امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278751
۵۸۳
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه با 5 چالش اصلی مشارکت کارکنان مقابله کنیم

چگونه با 5 چالش اصلی مشارکت کارکنان مقابله کنیم

وقتی کارمندان شما با کاری که انجام می دهند درگیر هستند، تمایل دارند بهترین خود را در هر پروژه ای نشان دهند و برای مدت طولانی در سازمان شما بمانند.

آنها همچنین تمایل دارند در مورد اینکه چگونه سازمان شما بالاتر می رود و کارمندان خود را فراتر می گذارد، تبلیغ کنند، برند و نشان کارفرمایی شما را تقویت کنند و نامزدهای با کیفیت بالاتر را در طول زمان جذب نمایند.

مشارکت کارکنان اغلب برای اندازه گیری رضایت استفاده می شود، که نشان می دهد کارکنان شما چقدر از نقش های خود خوشحال و چقدر به موفقیت سازمان شما متعهد هستند.

برای کمک به بهبود مشارکت کارکنان و پیشی گرفتن از رقبا، برخی از چالش‌های رایج را که مانع مشارکت کارکنان می‌شوند و نکاتی برای غلبه بر آنها فهرست کرده‌ایم.

چالش 1: شکاف های ارتباطی بین کارکنان

وقتی کارمندان شما نمی دانند در سازمانشان چه اتفاقی می افتد، سطح تعامل آنها کاهش می یابد. به همین ترتیب، زمانی که آنها نتوانند به درستی با همکاران خود ارتباط برقرار کنند یا زمانی که کارشان به رسمیت شناخته نمی شود، بی انگیزه می شوند.

در زمانی که بسیاری از سازمان ها به سمت کار دائمی از راه دور حرکت می کنند، بستن این شکاف های ارتباطی می تواند یک مبارزه واقعی باشد.

نکته: ارتباط را در اولویت سازمان خود قرار دهید. مدیران و سطوح C خود را تشویق کنید تا به طور منظم کارکنان را در مورد آنچه که تیم آنها روی آن کار کرده اند یا عملکرد سازمان به روز کنند.

اینترانت اجتماعی می تواند به روز رسانی تیم های شما را از راه دور آسان کند.

در این خطوط به‌روزرسانی، اطمینان حاصل می‌شود که کارمندان می‌توانند سؤالات خود را بپرسند و در مورد احساس خود در مورد هر تحولی اظهار نظر کنند.

پیاده‌سازی سیستم‌های چت داخلی و سازمان‌دهی جلسات غیررسمی تیم به‌صورت آنلاین نیز می‌تواند راه‌های عالی برای اجازه دادن به کارمندان شما برای تعامل و تعامل با پروژه‌های مشترکی باشد که روی آن کار می‌کنند.

چالش 2: استفاده ناکارآمد از تجزیه و تحلیل افراد

تجزیه و تحلیل افراد می تواند برای سازمان هایی که به دنبال بهبود مشارکت کارکنان هستند عالی باشد.

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های کارکنان، که ابزاری برای تجزیه و تحلیل افراد است، می تواند به شما در شناسایی علت اصلی مشکلات مشارکت کارکنان کمک کند.

با این حال سیلوهای داده های منابع انسانی و عدم تخصص در تجزیه و تحلیل افراد، سازمان ها را از استفاده از آنها باز می دارد.

نکته: برای تصمیم‌گیری بهتر از بینش‌های جمع‌آوری‌شده، مهم است که افرادی را استخدام کنید که در تجزیه و تحلیل افراد تجربه دارند. فقط دنبال کردن کورکورانه داده ها کافی نیست. یک متخصص می داند که چگونه معیارها را با تجربیات کیفی کارکنان خود متعادل کند تا استراتژی های بهتری ایجاد کند. علاوه بر این، استفاده از چندین سیستم منابع انسانی جدا شده، تشخیص روند بین آنها را دشوارتر می کند. داشتن یک سیستم منابع انسانی یکپارچه که همه چیز را از سوار شدن به هواپیما گرفته تا خارج از کشتی را کنترل می کند، می تواند داده های مورد نیاز را در یک مکان در اختیار شما قرار دهد.

چگونه با 5 چالش اصلی مشارکت کارکنان مقابله کنیم

چالش 3: عدم حمایت رهبری

رهبران سطح بالا در سازمان شما باید متعهد به بهبود مشارکت کارکنان باشند. به خصوص که تعداد بیشتری از کارمندان از نسل های جوان وارد سازمانشان می شوند، این می تواند به معنای تعدیل سبک مدیریتی آنها یا حمایت از آنها در پشت ابتکارات جدید تعامل باشد. گاهی اوقات در صورت عدم وجود ارتباط دو طرفه بین سطوح مختلف مدیریت یا عدم تمایل به اتخاذ استراتژی های جدید، این امر می تواند باعث اصطکاک شود.

نکته: اگر مشارکت کارکنان در ضعف است و دلایل آن مشخص شده است، همه ذینفعان داخلی را جمع آوری کنید و در مورد استراتژی های مشارکت کارکنان بحث کنید. توضیح دهید که چگونه قرار دادن کارمندان خود در اولویت قرار دادن آنها و درگیر نگه داشتن آنها باعث بهبود شهرت برند و رضایت مشتری می شود. رهبری فراگیر را تشویق کنید که در آن با هر کارمند منصفانه رفتار شود و فرصت های برابر برای همه فراهم شود. رهبری مشارکتی می تواند با باز کردن ارتباطات در سلسله مراتب سازمان شما کمک کند. کارکنان باید احساس کنند شنیده می شوند و استراتژی هایی که رهبری اجرا می کند باید منعکس کننده خواسته های جمعی همه افراد در سازمان باشد.

چالش 4: محیط کاری منفی غالب

مسمومیت در محل کار برای مشارکت کارکنان وحشتناک است. این باعث ایجاد اضطراب، عصبانیت، بهره وری پایین، روحیه پایین، شایعات و خنجر زدن به پشت می شود. برخی از عواملی که می توانند منجر به محیط کاری منفی شوند عبارتند از: ارتباطات ضعیف، جابجایی زیاد، مدیریت خرد، فرسودگی شغلی و استرس. حتی کارمندان بسیار متعهد نیز علاقه خود را برای کار از دست خواهند داد، اگر اجازه داده شود این مسائل ادامه پیدا کنند، و در نهایت، در صورت عدم بهبود، سازمان شما را ترک خواهند کرد.

نکته: ایجاد یک محیط کاری نشاط‌بخش و انگیزشی گاهی می‌تواند نیازمند تغییرات گسترده در شیوه‌های مدیریتی شما باشد. با شناسایی علت اصلی هر منفی با برقراری ارتباط با کارمندان و تجزیه و تحلیل داده های مرتبط شروع کنید. به عنوان مثال، روند زمان مرخصی ممکن است نشان دهد که آیا کارکنان شما بیش از حد کار می کنند. همانطور که برای حل مشکلات داخلی کار می کنید، روی شیوه های کسب و کار خود مرور کنید تا مطمئن شوید که رفاه کارکنان، تنوع، اعتماد، شفافیت، توسعه شغلی و همکاری را در اولویت قرار داده اید.

چالش 5: مشکل در اندازه گیری مشارکت کارکنان

سنجش میزان مشارکت کارکنان همیشه یک چالش بوده است زیرا می تواند بیشتر شبیه یک احساس باشد تا یک معیار. با این حال، بدون راهی برای اندازه‌گیری آن، نمی‌دانید ابتکارات شما چگونه عمل می‌کند و کدام حوزه‌ها نیاز به بهبود دارند. شما باید بتوانید درک کنید که سازمان شما از نظر مشارکت کارکنان در کجا قرار دارد تا استراتژی های متمرکزتری را توسعه دهید.

نکته: اهداف روشنی را برای مشارکت کارکنان تعیین کنید و نتایجی را که می خواهید ببینید را تجسم کنید. نظرسنجی های مشارکت کارکنان می تواند راهی عالی برای دیدن احساس کارکنان شما و اینکه آیا ابتکارات شما کارآمد هستند یا خیر باشد.

سؤالات نظرسنجی باید جنبه های مختلف تجربه کاری یک کارمند، مانند تعادل بین کار و زندگی، شناخت، بازخورد، بررسی عملکرد، استفاده از فناوری، فرصت های توسعه و ارتباطات را بسنجد. مصاحبه های خروج، مصاحبه های ماندن و گروه های متمرکز دیگر رویکردهای رایج برای سنجش میزان مشارکت کارکنان هستند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید