امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278875
۱۷۵۵
۱۰
۰
نسخه چاپی

اینها 10 کشور برتر در تاریخ جهان هستند

اینها 10 کشور برتر در تاریخ جهان هستند

بدون هیچ مقدمه ای 10 بزرگترین کشور در تاریخ جهان را بررسی می کنیم:

ایتالیا

ایتالیا چه می توانم بگویم؟ روم باستان چیزی را ایجاد کرد که ما اکنون آن را "جامعه غربی" می نامیم - شامل قوانین، فرهنگ و مذهب ما. نمادهای کلاسیک دموکراسی، مانند سنای روم، الهام بخش ما تا به امروز است. پس از سقوط روم و گذراندن 1000 سال اروپا در تاریکی، ایتالیا با رنسانس آن را پس گرفت. ایجاد یک تمدن موفقیت کافی است - اما نجات آن 10 قرن بعد واقعاً قابل توجه است.

انگلستان

انگلستان. قدرت غالب صنعتی و دریایی قرن نوزدهم است. بریتانیا اغلب به عنوان کشوری شناخته می شود که با ایفای نقش رهبری در توسعه ایده های غربی در مورد مالکیت، سرمایه داری و دموکراسی پارلمانی «جهان مدرن» را به وجود آورد. سهم قابل توجهی در ادبیات، هنر، و علم و فناوری داشته است. امپراتوری بریتانیا در اوج خود بیش از یک چهارم سطح زمین و یک سوم جمعیت آن را در بر می گرفت.

چین

چین. ابرقدرت روزگار و آینده. چین یکی از اولین مراکز تمدن بشری بود. این یکی از طولانی ترین دوره های تمدن بی وقفه در جهان و یکی از طولانی ترین سیستم های زبان نوشتاری دائماً مورد استفاده در جهان است. امروزه، این کشور جانشین احتمالی ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین کشور جهان است. اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که چین تا سال 2030 بزرگترین اقتصاد جهان خواهد بود.

یونان

یونان به عنوان مهد تمدن غرب و مهد دموکراسی مدرن، فلسفه غرب، بازی های المپیک، ادبیات غرب، علوم سیاسی و نمایشنامه، از جمله تراژدی و کمدی، تاریخ بسیار طولانی و بسیار غنی دارد که در طی آن فرهنگ این کشور ثابت شده است که به ویژه در اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه تأثیرگذار است.

مصر

مصر. منظم بودن و طغیان سالانه رودخانه نیل همراه با نیمه انزوای بیابان های شرق و غرب باعث توسعه یکی از تمدن های بزرگ جهان شد. یک پادشاهی متحد در حدود 3200 سال قبل از میلاد توسط پادشاه نارمر تأسیس شد و سلسله هایی برای سه هزاره بعدی در مصر حکومت کردند. آخرین سلسله بومی، معروف به سلسله سی ام، در سال 343 قبل از میلاد به دست ایرانیان افتاد که سلف کانال سوئز را حفر کردند و دریای سرخ را به مدیترانه متصل کردند.

بعداً مصر به دست یونانیان، رومی ها و بیزانسی ها افتاد. این اعراب مسلمان بودند که اسلام و زبان عربی را در قرن هفتم به مصریان معرفی کردند و به تدریج هر دو را پذیرفتند.

ایالات متحده

ایالات متحده. ایالات متحده، از هر نظر، ثروتمندترین، قدرتمندترین و تأثیرگذارترین کشور در تاریخ جهان است. ایالات متحده با پیروزی در جنگ جهانی اول و دوم به عنوان تنها قدرت بزرگی که ویران نشده است، و به ویژه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پس از جنگ سرد، به عنوان تنها ابرقدرت جهان ظاهر شده است. از فیلم‌های هالیوود گرفته تا پپسی کولا، تأثیر آمریکا بر فرهنگ پاپ جهانی بی‌رقیب است. سوال واقعی، با توجه به فضای فعلی شک و بی اعتمادی آینده کشور است. امپراتوری های روم و مصر هر کدام بیش از 500 سال زنده ماندند. آیا ایالات متحده همان قدرت ماندگاری را خواهد داشت؟

هندوستان

هندوستان. اولین سکونتگاه های دائمی شناخته شده بیش از 9000 سال پیش ظاهر و به تدریج به تمدن دره سند تبدیل شدند که مرکز راه های تجاری مهم و امپراتوری های وسیع است.

ایران

ایران. ایران (پارس سابق) از دوران پیش از تاریخ، قرن ها قبل از پیدایش نخستین تمدن ها در بین النهرین نزدیک، محل سکونت انسان بوده است. پس از فتح ایران توسط اسلام، این کشور در قلب عصر طلایی اسلامی، به ویژه در قرون 9 تا 11 میلادی قرار داشت.

عراق

عراق. جمهوری عراق در سرزمینی واقع شده است که از نظر تاریخی به نام بین النهرین شناخته می شود، که خانه برخی از اولین تمدن های جهان از جمله سومری ها، اکدی ها، بابلی ها و آشوری ها بوده است. این تمدن‌ها برخی از اولین نوشته‌ها، علم، ریاضیات، حقوق و فلسفه را در جهان تولید و این منطقه را به مرکز آنچه معمولاً «گهواره تمدن» می‌گویند تبدیل کردند.

روسیه

روسیه. صحبت های زیادی در مورد استثناگرایی آمریکایی وجود دارد، اما شمع برای استثناگرایی روسی نیست که مادر روسیه را تقریباً به عنوان یک خدا می بیند.

ایرادات و نقاط عجیب و غریب خود هرچه که باشد، روسیه ظرفیت قابل توجهی برای زنده ماندن از خود نشان داده است - از مهار ترک‌های عثمانی تا شکست ناپلئون و هیتلر. و در حالی که اتحاد جماهیر شوروی در نهایت یک شکست ایدئولوژیک و اقتصادی بود، مطمئناً تا زمانی که ادامه داشت مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید