امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280466
۸۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

بلیط لحظه آخری کیش، بهترین انتخاب

خرید بلیط لحظه آخری کیش

کیش را می‌توان یکی از بهترین  شهرهای تفریحی ایران دانست. این جزیره در دل خلیج همیشه فارس قرار دارد. جزیره کیش جزو زیباترین جزایر ایران است. زمانی که وارد این جزیره می‌شوید، احساس می‌کنید که از خاک ایران خارج شده‌اید.

هتل‌های لوکس این جزیره را می‌توان با بهترین هتل‌های خارج از کشور مقایسه کرد. می‌توانید در هتل ترنج روی آب اقامت داشته باشید و حس سفر به جزیره بالی را تجربه کنید. این جزیره زیبایی مخصوص به خود را دارد. انواع تفریحات آبی را می‌توانید تجربه کنید. همچنین امکان خرید از برترین مراکز خرید ایران و برندهای لوکس و اصل نیز وجود دارد. خلاصه که سفر به کیش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. بیشتر مسافران سفر هوایی را به کیش انتخاب می‌کنند. سفر هوایی بهترین و سریع‌ترین گزینه برای کیش است؛ اما کمی گران خواهد بود. البته با بلیط لحظه آخری کیش می‌توانید ارزان سفر کنید.

بلیط لحظه آخری چیست؟

هواپیما باید در ساعت مقرر و تاریخی که مشخص کرده است، پرواز کند. حتی اگر نیمی از هواپیما خالی باشد، باز هم هواپیما موظف است پرواز را انجام دهد. در عین حال زمانی که پرواز انجام شود، یک سری هزینه‌های ثابت از جمله هزینه سوخت، هزینه بیمه، حقوق پرسنل، هزینه ترانزیت و .... را ایرلاین باید پرداخت کند. به همین خاطر حتی اگر یک صندلی در هواپیما خالی باشد، به ضرر ایرلاین خواهد بود. از‌این‌رو، ایرلاین‌ها زمانی که به پرواز نزدیک می‌شوند و صندلی خالی در هواپیما هنوز وجود دارد، به‌تدریج با نزدیک‌تر شدن به زمان پرواز، تخفیف‌های بیشتری روی بلیط‌های خود ارائه می‌دهند. به این ترتیب مسافران بیشتر ترغیب به خرید بلیط هواپیما از آن ایرلاین خواهند شد. به این بلیط‌ها، بلیط چارتر کیش یا بلیط لحظه آخری کیش گفته می‌شود. در لحظات آخر مانده به پرواز، اگر هنوز صندلی خالی وجود داشته باشد، شاید تا 50 درصد بتوانید از تخفیف‌های ویژه بهرهمند شوید. این تخفیف‌ها هم به نفع ایرلاین و هم به نفع مسافران خواهد بود.

بهترین زمان خرید بلیط لحظه آخری کیش چه زمانی است؟

در بخش قبلی گفتیم که اگر تعداد مسافران به حد نصاب نرسد و هواپیما خالی باشد، بلیط‌ها شامل تخفیف می‌شوند. خب طبیعتاً در ایام پرتردد همانند عید نوروز یا تعطیلات تابستانی که مسافران فراوانی به کیش سفر می‌کنند، اصلاً بلیط معمولی هم پیدا نمی‌شود. پس ایرلاین‌ها نیازی به ارائه تخفیف برای بلیط‌های خود نخواهند داشت. در ایام پرتردد، حتی شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما کیش نیز خواهیم بود. گاهی در ایام پرتردد، مسافران در لحظات آخر بلیط خود را کنسل می‌کنند. حتی در این شرایط هم بلیط لحظه آخری در ایام پرتردد، قیمت بیشتری از بلیط‌های معمولی خواهد داشت. به همین خاطر در ایام پرتردد به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید بلیط لحظه آخری پیدا کنید.

اگر قصد خرید بلیط لحظه آخری کیش را دارید، باید ایام کم‌تردد همانند پاییز و زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. جالب است بدانید که در این ایام هوای کیش بسیار مطلوب است. در طول تابستان هوای کیش بسیار گرم خواهد بود و آزاردهنده می‌شود. در فصل پاییز و زمستان حتی شاهد کاهش قیمت هتل‌ها نیز خواهید بود. زمستان کیش همانند بهار تهران و سایر شهرهای دیگر شمال ایران است. یعنی خبری از سرمای هوا نیست! پس اصلاً نیازی نیست که کاپشن و لباس گرم همراه خود ببرید!

معایب خرید بلیط لحظه آخری کیش چیست؟

معایب خرید بلیط لحظه آخری کیش

بسیاری از افراد تصور می‌کنند به دلیل آنکه بلیط لحظه آخری کیش قیمت کمتری از بلیط‌های معمولی دارد، خدمات و امکانات کمتری را مسافرانی که این نوع بلیط را خریداری کرده‌اند، دریافت می‌کنند. این طرز فکر کاملاً اشتباه است. در حقیقت هیچ تفاوتی بین کسانی که بلیط معمولی و بلیط  لحظه آخری کیش خریده‌اید، در یک کلاس پروازی وجود ندارد. نوع غذا، خدمات میان‌وعده و سایر امکانات مسافرانی که بلیط معمولی خریده‌اند با مسافرانی که دارای بلیط لحظه آخری هستند، یکسان خواهد بود. برخی افراد بر این باور هستند که مسافران لحظه آخری، صندلی‌های نامناسبی می‌گیرند. این موضوع نیز اشتباه است. در حقیقت هیچ کدام مسافران قادر به انتخاب صندلی خود نیستند. شماره صندلی در لحظه صدور کارت پرواز مشخص می‌شود. پس از این نظر نیز تفاوتی بین مسافران معمولی و مسافران چارتری وجود نخواهد داشت.

فقط باید بدانید وقتی که بلیط چارتری خریداری می‌کنید، زمان کمی برای بستن چمدان و آماده شدن برای سفر خواهید داشت. این موضوع مهم‌ترین نقطه ضعف بلیط‌های چارتر محسوب می‌شود. پس بهتر است ابتدا خودتان را برای سفر آماده کنید، چمدان خود را ببندید و سپس به‌دنبال بلیط لحظه آخر کیش بگردید. به این ترتیب شما آماده خواهید بود و زمان کمی که تا لحظه پرواز دارید، آزاردهنده نمی‌شود. همچنین معمولاً تعداد بلیط‌های لحظه آخری بسیار محدود هستند. پس مسافرانی که پرتعداد سفر می‌کنند، به سختی می‌توانند بلیط لحظه آخری برای تمامی اعضای خانواده یا همسفران خود پیدا کنند. معمولاً کسانی که به تنهایی سفر می‌نند می‌توانند بلیط‌های لحظه آخری کیش را با قیمت مناسب تهیه نمایند.

چطور بلیط لحظه آخری کیش بخریم؟

بلیط لحظه آخری کیش طرفداران بسیاری دارد. پس معمولاً به‌سرعت فروخته می‌شود. برای اینکه بتوانید بلیط لحظه آخری کیش را پیدا کنید، باید صبور باشید و منتظر بمانید. بهترین روش خرید بلیط لحظه آخری کیش، روش خرید اینترنتی است.

ابتدا سایت یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر همانند ره بال آسمان را باز کنید. مبدا را شهر خود و مقصد را کیش قرار دهید. تاریخ را باید روی همان روز یا نهایتاً روز بعد بگذارید. به این ترتیب امکان یافتن بلیط چارتر کیش برای شما بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که به لیبل کنار نام هر بلیط دقت کنید. اگر کنار نام بلیط، لیبل سیستمی وجود داشته باشد، آن بلیط چارتر نیست. فقط بلیط‌هایی که با لیبل چارتر یا لحظه آخر عرضه می‌شوند، بلیط‌های چارتر هستند. همچنین معمولاً تعداد بلیط چارتری موجود نیز در کنار بلیط نوشته شده است. این تعداد را باید با تعداد همسفران خود مقایسه کنید. بعد انتخاب بلیط، مشخصات مسافران را وارد کرده و وارد صفحه پرداخت می‌شوید. بعد پرداخت مبلغ، بلیط برای شما صادر می‌شود.

استرداد بلیط چارتر کیش

کنسلی بلیط لحظه آخری کیش

زمانی که قصد استرداد بلیط خود را داشته باشید، متوجه می‌شوید که بر اساس زمان مانده به پرواز، مبالغی به‌عنوان جریمه از شما کسر می‌شود. بیشترین میزان جریمه مربوط به لحظه آخر مانده به پرواز است. دلیل این جریمه آن است که اگر شما بلیط خود را کنسل کنید، ایرلاین باید آن بلیط را با قیمت کمتر به‌صورت چارتر و لحظه آخری ارائه دهد. زمانی که بلیط شما لحظه آخری باشد امکان استرداد آن وجود ندارد.

خب دوستان عزیز با تمام جزئیات خرید بلیط چارتر کیش آشنا شدید. پس پاییز و زمستان، بهترین زمان خرید بلیط چارتر کیش محسوب می‌شود. همچنین خرید اینترنتی بهترین روش خرید بلیط چارتر کیش خواهد بود. در ضمن امکان استرداد بلیط چارتر کیش به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید