امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274900
۵۰۰
۱
۰
نسخه چاپی

وزیر دفاع انتخابی بایدن کیست؟

دو فرد آگاه اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا "لوید آستین"، ژنرال بازنشسته را که در زمان دولت باراک اوباما ناظر بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه بود برای سمت وزیر دفاع در دولتش برگزیده است

وزیر دفاع انتخابی بایدن کیست؟

دو فرد آگاه اعلام کردند جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا "لوید آستین"، ژنرال بازنشسته را که در زمان دولت باراک اوباما ناظر بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه بود برای سمت وزیر دفاع در دولتش برگزیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،  آستین که تبدیل به اولین وزیر دفاع سیاهپوست آمریکا خواهد شد، انتخابی غافلگیر کننده بعد از آنکه میشل فلورنوی، مقام ارشد سابق وزارت دفاع آمریکا به عنوان کاندیدای اصلی این سمت در نظر گرفته شده بود، است. فلورنوی نیز در صورت رسیدن به این سمت تبدیل به اولین وزیر دفاع زن آمریکا می‌شد.

این خبر نخستین بار از سوی پایگاه پولتیکو گزارش شد.

آستین که در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده، برای تصدی این سمت نیاز به کسب معافیتی از سوی کنگره با توجه به اینکه کمتر از مدت هفت سال از زمان خدمتش گذشته، خواهد داشت. او تبدیل به دومین رئیس پنتاگون در چهار سال اخیر که برای تصدی این سمت به این معافیت نیاز پیدا می‌کند، بعد از آنکه دونالد ترامپ ژنرال بازنشسته، جیمز ماتیس را به عنوان اولین وزیر دفاع دولتش انتخاب کرد، خواهد شد.

معرفی آستین که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا بود، ممکن است با واکنش منفی برخی از گروه‌های مترقی با توجه به نقش او در بازنشستگی هیات مدیره‌های چند شرکت شامل شرکت تسلیحات سازی ریتون روبرو می‌شود.

یکی از منابع آگاه که نامش را فاش نکرد، گفت، بایدن و آستین در دولت اوباما روابط کاری برقرار کردند و این ژنرال بازنشسته مشغول مشاوره دادن به تیم انتقال قدرت در زمینه مسائل امنیت ملی بوده است. بایدن که ریاست جمهوری‌اش ۲۰ ژانویه آغاز می‌شود همچنین روز دوشنبه چند عضو کلیدی تیم بهداشت و درمانش برای رهبری پاسخ دهی دولت او به همه گیری کروناویروس را معرفی کرد.

بایدن، خاویر بسرا، دادستان کل کالیفرنیا را به عنوان گزینه‌اش برای وزیر بهداشت و خدمات انسانی و دکتر روشل والنسکی، رئیس بیماری‌های عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون را برای مدیریت مراکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا انتخاب کرد.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز به عنوان مشاور پزشکی ارشد بایدن در زمینه کروناویروس معرفی شد.

اولین چالش بزرگ بایدن در کاخ سفید مهار شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ که تاکنون بیش از ۲۸۳۰۰۰ آمریکایی را کشته و یافتن راه‌هایی برای احیای اقتصادی که گرفتار از بین رفتن میلیون‌ها شغل در اثر همه گیری بیماری شده، خواهد بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید