امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280459
۲۱۹
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر اقتصاد

برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به ۴۲۰۰ تومان، یک لایحه دو فوریتی به مجلس دادیم تا قیمت‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از این افزایش پیدا نکند

برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به ۴۲۰۰ تومان، یک لایحه دو فوریتی به مجلس دادیم تا قیمت‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از این افزایش پیدا نکند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه دو فوریتی جدیدی برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به نرخ ۴۲۰۰ تومان به مجلس ارائه شده است، گفت: با توجه به تاثیر این موضوع بر قیمت تمام شده تولید امیدوار هستیم مجلس با فوریت این لایحه موافقت کند.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت لایحه دو فوریتی بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک از نرخ ETS به ۴۲۰۰ تومان گفت: لایحه قبلی که شامل موارد دیگری نیز بود به مجلس ارائه شد، اما دو فوریت آن مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار نگرفت.

او به تسنیم گفت: پس از آنکه مجلس شورای اسلامی دو فوریت لایحه قبلی دولت که در موضوع اصلاح نرخ ارز محاسباتی گمرک و برخی موارد دیگر بودجه سال ۱۴۰۱ را رد کرد، به جهت اهمیت ویژه این موضوع برای دولت، مجددا یک لایحه دو فوریتی مستقل و تنها متمرکز بر موضوع بازگشت نرخ محاسباتی گمرک از نرخ ETS به ۴۲۰۰ تومان به تصویب هیئت دولت رسیده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این مسئله از این جهت است که نرخ محاسباتی ارز در گمرک تاثیر بالایی در هزینه تمام شده تولید دارد و برای آنکه قیمت‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از این افزایش پیدا نکند دولت تصمیم به بازگشت نرخ محاسباتی گمرک به نرخ سال گذشته گرفته است.

وی با بیان اینکه لایحه دو فوریتی جدید با امضای رییس جمهور به مجلس ارسال شده است، گفت: به محض اینکه اعلام وصول این لایحه از سوی هیئت رییسه مجلس انجام شود، این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم همراهی مجلس با دولت در شرایط اقتصادی کشور، گفت: با توجه به تاثیری که این لایحه بر قیمت تمام شده بنگاه‌های تولیدی دارد، امیدوار هستیم مجلس با دو فوریت آن موافقت کند.

خاندوزی با اشاره به لزوم همراهی مجلس با دولت در شرایط اقتصادی کشور، گفت: با توجه به تاثیری که این لایحه بر قیمت تمام شده بنگاه‌های تولیدی دارد، امیدوار هستیم مجلس با دو فوریت آن موافقت کند.

افتتاح سامانه پایانه‌های فروشگاهی به تعویق افتاد

همچنین وزیر اقتصاد در خصوص زمان افتتاح سامانه پایانه‌های فروشگاهی گفت: به این دلیل که قرار است مقامات دولتی و نمایندگان مجلس در این جلسه حضور داشته باشند، جلسه به چند روز آینده موکول شد تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم برای حضور همه افراد را انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر مقدمات فنی برای رونمایی از سامانه پایانه‌های فروشگاهی کاملا آماده است و امیدوار هستیم که بتوانیم هفته آینده جلسه افتتاح را برگزار کنیم.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید