امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280339
۳۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

وظایف یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست؟ | صلح طلب

وظایف یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست؟ | صلح طلب

آیا راجع به وظایف وکیل کمیسیون ماده 100 چیزی می دانید؟ آیا ملکتان در دست تخریب است و می خواهید فورا آن را به جریمه نقدی تبدیل کنید؟ ما به شما یک وکیل حرفه ای برای انجام این کار معرفی می کنیم. موسسه حقوقی صلح طلب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان به صورت 24 ساعته می باشد.

ساخت‌وساز در شهرها در تمامی کشورهای جهان دارای شرایط و قوانین خاصی است که اگر هر کدام از شهروندها این قوانین را رعایت نکنند، توسط قانون‌گذار جریمه شده و مطابق قانون با او برخورد خواهد شد. بر اساس ماده 100 قانون شهرداری‌ همه‌ی مالکین اراضی و املاک موجود در محدوده خدماتی باید قبل از ساخت و ساز برای دریافت پروانه ساخت از شهرداری‌ها اقدام کرده و شهرداری موظف می‌باشد که با انجام بررسی‌های لازم نسبت به صدور پروانه یا جلوگیری از ساخت اقدام کند. اگر می‌خواهید با  وکیل کمیسیون ماده 100 بیشتر آشنا پس با ما همراه شوید.

وکیل کمسیسیون ماده 100 از موسسه صلح طلب

در کشور ما و باقی کشورهای جهان، قوانین خاصی در خصوص ساخت‌وساز شهری وجود دارد که یکی از آن‌ها کمیسیون ماده 100 است. براساس این کمیسیون شهرداری هیچ مالک زمین یا ساختمانی نمی‌تواند بدون داشتن مجوز از شهرداری یا به عبارتی همان دریافت پروانه ساخت در محدوده شهری یا حریم آن به بازسازی و یا ساخت‌وساز بپردازد و یا این که نسبت به تفکیک زمین‌اش اقدام نماید. در صورتی که فردی بدون دریافت پروانه به هر کدام از موارد ذکرشده اقدام کند، شهرداری‌ این اختیار را دارد که مانع از ساخت وساز فرد شود و جلوی این عملیات ساخت و ساز و یا بازسازی را بگیرد. البته توجه داشته باشید که شهرداری‌ فقط می‌توانند از اقدامات متخلفانه جلوگیری کند، اما در مورد تخریب یا جریمه قاضی کمیسیون ماده 100 تصمیم‌گیری می‌کند.

برای ارتباط با یک وکیل شهرداری به سایت صلح طلب مراجعه نمایید.

اعضای کمیسیون ماده 100 شهرداری چه افرادی‌اند؟

کمیسیون ماده 100 از افراد زیر تشکیل شده‌است که شامل:

  • نماینده شورای شهر
  • نماینده دادگستری
  • نماینده فرمانداری
  • نماینده شهرداری

همه افراد ذکرشده جزو کمیسیون می باشند و در این میان فقط نماینده شهرداری دارای حق رای نیست و باید به دلیل ارائه توضیحات در جلسه حضور داشته باشند.

وکیل کمیسیون ماده 100  شهرداری‌

تخلف‌ ساختمان بر اساس ماده 100 شهرداری جریمه خواهد شد و محاسبه آن‌ براحتی امکان پذیر است، اما در مورد پروژه‌های ساختمانی خیلی بزرگ محاسبه میزان جریمه‌ها و قیمت‌گذاری صحیح بسیار مورد اهمیت می‌باشد و می‌تواند در کاهش میزان هزینه ها بسیار تاثیر گذار‌باشد. از این رو بهتر است که در چنین مواردی، پرونده به وکیل کمیسیون ماده 100 سپرده بشود تا بتواند میزان ضررهای مالی را تا حد زیادی کاهش دهد.

در مورادی که برای عملیات ساختمانی دستور تخریب صادر بشود، مقدار ضررهای مالی بسیار زیاد می‌شود و می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به افراد تحمیل کند؛ اما در صورتی‌که یک وکیل حرفه ای و مجرب کمیسیون ماده 100 شهرداری پرونده را دنبال بکند، می‌تواند به همه روش از موکل خود دفاع و حتی در مواردی خاصی مانع از صدور حکم تخریب شود. هر یک از وکیلان در زمینه قانونی خاصی دارای دانش و حرفه می‌باشند. به عنوان مثال وکیل ماده 100 با اطلاع از قوانین، تبصره‌ها و بندها به راحتی می‌تواند نظر کمیسیون ماده 100 را تغییر دهد و کمک کند که روند پیگیری پرونده آسان تر و بهتر طی بشود.

وظایف یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ چیست؟

تمامی تخلفاتی که در زمینه ساخت‌وساز و تخریب ساختمان در حوزه شهری و حومه آن صورت می‌پذیرد مربوط به کمیسیون ماده 100 نمی‌باشند و تنها موارد مشخصی باید توسط این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد. از جمله این پرونده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجاوز به معابر شهر
  • عدم ساخت پارکینگ‌ها یا غیرقابل استفاده بودن پارکینگ
  • ساخت ساختمان بدون پروانه (مجوز) یا ساخت ساختمان خارج از مجوز یا مازاد برآن
  • تغییر کاربری غیرمجاز
  • استحکام نداشتن ساختمان ها و یا رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، فنی و همچنین شهرسازی دراحداث ساختمان
  • تخلف شخص مهندس ناظر ساختمان

درصورتی که مالک هر یک از تخلفات ذکرکرده را انجام داده‌باشد، برای این‌که بتواند مشکلات خود را سریع‌تر حل نماید بهتراست که از یک وکیل حرفه ای و باتجربه کمیسیون ماده 100 شهرداری کمک بگیرد.

نوع رسیدگی به پرونده‌ در کمیسیون ماده 100

این کمیسیون در اصل شامل 2 کمیسیون بدوی و تجدیدنظر است که در آغاز پرونده‌ها توسط کمیسیون بدوی مطرح‌ و مورد بررسی قرار می‌گیرد. کمیسیون بدوی از اعضای مختلفی تشکیل شده‌است که همه‌چیز به آرا و نظر آنان بستگی دارد. شهروندانی که پرونده آنان به کمیسیون ماده 100 بدوی ارجاع داده می‌شود می‌توانند به دلیل دفاع از خود یک لایحه کتبی ارائه نمایند. در واقع می‌توان به تصمیمات و نتایج اعلام شده در کمیسیون بدوی اعتراض کرد تا مجددا در کمیسیون تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد.

در صورت داشتن اعتراض به رای کمیسیون ماده 100 شخص از زمان ابلاغ رای، فقط 10 روز مهلت می‌باشد که وکیل این درخواست را به کمیسیون تجدید نظر اعلام کند. لازم به ذکر است که هیچگونه تغییری نمی‌توان در تصمیمات کمیسیون تجدیدنظر ایجاد نمود و رای صادرشده از سوی این کمیسیون قطعی و قابل اجرا است. در صورت تمایل می توانید همین حالا با موسسه صلح طلب تماس بگیرید تا از بهترین وکیل ماده 100 بهرمند شوید.

پرونده را به بهترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری بدهیم

انتخاب کردن وکیل متخصص دیوان ‌عدالت ‌اداری مناسب برای رسیدگی کمیسیون ماده 100 بسیار زیاد اهمیت دارد. یک وکیل مجرب کمیسیون ماده 100 شهرداری که بتواند پرونده شما را به بهترین نحو پیگیری کند باید خصوصیاتی فوق العاده ای داشته‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبحر وی در بحث‌های شهرداری و کمیسیون ماده 100، تسلط بر قوانین حوزه عملیات ساختمانی و احداث بنا و ... اشاره داشت. هنگام انتخاب بهترین و باتجربه ترین وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری حتما به موارد زیر توجه بکنید.

  • هزینه مشاوره اولیه
  • رزومه وکیل وقیمت پیشنهادی‌ او
  • امتیاز ونظر سایر کاربران به وکلا

هزینه وکیل کمیسیون ماده 100

در مورد میزان دستمزد وکیل دیوان عدالت اداری برای دادخواست‌هایی که مربوط به تخلفات شهرداری می‌باشد، هزینه گرفتن وکیل حدود 8 -10 درصد مبلغ مورد مطالبه است. برای مشاوره حقوقی با وکیل می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت حقوقی صلح طلب تماس بگیرید و با بهترین وکیلان دیوان عدالت اداری مرتبط با کمیسیون ماده 100 صحبت کنید.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید