امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278965
۸۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه با شوهری که در مورد همه چیز بدبین است رفتار کنیم

چگونه با شوهری که در مورد همه چیز بدبین است رفتار کنیم

حتی اگر مثبت‌ترین فرد نباشید، گوش دادن به صحبت‌های شوهری که دائماً از اطرافیانش شکایت و انتقاد می‌کند، می‌تواند انرژی ذهنی و عاطفی شما را تخلیه کند.

گاهی اوقات، فرسودگی که ممکن است از زندگی با یک فردی که «نیمه خالی لیوان» را می بیند باعث شود احساس کنید می خواهید به طور کلی رابطه را رها کنید.

خوشبختانه، یک خبر خوب وجود دارد: راه رفتن تنها راه حل شما نیست. چندین رویکرد عملی برای برخورد با شوهر بدبین وجود دارد که باعث می شود هر دو احساس شادی بیشتری داشته باشید.

آن را شخصی نگیرید

یک شوهر منفی نگر به ندرت تمام انرژی بدبینانه خود را روی همسرش می اندازد، در حالی که چهره ای آفتابی به بقیه جهان نشان می دهد. اگر او از شما انتقاد می کند یا از چیزهایی در زندگی مشترکتان شکایت می کند، سعی کنید آن را شخصی نگیرید. به یاد داشته باشید، او این کار را با همه انجام می دهد.

اجازه ندهید شوهرتان شما را پایین بیاورد یا باعث شود نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هیچ کس نمی تواند چیزی را در شما ایجاد کند که به کاهش بار استرس زای زندگی با یک شوهر بدبین کمک می کند.

ریشه منفی او را پیدا کنید

هنگامی که بهترین رویکرد را برای کمک به سبک شدن شوهر منفی خود پیدا می کنید، بررسی علل احتمالی بدبینی او نقطه خوبی برای شروع است.

دکتر راج راگوناتان،  توضیح می دهد که منفی گرایی مداوم به طور کلی از یکی از سه ترس ناشی می شود.

اینها ترس از بی احترامی، دوست نداشتن و اینکه اتفاق بدی بیفتد است. راگوناتان می نویسد، هنگامی که بفهمید کدام ترس باعث از بین رفتن شوهرتان می شود، بهتر خواهد بود که با شفقت با او رفتار کنید و با او به شکلی بالغانه و نه منفعلانه رفتار کنید.

با منفی نگری شوهرتان مقابله کنید

مهم است که شوهرتان را از احساس خود آگاه کنید. دبرا هالند روان‌درمانگر در وب‌سایت خود پیشنهاد می‌کند با شوهرتان بنشینید و با او در مورد اینکه بدبینی او چقدر شما را ناراحت می‌کند، مستقیم صحبت کنید.

این اعتراف را دنبال کنید و به او بگویید که نه تنها دیگر منفی گرایی دائمی او را تحمل نخواهید کرد، بلکه تغییراتی را در رفتار خود نیز ایجاد خواهید کرد. هالند توصیه می کند سیستمی را اجرا کنید که در آن از پاداش دادن به شکایات و انتقادات او خودداری کنید. این شامل نادیده گرفتن نظرات منفی او و امتناع از انجام کاری برای او در صورت شکایت از نتیجه است. با عشق سخت خود سازگار باشید تا زمانی که رفتار او به سمت بهتر شدن تغییر کند.

برخی از فعالیت های مثبت را امتحان کنید

سعی کنید با انجام برخی فعالیت های سرگرم کننده با تمرکز بر از بین بردن انرژی منفی در ازدواج خود، مثبت بودن را در رابطه خود افزایش دهید.

هر وقت شوهرتان کار خوبی انجام داد، یک یادداشت تشکر کوچک برای او بنویسید (و از او بخواهید همین کار را برای شما انجام دهد).همچنین توصیه می کند که با هم در یک موسسه خیریه داوطلب شوید و سعی کنید خنده را در ازدواج خود افزایش دهید. به فعالیت های سرگرم کننده ای فکر کنید که باعث خوشحالی شما و همسرتان می شود و از او بخواهید که با شما همراه شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید