امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283593
۴۶۳
۱
۰
نسخه چاپی

بررسی 6 کیف پول ارز دیجیتال و مقایسه آن ها

کیف پول ارز دیجیتال

هر فردی که قصد حضور و فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال را داشته باشد، قطعاً باید یک ولت Wallet یا همان کیف پول برای خود انتخاب کند. با توجه به گسترش دنیای کریپتو کارنسی این روزها کیف پول‌های بسیاری منتشر شده است. با توجه به این موضوع، در هنگام انتخاب اکثر کاربران دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند مناسب‌ترین کیف پول را انتخاب کنند.

با توجه به اینکه شاید برخی از افراد برای اولین بار نام کیف پول ارز دیجیتال را می‌شوند در نظر داریم تا قبل از شروع اصل مطلب به صورت کلی اشاره‌ای به اینکه کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ داشته باشیم.

کیف پول ارز دیجیتال (ولت، کیف پول کریپتو، کیف پول رمزنگاری و…) به سخت افزار و یا نرم افزارهایی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند با کمک آنها ارزهای دیجیتال خود را ذخیره سازی و یا در مواقعی اگر تمایل داشته باشند معامله کنند. در کل بیشترین استفاده‌ای که از کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌شود، ذخیره رمز ارزها است. البته ناگفته نماند که در کیف پول های ارز دیجیتال شما می توانید NFT نیز ذخیره سازی نمایید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال به صورت کلی به 3 دسته تقسیم می‌شوند. 1) کیف پول نرم افزاری، 2) کیف پول سخت افزاری، 3) کیف پول کاغذی. شما می‌توانید بسته به تمایل و نیاز خود یکی از ولت های فوق را انتخاب و سپس آن را نصب و درنهایت استفاده کنید.

 معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال و مقایسه آنها

1. نقد و بررسی کیف پول نرم افزاری سیف پل Safepal

کیف پول سیف پل یکی از ولت های معروف نرم افزاری می‌باشد. البته لازم به ذکر است که جز نسخه نرم افزاری، این ولت دو نسخه دیگر (سخت افزاری و همچنین تحت وب) نیز دارد. شما می‌توانید بسته به نوع استفاده خود یکی از آنها را انتخاب و در نهایت نصب کنید. کیف پول سیف پل خوشبختانه امنیت مناسبی دارد و از سیستم‌های امنیتی پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

در کیف پول سیف پل شما می‌توانید رمز ارزهای بسیاری را در شبکه‌ های مختلف ذخیره سازی کنید. برای مثال برخی از رمز ارز هایی که این ولت از آنها پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از: بیت کوین BTC، اتریوم ETH، ریپل XRP، مونرو XMR، بایننس کوین BNB و….

کیف پول سیف پل همانند دیگر ولت های نرم افزاری از صرافی داخلی پشتیبانی می‌کند اما به دلیل اینکه صرافی فوق نیاز به احراز هویت دارد، کاربران ایرانی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در صورتی که تمایل به معامله در کیف پول سیف پل دارید باید به بخش سواپ بروید که متأسفانه این نوع معاملات کارمزد نسبتاً بالایی دارد.

در کیف پول سیف پل جز ارزهای دیجیتال شما می‌توانید NFT نیز ذخیره سازی کنید. اگر در حوزه NFT ها فعالیت می‌کنید و حال به دنبال یک کیف پول مناسب برای ذخیره NFT هستید، کیف پول سیف پل می‌تواند جزء انتخاب‌های برتر شما باشد.

2. نقد و بررسی کیف پول نرم افزاری تراست Trust wallet

پس از کیف پول سیف پل، یکی دیگر از کیف پول‌های نرم افزاری این روزهای بازار کریپتو، تراست ولت Trust Wallet می‌باشد. یکی از مهم‌ترین معایب تراست ولت، عدم پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف می‌باشد. در زمان نگارش این مقاله، کیف پول تراست تنها برای سیستم عامل‌های موبایلی مثل اندروید Android و ای او اس IOS توسعه داده شده است.

اگر از این موضوع فاکتور بگیریم، کیف پول تراست به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارد در بین کاربران معروف شده است. همچنین این ولت رابط کاربری بسیار آسانی نیز دارد. این موضوع باعث می‌شود تا فارغ از سطح کاری (چه مبتدی چه حرفه‌ای) بتوانید به راحتی فعالیت‌های مورد نظرتان را در کیف پول تراست انجام دهید.

در کیف پول تراست شما می‌توانید رمز ارزهای مختلفی را ذخیره سازی کنید. همچنین اگر قصد سرمایه گذاری بر روی تتر داشته باشید، می‌توانید به راحتی تتر را در شبکه دلخواه خود در کیف پول تراست ذخیره نمایید چراکه تراست ولت از استیبل کوین تتر در اکثر شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند.

تراست ولت کاملاً رایگان است. در صورتی که پس از تحقیق‌های خود این ولت را برای استفاده انتخاب کرده‌اید، می‌توانید به فروشگاه سیستم عامل مورد نظرتان (پلی استور playstore و اپ استور Appstore) بروید و سپس کیف پول تراست را دانلود نمایید. در غیر این صورت اگر دسترسی به نرم افزارهای فوق نداشتید می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی تراست ولت به صورت رایگان کیف پول فوق را دانلود و سپس نصب کنید.

3. نقد و بررسی کیف پول نرم افزاری اتمیک Atomic

برعکس کیف پول تراست و سیف پل، اتمیک ولت برای نسخه‌های کامپیوتری نیز توسعه داده شده است. فرقی نمی‌کند که شما کاربر سیستم عامل ویندوز Windows هستید یا مکینتاش MacOS چراکه در هر دو سیستم عامل می‌توانید از کیف پول اتمیک استفاده کنید. جز سیستم عامل‌های فوق، شما می‌توانید این ولت را در لینوکس linox (نسخه‌های Ubuntu، Debian، Fedora)، اندروید Android، ای او اس IOS نصب و استفاده کنید.

خوشبختانه این ولت نیز امنیت مناسبی دارد و شما می‌توانید با اطمینان رمز ارزهای مورد نظرتان را در کیف پول اتمیک ذخیره سازی کنید. شما برای استفاده از این ولت نیاز به KYC یا احراز هویت ندارید. همچنین برای ساخت حساب هیچ اطلاعاتی از خود نباید بارگذاری کنید. مثل ایمیل و یا شماره همراه و…. این موضوع باعث می‌شود تا ویژگی ناشناس بودن به این ولت اضافه گردد.

در کیف پول اتمیک شما می‌توانید اقدام به استیکینگ و یا سهام گذاری کنید. به کمک استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌توانید از دارایی خود سود دریافت کنید. اگر برای بار اول عبارت استیکینگ را می‌شنوید، شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که منظور از استیکینگ ارزهای دیجیتال چیست؟ استیکینگ به معنای سهام گذاری است. در کل استیکینگ همانند سپرده گذاری در بانک‌های فیزیکی می‌باشد. برای شروع استیکینگ لازم است تا یک شبکه را انتخاب کنید و با کمک یک رابط، دارایی خود را در آن شبکه استیک و به صورت سالانه سود دریافت کنید. این امکان در اکثر کیف پول‌ها وجود دارد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

4. نقد و بررسی کیف پول نرم افزاری کوینومی Coinomi

قبل از اینکه در حوزه کریپتو کارنسی کیف پول‌های مختلف منتشر شود، کوینومی ولت بیشتر به کیف پول بیت کوین مشهور بود. البته لازم به ذکر است که این موضوع مبنی بر این نیست که تنها کیف پول کوینومی از بیت کوین پشتیبانی می‌کند چراکه شما می‌توانید در کوینومی ولت رمز ارزهای دیگری مثل اتریوم، ریپل، استیبل کوین تتر و… نگهداری کنید. طبق آمار منتشر شده در سایت رسمی این ولت، کیف پول کوینومی از 1770 توکن و کوین برای ذخیره سازی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کوینومی همانند دیگر ولت هایی که تا به این بخش با آنها آشنا شدید امنیت مناسب و پایداری دارد. با توجه به اطلاعات مندرج در سایت رسمی، هیچ یک از کیف پول‌های کوینومی تا به امروز هک نشده است. این موضوع نوید بخش امنیت ویژه ولت کوینومی می‌باشد. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی رمز ارزهای مورد نظرتان را در کیف پول کوینومی انتخاب و سپس آنها را ذخیره سازی کنید.

یکی از سؤالاتی که شاید برایتان پیش بیاید این است که چرا باید از کیف پول کوینومی استفاده کنیم؟ خوشبختانه کیف پول کوینومی امکانات بسیاری دارد. برای مثال در ادامه به صورت کلی برخی از امکانات این ولت را معرفی می‌کنیم. کیف پول کوینومی یک ولت مولتی بلاکچین و یا چند زنجیره‌ای است؛ یعنی از بلاکچین های بسیاری پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید در کیف پول کوینومی ولت های بسیاری ایجاد کنید. طبق گفته توسعه دهندگان شما می‌توانید بی نهایت کیف پول در یک نرم افزار ایجاد و یا اضافه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرمایه خود را بهتر مدیریت کنید.

از دیگر امکانات این ولت می‌توان به خدمات DeFi اشاره کرد. در کیف پول کوینومی شما می‌توانید به طور یکپارچه از خدمات برتر DeFi استفاده کنید و با آنها تعامل داشته باشید. همچنین این ولت از آدرس SegWit برای رمز ارز هایی همانند بیت کوین، لایت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. استفاده از این نوع آدرس باعث می‌شود تا تراکنش‌های شما سریع‌تر شود و همچنین کارمزد پرداختی شما نیز کاهش پیدا می‌کند.

5. کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس و نانو اس Nano X, Nano S

تا به این بخش از مقاله با کیف پول‌های نرم افزاری معروف آشنا شدید. در این قسمت قصد داریم تا به سراغ معروف‌ترین کیف پول سخت افزاری برویم و آن را بررسی کنیم. کیف پول‌های لجر نانو اس و نانو ایکس دو کیف پول سخت افزاری معروف و محبوب دنیای کریپتو می‌باشد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کیف پول لجر نانو اس نسبت به کیف پول لجر نانو ایکس کمی قدیمی‌تر است. به همین دلیل، امکاناتی که شما می‌توانید در کیف پول نانو ایکس داشته باشید، در کیف پول نانو اس وجود ندارد. برای مثال از لحاظ ظاهری کیف پول نانو اس به صورت دکمه‌ای می‌باشد؛ اما کیف پول نانو ایکس صفحه‌ای تمام لمسی دارد و شما می‌توانید با لمس گزینه‌ها آنها را کنترل کنید.

هر دو ولت فوق توسط کمپانی ساتوشی لبز توسعه داده شده است. طبق گفته این کمپانی، در آینده‌ای نزدیک قرار است محصول جدیدی با نام Ledger Stax عرضه شود. این ولت پیشرفته‌تر از دو ولت قبلی می‌باشد. برای مثال، یکی از مزایا کیف پول Ledger Stax صفحه نمایش بزرگ‌تر و کاملاً لمسی می‌باشد. با استفاده از این امکان دسترسی بهتری برای مدیریت کیف پول خواهید داشت.

برای راه اندازی کیف پول‌های لجر شما باید از یک نرم افزار کمکی استفاده کنید. نرم افزار اختصاصی کیف پول‌های فوق Ledger Live می‌باشد اما برخی از کیف پول‌های نرم افزاری از کیف پول لجر پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین اگر تمایل به نصب Ledger Live نداشتید می‌توانید از نرم افزارهای دیگر استفاده نمایید.

6. کیف پول سخت افزاری ترزور مدل وان و مدل تی Model One, T

کیف پول‌های ترزور تی و وان از دیگر ولت های سخت افزاری معروف می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به امکانات، تمایل و همچنین سطح سرمایه خود یکی از کیف پول‌های فوق را انتخاب و سپس رمز ارزهای مورد نظرتان را در آنها ذخیره سازی کنید.

کیف پول ترزور مدل وان نسبت به مدل تی کمی قدیمی‌تر است. با توجه به اینکه رمز ارزها در کیف پول‌های سخت افزاری به صورت آفلاین ذخیره سازی می‌شوند، خوشبختانه ولت های فوق امنیت مناسب و پایداری دارند و شما می‌توانید با اطمینان رمز ارزهای خود را در آنها ذخیره سازی کنید.

در کیف پول فوق شما می‌توانید همانند ولت های نرم افزاری از بخش Swap استفاده نمایید و رمز ارزهای خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تبدیل کنید. در ولت های فوق شما می‌توانید ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، بایننس کوین، ریپل، کاردانو، استلار، اتریوم، تتر و… را ذخیره سازی کنید.

کیف پول‌های ترزور با استفاده از نرم افزار Trezor Suite راه اندازی می‌شوند. شما می‌توانید نرم افزار فوق را دانلود و سپس نصب کنید. همانند کیف پول‌های لجر اگر تمایل به استفاده از برنامه فوق را ندارید، می‌توانید به سراغ برخی از کیف پول‌های نرم افزاری مثل اتمیک بروید. با استفاده از کیف پول اتمیک می‌توانید کیف پول‌های سخت افزاری ترزور را با امنیت بالا راه اندازی و سپس رمز ارزهای خود را در آنها ذخیره سازی کنید.

 بهترین کیف پول برای بیت کوین کدام ولت است؟

با توجه به اینکه بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال شناخته می‌شود و همچنین طرفداران بسیاری دارد، معمولاً اکثر کیف پول‌ها از رمز ارز بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل، برای آشنایی با بهترین کیف پول بیت کوین، می‌توانید از بخش قبل کمک بگیرید تا بتوانید با بهترین ولت آشنا شوید.

جز این موضوع، اگر تنها به دنبال ولتی هستید که از بیت کوین پشتیبانی کند، باید به سراغ کیف پول کاغذی بیت کوین که bitcoinpaperwallet نام دارد بروید. البته تیم زوم ارز استفاده از کیف پول‌های کاغذی برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال را پیشنهاد نمی‌دهد، چراکه نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری امنیت کمتری دارند؛ بنابراین، بهتر است برای ذخیره سازی بیت کوین به سراغ یکی از ولت های فوق بروید و از بین آنها کیف پول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • منبع
  • زوم ارز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید