امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278402
۹۷۵
۱
۰
نسخه چاپی

نکات کلیدی ازدواج موفق که هر زوجی باید بداند

وقتی درگیر هیجان عروسی خود می شوید، تصور اینکه شما و همسرتان ممکن است بعد از آن خوشبخت نباشید سخت است. اما به اشتراک گذاشتن زندگی خود با شخص دیگری می تواند یک چالش باشد به ویژه اگر تجربه زیادی در رابطه ندارید

نکات کلیدی ازدواج موفق که هر زوجی باید بداند

نکات کلیدی ازدواج موفق

وقتی درگیر هیجان عروسی خود می شوید، تصور اینکه شما و همسرتان ممکن است بعد از آن خوشبخت نباشید سخت است. اما به اشتراک گذاشتن زندگی خود با شخص دیگری می تواند یک چالش باشد به ویژه اگر تجربه زیادی در رابطه ندارید. ازدواج نیاز به کار، تعهد و عشق دارد اما برای خوشبختی و موفقیت واقعاً نیاز به احترام دارد.

ازدواج مبتنی بر عشق و احترام در همان دم اتفاق نمی افتد. هر دو همسر باید وظیفه خود را انجام دهند.

در زیر برخی از کلیدهای مهم برای موفقیت در  ازدواج آورده شده است.

شفاف و مکرر ارتباط برقرار کنید

صحبت با همسرتان یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و موفقیت در ازدواج است. در مورد احساسی که دارید صادق باشید ، اما هنگام برقراری ارتباط مهربان و محترم باشید. بخشی از ارتباطات خوب این است که شنونده خوبی باشید و وقت بگذارید تا بفهمید همسرتان از شما چه می خواهد و به چه نیاز دارد. خطوط ارتباطی را با صحبت کردن مکرر باز کنید و نه فقط در مورد مواردی مانند اسکناس و بچه ها. افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارید.

به همسرتان بگویید که از داشتن او در زندگی سپاسگزار هستید

قدر یکدیگر، روابط، خانواده و زندگی مشترک خود را بدانید. وقتی شریک زندگی شما شام می پزد ، به بچه ها در انجام تکالیف خود کمک می کند ، یا خرید مواد غذایی را انجام می دهد ، قدردانی کنید. ممکن است هر شب چند دقیقه وقت بگذارید تا حداقل چیزی را که آن روز از آن قدردانی کرده اید به یکدیگر بگویید.

می توانید هر شب چند دقیقه وقت بگذارید تا حداقل چیزی را که آن روز از آن قدردانی کرده اید به یکدیگر بگویید.

برای خودتان دو نفر به عنوان یک زوج وقت بگذارید

با مسئولیت های کاری و خانوادگی می توان به راحتی عامل عاشقانه را از دست داد. برای بیرون رفتن یا فقط در خانه ماندن، تاریخ های خاصی را برنامه ریزی کنید. اگر فرزندی دارید آنها را در یک در تاریخ معین به بازی بفرستید در حالی که استراحت می کنید، صحبت می کنید و از همراهی یکدیگر لذت می برید.

برای زمان شخصی برنامه ریزی کنید

همه افراد برای شارژ کردن، فکر کردن و لذت بردن از علایق شخصی به زمان نیاز دارند. این زمان اغلب هنگام ازدواج از دست می رود به خصوص اگر بچه دارید. با دوستان خود بیرون بروید، در کلاس شرکت کنید، یا کارهای داوطلبانه انجام دهید. هرچه که به نظر شما غنی کننده است انجام دهید. هنگامی که به همسرتان باز می گردید، شما بیشتر از یکدیگر قدردانی خواهید کرد.

درک کنید که اشکال ندارد مخالفت کنید

شما در همه چیز توافق نخواهید کرد اما مهم است که در هنگام اختلاف نظر منصف و محترم باشید. به دیدگاه همسرتان گوش دهید. سعی کنید عصبانی نشوید و اجازه ندهید که خیلی ناامید شوید. راه بروید و در صورت نیاز آرام شوید ، سپس زمانی که هر دوی شما از نظر ذهنی در وضعیت بهتری هستید دوباره در مورد مشکل صحبت کنید.

اعتماد ایجاد کنید

درمانگر ازدواج و محقق جان گاتمن دریافت که انتقاد، تحقیر، حالت تدافعی و سنگ اندازی تهدیدهای جدی برای ازدواج است. هرچه بیشتر یک زوج درگیر این فعالیت های مخرب شوند احتمال طلاق آنها بیشتر می شود.

چندین دهه تحقیق و همکاری او با زوج ها نشان داده است که همسرانی که با هم می مانند می دانند چگونه بدون خصومت بجنگند و مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرند.

آنها همچنین به احتمال زیاد به خواسته های یکدیگر برای جبران پس از دعوا و ترمیم رابطه سریع پاسخ می دهند.

بخشش را بیاموزید

هرکسی اشتباه می کند همسرتان ممکن است به احساسات شما آسیب برساند یا کاری انجام دهد که شما را ناراحت کند و این ممکن است شما را عصبانی، حتی خشمگین کند. اما مهم این است که با احساسات خود کنار بیایید، آنها را رها کرده و ادامه دهید. به یادآوری گذشته ادامه ندهید.

به یاد داشته باشید که متعهد به همسر، خانواده و زندگی مشترک باشید. از نظر عاطفی از یکدیگر حمایت کنید. شما، همسرتان و رابطه تان ممکن است با گذشت زمان رشد کرده و تغییر کند، اما این ایده ها می تواند به ازدواج شما در طول سال ها کمک کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید