امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282177
۷۹۰
۱
۰
نسخه چاپی

برای رسیدن به موفقیت از تغییرات درونی خود شروع کنید

برای رسیدن به موفقیت از تغییرات درونی خود شروع کنید

در حالی که موفقیت می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما نکاتی وجود دارند که همیشه برای رسیدن به هدف باید آن‌ها را رعایت کنید. هنگامی که شما ویژگی‌هایی را در درونتان ایجاد و به آن‌ها تسلط می‌یابید، در همه مراحل زندگی می‌توانید موفق شوید. کافی است فقط این ویژگی‌ها را بیاموزید و به اجرای روزانه آن‌ها متعهد باشید.

1. ایمان به شکست ناپذیری

به گذشته و زمانی فکر کنید که برای رسیدن به خواسته خود نهایت تلاش‌تان را کرده و به آن دست یافته‌اید. البته گاهی ممکن است برای هدف خود کوشیده باشید ولی در نهایت موفق نشد‌‌اید و تنها توانستید از تجربه آن کار استفاده نمایید.

تجربه‌های پیشین به شما کمک می‌کنند تا قدم‌های بعدی را محکم‌تر و با باور بیشتر بردارید. این طرز فکر را در خود ایجاد کنید و باور داشته باشید که هر تجربه شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. هر زمان که شکست خوردید و موفق نشدید و بین دو راهی انصراف و ادامه دادن قرار گرفتید، تصمیم به امتحان مجدد بگیرید.

کودکی را که می‌خواهد تازه به راه بیفتد را تصور کنید؛ او بارها و بارها به زمین می‌خورد ولی به خودش ایمان دارد که می‌تواند. زیرا او افرادی را در اطراف خودش می‌بیند که در حال راه رفتن هستند و اعتقاد دارد که شکست نمی‌خورد و پیروز می‌گردد.

خوشبختانه افرادی که در اطراف نوزادان هستند، همیشه او را تشویق و ترغیب به راه رفتن می‌کنند. برای کودک مهم نیست که چند بار به زمین بیفتد او ایمان دارد که شکست نخورده و به هدفش دست می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین کلیدها برای ایجاد تغییر درونی جهت رسیدن به موفقیت، این است که باور داشته باشید، می‌توانید و حتماً موفق می‌شوید. صرف نظر از اینکه چه میزان مشکلات بر سر راهتان وجود دارد، به هدفتان ایمان داشته باشید و تنها به ادامه دادن فکر کنید.

2. با خودتان مهربان باشید

برای حفظ انگیزه جهت ادامه کار در هنگام دشوار شدن شرایط و شکست، حتماً باید خود را ببخشید. افرادی که رویکرد پذیرش شکست و نارضایتی دارند، انگیزه بیشتری برای بهبود کارشان پیدا می‌کنند.

اگر شکست را بخشی از مسیر موفقیت بدانید، هیچ دلیلی برای نا امید شدن وجود ندارد. کسانی که با خودشان مهربان هستند و در زمان شکست از زندگی درس می‌گیرند، در زندگی شادتر و امیدوارتر هستند. مهربان بودن با خود، کلیدی برای ایجاد تغییر درونی است، زیرا شما شکست را نشانه عدم کفایت خودتان نمی‌بینید بلکه فرصتی برای رشد و پیشرفت می‌دانید.

تمام این‌ها بدین معناست که شما باید دانش بیشتری در مورد چگونگی ایجاد زندگی رویایی‌تان کسب کنید. اکثر مردم قبل از اینکه بتوانند زندگی دلخواهشان را ایجاد کنند، ناامید می‌شوند زیرا احساس خواهند کرد که لیاقت چنین زندگی‌ای را ندارند.

حقیقت این است که شما توانایی انجام کار دلخواهتان را دارید، فقط باید یاد بگیرید و مسیر موفقیت را پیدا کنید. در این مسیر با خودتان مهربان باشید و در هنگام شکست خودتان را مقصر ندانید و خود را ببخشید!

3. درگیر روزمرگی نشوید

به این موضوع توجه کنید که دو نوع انسان در جهان وجود دارد. نوع اول افرادی هستند که ترجیح می‌دهند تمام کارهای روزمره خود را لیست کرده و هر روز بررسی نمایند که کدام را انجام داده‌اند.

نوع دوم افرادی هستند که تمایل دارند به کلیات یک مطلب توجه کنند و در همان مسیر قدم بردارند. این افراد کارهای خود را در موعد مقرر انجام می‌دهند، بدون اینکه به لیست و برنامه‌ریزی دقیق نیازی داشته باشند!

خبر خوب اینجاست که برای رسیدن به موفقیت نیاز نیست خود را تغییر بدهید. هدف اصلی این است که شما بتوانید کارهای روزمره خود را اولویت‌بندی کنید و به هدف خود نزدیک شوید.

فقط کافی است هر روز از خود بپرسید که “آیا این کار کیفیت زندگی من را بهبود می‌بخشد؟”در هر صورت باید راهی پیدا کنید که برایتان موثرتر است و کارهایی که شما را به هدفتان می‌رسانند را در اولویت ذهنی‌تان قرار داده و درگیر روزمرگی نشوید.

4. مرتباً خود را ارزیابی کنید

آیا تا به حال به مدت چند ماه لباس گشاد پوشیده‌اید؟ دقت کرده‌اید که وقتی از این نوع لباس‌ها می‌پوشید، متوجه افزایش وزن خود نمی‌شوید. زمانی که شما از لباس‌های گشاد استفاده می‌کنید، همه لباس‌هایتان متناسب‌اند. حال سعی کنید شلوار جین یا لی قدیمی‌تان را بپوشید؛ بلافاصله متوجه خواهید شد که وزنتان افزایش پیدا کرده است.

خوب به نظرتان در این مدت چه اتفاقی افتاده؟ چرا در این مدت متوجه اضافه وزنتان نشده بودید؟

ذهن ما به عنوان یک مکانیسم دفاعی، به طور طبیعی از افکار منفی و احساس شکست دوری می‌کند. انسان‌ ها دوست ندارند در مورد کمبودها و شکست‌‌هایشان به طور مداوم فکر کنند. اجتناب از پرداختن به تغییرات کوچک باعث ایجاد مشکلات بزرگ‌ تر می‌شود.

شما باید به جای فرار از مشکلات، ارزیابی‌های دوره‌ای کوچکی از خودتان انجام دهید تا در مسیر موفقیت باقی بمانید و منحرف نشوید. شما می‌توانید با این کار قبل از دور شدن از اهدافتان، همه چیز را تغییر دهید. تصمیم‌گیری فعالانه در مورد اینکه چه کارهایی را باید روزانه انجام بدهید، یکی از مهم‌ترین کلیدها برای پیشرفت و ایجاد تغییر درونی است.

برای رسیدن به موفقیت از تغییرات درونی خود شروع کنید

5. خیال پردازی کنید

ذهن شما نمی‌تواند بین واقعیت و تصور تفاوت قائل شود. مغز ما تجربیاتمان را مانند تصوراتمان دسته‌بندی می‌کند. به همین دلیل است که هنگام تماشای فیلم درگیر احساسات می‌شوید و همراه شخصیت‌های فیلم، گریه کرده یا ناراحت و عصبانی می‌گردید.

ورزشکاران المپیک از تصور و تجسم کردن به عنوان یک آموزش و تمرین استفاده می‌کنند. آن‌ها مانند یک فیلم خود را درگیر رقابت و برنده شدن تصور می‌کنند. اگر تصور کنند که بازنده شده‌اند، مجدداً تلاش خواهند کرد که تصویر ذهنی‌شان را تغییر دهند. با این کار هر بار که خود را در میدان مسابقه و برنده تجسم می‌کنند، به توانایی خود بیشتر باور پیدا کرده و اعتماد به نفس‌شان افزایش می‌یابد.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، دلیل این موضوع مغز انسان است که بین خیال و واقعیت تمایز قائل نمی‌شود. در نتیجه شما باید خود را یک فرد موفق تصور کنید تا مغزتان اعتقاد پیدا کند و خیال کند که شما به هدفتان دست پیدا کرده‌اید. قدرت خیال‌پردازی یکی از مهم‌ترین کلیدها برای رسیدن به هدف است.

با وجود همه این مباحث، شما برای ایجاد تغییر درونی باید طرز فکرتان را تغییر داده و برای رسیدن به هدفتان رشد کنید. امیدواریم با بیان این 5 کلید اصلی موفقیت، بتوانید ذهن و درونتان را برای رسیدن به هدف و موفقیت تغییر دهید.

  • منبع
  • دیجی رو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید