امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284021
۴۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

فروش لاستیک به قیمت مصوب؛ نرخ جدید تایر خودرو‌های داخلی

فروش لاستیک

فروش لاستیک به قیمت مصوب از نیمه اسفند امسال وارد مرحله جدیدی شده است. طبق اعلام وزارت صمت متقاضیان خرید لاستیک دولتی می‌توانند از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با مراجعه به سایت tire.iranianasnaf.ir برای ثبت‌نام و دریافت آن اقدام کنند. آنطور که امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت توضیح داده، قرار است در این سامانه فروشگاه‌های مختلف کار فروش و عرضه لاستیک را به قیمت مصوب ستاد تنطیم بازار انجام بدهند و با راه‌اندازی آن نظارت لازم در نحوه توزیع و فروش لاستیک دولتی صورت بگیرد. با شروع فروش لاستیک به قیمت مصوب حالا خرید یک جفت لاستیک ایرانی برای خودرویی مثل پراید حداقل ۵۰ درصد کمتر از نمونه‌های خارجی موجود در بازار تمام می‌شود.

قیمت لاستیک پراید

فرارو نوشت، لاستیک پراید را معمولا با سایز ۱۶۵.۶۵R۱۳ می‌فروشند. همین لاستیک را می‌شود برای دوو ماتیز، ام‌وی ام ۱۱۰ یا حتی تیبا هم استفاده کرد که قیمت مصوب یک حلقه لاستیک ایرانی آن تقریبا ۶۳۹ هزار تومان است و با خرید یک جفت لاستیک با نرخ مصوب باید یک میلیون و ۲۷۸ هزار تومان پرداخت کرد. این رقم را باید قیمت مصوب یک جفت لاستیک پراید در ذهنمان بدانیم، اما اگر بخواهیم سراغ گزینه‌های خارجی برویم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم. مثلا خرید یک جفت لاستیک هانکوک کره‌ای با سایز ۱۶۵/۶۵R۱۳ الان حدود دو میلیون تومان تمام می‌شود.

قیمت لاستیک تیبا

لاستیک تیبا با سایز ۱۷۵.۷۰R۱۳ عرضه می‌شود. البته برخی از راننده‌های تیبا علاقه دارند از لاستیک‌هایی با سایز ۱۸۵.۷۰R۱۴ استفاده می‌کنند، اما اگر بخواهیم با نرخ مصوب برای خرید لاستیک تیبا با سایز ۱۷۵.۷۰R۱۳ برویم و مثلا از برند بارز سفارش بدهیم باید برای هر حلقه حدود ۶۷۹ هزار تومان بپردازیم. به‌این ترتیب خرید یک جفت لاستیک تیبا با نرخ مصوب یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان تمام می‌شود. بین برند‌های خارجی برند گلدستون برای خیلی‌ها نام‌آشناست و خرید یک جفت لاستیک از این برند برای کسی که تیبا دارد، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. حالا اگر راننده تیبا بخواهد لاستیکی با سایز ۱۸۵.۷۰R۱۴ و نرخ مصوب بخرد، باید بایت یک جفت لاستیک یک میلیون و ۶۷۸ هزار تومان کنار بگذارد.

قیمت لاستیک پژو ۲۰۶

لاستیک پژو ۲۰۶ به‌طور استاندارد با سایز ۱۸۵.۶۵R۱۴ فروخته می‌شود. البته همین سایز لاستیک را می‌شود روی خودرو‌هایی مثل کوییک، رانا، پژو ۲۰۷ و حتی پژو ۴۰۵ نصب کرد. در برند بارز تایر ۱۸۵.۶۵R۱۴ را با اسم تجاری P۶۷۴ و نرخ مصوب دولتی ۸۳۹ هزار تومان می‌فروشند و به‌این ترتیب خرید یک جفت لاستیک بازر با سایز ۱۸۵.۶۵R۱۴ تقریبا یک میلیون و ۶۷۸ هزار تومان بودجه لازم دارد. یک حلقه لاستیک کره‌ای هانکوک با سایز ۱۸۵.۶۵R۱۴ نزدیک سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت یک حلقه لاستیک جی‌تی‌رادیال با همین سایز دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت لاستیک دنا و تارا

لاستیک دنا و تارا معمولا با سایز ۲۰۵.۶۰R۱۵ فروخته می‌شود و همین سایز لاستیک را می‌شود برای خودرو‌هایی مثل شاهین، سمند، تندر ۹۰ و پژو پارس استفاده کرد. قیمت مصوب لاستیک ۲۰۵.۶۰R۱۵ از سوی شرکت‌های ایرانی بابت هر حلقه ۹۸۸ هزار تومان است و کسی که می‌خواهد یک جفت لاستیک ایرانی را با نرخ مصوب برای خودرو‌هایی مثل دنا و تارا سفارش بدهد باید یک میلیون و ۹۷۶ هزار تومان خرج کند. البته می‌شود برای رانا و دنا و مدل‌هایی که درباره‌شان حرف زدیم لاستیک با سایز ۲۰۵.۶۰R۱۴ هم استفاده کرد که قیمت مصوب یک حلقه آن ۹۵۳ هزار تومان است و خرید یک جفتش یک میلیون و ۹۰۶ هزار تومان هزینه دارد.

قیمت مصوب لاستیک خودرو‌های داخلی


خودرو

سایز استاندارد

نرخ مصوب (یک جفت)

قیمت آزاد (یک جفت)

پراید

۱۶۵.۶۵R13

یک میلیون و ۲۷۸ هزار تومان

دو میلیون تومان (هانکوک)

تیبا

۱۷۵.۷۰R13

یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان

دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان (گلدستون)

پژو ۲۰۶

۱۸۵.۶۵R14

یک میلیون و ۶۷۸ هزار تومان

دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (جی‌تی‌رادیال)

دنا

۲۰۵.۶۰R15

یک میلیون و ۹۷۶ هزار تومان

سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (تراینگل)
  • منبع
  • توزلو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید