، آنان را مخفی نمايد در صورتی كه به منظور براندازی حكومت يا شكست نيروهای خودی در مقابل دشمن باشد به مجازات محارب والا به حبس از سه تا پانزده سال محكوم می شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید