امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283826
۱۹۶
۱
۰
نسخه چاپی

تمیز کردن اجاق گاز با مواد طبیعی پاک کننده

اجاق گازها هنگام آشپزی پر از لکه و چربی‌های مزمن می‌شوند که شاید به راحتی از بین نروند اما موادی وجود دارد که برای تمیز کردن این لکه‌ها بی‌نظیر است.

تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن گاز معمولاً خیلی سخت است. اما هیچ نیازی به مواد شیمیایی تند که می‌توانند به سطوح آسیب بزنند و باعث بیماری شما شوند، وجود ندارد.

روش‌ های تمیز کردن اجاق گاز

در ادامه به معرفی روش‌های طبیعی برای تمیز کردن اجاق گاز می‌پردازیم.

1. نمک و جوش شیرین

یک قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ‌خوری نمک را به هم بزنید؛ سپس یک قاشق سوپ‌خوری آب بریزید تا خمیر تهیه شود. پارچه‌ای را داخل مخلوط فرو کنید و روی کثیفی‌ها بکشید و مخلوط را روی کثیفی‌ها بمالید. مایعات را جذب و تمیز می‌کند.

2. روغن گیاهی و یا روغن زیتون

این روش به شما این امکان را می‌دهد که روغن گیاهی و یا روغن زیتون را بر روی اجاق گازخود بریزید. با استفاده از یک پارچه، روغن را روی سطح بمالید. سپس روی آن را تمیز کننده همه کاره اسپری کنید و این کار بر روی هود آشپزخانه هم جواب می‌دهد.

3. صابون و آب

برای این کار شعله‌های گاز را از گاز جدا کنید. با استفاده از یک پارچه و یک صابون ملایم و آب، هر باقیمانده از آن را بشورید. هر نوع مواد غذایی پخته شده که از بین نمی‌رود، یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه کنید و سپس آن را روی محل مورد نظر بمالید. پس از حدود ۲۰ دقیقه، تمیز کنید و مشعل را آبکشی کنید؛ بعد از این که کاملاً خشک شد، مشعل‌ها را سر جایش بگذارید.

4. سرکه سفید

سرکه سفید بهترین تمیز کننده است. برای تمیز کردن ظروف شیشه‌ای نیز به کار می‌رود و رگه‌ها و لکه‌ها را محو و پاک می‌کند. یک نسبت سرکه سفید را با دو قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و سپس محلول را روی جرم‌ها بزنید و تمیز کنید که اسیدیته سرکه به حذف کثیفی‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید از این ترکیب برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

5. جوش شیرین و لیمو

لیمو یک روغن طبیعی دارد و جوش شیرین خاصیت ضد باکتری دارد. جوش شیرین شامل ذرات بسیار خوبی است که به پاک کردن لکه‌ها کمک می‌کند و به اندازه کافی ملایم است که شیشه‌ها را خراش ندهد. کمی جوش شیرین را روی سطح بپاشید و سپس یک نصفه لیمو را روی سطح بمالید و حالا منطقه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا باقیمانده ذرات جوش شیرین و لیمو را از بین برود.

6. مایع ظرفشویی و جوش شیرین

نسبت‌های مساوی از صابون ظرفشویی و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید؛ آن را با هم مخلوط کنید تا یک بافت کمی کف‌آلود ایجاد شود. سپس، مخلوط را زیاد روی سطح بریزید تا کثیفی را شل کند. برای یک ساعت صبر کنید سپس کثیفی‌ها را بشویید.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید