امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282350
۶۸۶
۱
۰
نسخه چاپی

برای داشتن شکمی صاف این مطلب را از دست ندهید!

تقریبا همه انسان‌های روی کره زمین به دنبال داشتن شکمی صاف و کوچک هستند. راز زنان چینی در داشتن شکم صاف چیست؟

برای داشتن شکمی صاف این مطلب را از دست ندهید!

مردم چین در اجرای اصول تغذیه مناسب و تناسب اندام بسیار موفق عمل کرده‌اند. در ادامه این مطلب با ۸ مورد از اصول تغذیه مناسب آشنا می‌شوید.

1. غذا را درست بجوید

هر لقمه را ۳۰ بار بجوید. مطمئنا این جمله را بارها شنیده‌اید. جویدن درست غذا به هضم راحت آن کمک بسیاری می‌کند. این کار انرژی بدن را ذخیره می‌کند.

2. غذا را گرم و پخته مصرف کنید

هضم غذاهای سرد و نپخته برای دستگاه گوارش سخت‌تر است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم از غذاهای پخته و گرم استفاده کنید.

3. در آرامش غذا بخورید

غذا را در آرامش میل کنید. به بدن خود و غذایی که صرف می‌کنید احترام بگذارید. نیازی نیست در هنگام صرف وعده‌های غذایی از اخبار و استرس‌های خود صحبت کنید. تلویزیون را خاموش کنید و با آرامش کامل و آگاهی غذای خود را میل کنید.

4. برنامه‌ریزی داشته باشید

سعی کنید طبق یک برنامه مشخص غذا را میل کنید. برنامه‌ریزی برای سه وعده اصلی و دو میان وعده به دستگاه گوارش شما این فرصت را می‌دهد تا غذا را کامل هضم کند و آماده وعده‌های دیگر شود.

5. قبل از احساس سیری، از خوردن دست بکشید

متخصصین همواره توصیه می‌کنند پیش از سیر شدن دست از غذا خوردن بکشید. وقتی تا احساس سیری کامل غذا خورده‌اید معده کاملا پرشده و توانایی انجام فرایند هضم غذا را ندارد.

6. اهمیت صبحانه را فراموش نکنید

بهترین کاری که می‌توانید برای سلامت بدن خود انجام دهید خوردن صبحانه است. بعد از گرسنگی شبانه، صرف یک صبحانه کامل می‌تواند انرژی روزانه شما را تامین کند. اگر میل به صبحانه ندارید، شام را سبک‌تر میل کنید. آماده کردن میان وعده‌های مقوی و سالم نیز از اصول داشتن تناسب اندام است. اگر میان وعده آماده‌ای داشته باشید دیگر هنگام گرسنگی به سراغ ریزه‌خواری نمی‌روید.

7. ناهار را به موقع و سبک میل کنید

یکی از وعده‌های مهم که نقشی در تناسب اندام دارد ناهار است. ناهار را خیلی دیر میل نکنید، بهتر است تا ساعت ۱۳ ناهار را خورده باشید. دستگاه گوارش در صبح و ساعات نزدیک ظهر توانایی بیشتری در گوارش دارد. پیشنهاد می‌کنیم در وعده ناهار از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید زیرا ممکن است در هنگام بعداز ظهر احساس خستگی کنید.

8. خوردن شام مغذی

بهتر است تا ساعت ۸ شب شام خود را میل کنید تا سیستم گوارش زمان کافی برای هضم غذا را داشته باشد. غذاهای سنگین را از لیست غذایی وعده شام خود حذف کنید. در وعده شام از مواد غذایی حجیم و کم کالری استفاده کنید که هضم آسانی دارند. شام مختصر یا نخوردن شام هم ممکن است باعث شود شما نصف شب و به ناگهان خود را در مقابل یخچال و در حال خوردن هله هوله پیدا کنید!

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید