امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278685
۷۹۱
۲
۰
نسخه چاپی

حقایق غم انگیز سوء استفاده از کودکان؛ 51 مورد حقیقت تکان دهنده سوء استفاده از کودکان

حقایق غم انگیز سوء استفاده از کودکان؛ 51 مورد حقیقت تکان دهنده سوء استفاده از کودکان

حقایق تکان دهنده از سوءاستفاده از کودکان

1- روزانه بیش از 40 میلیون کودک در سراسر جهان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. برای آگاهی از علائم، آمار، سابقه و موارد دیگر، حقایق مهم کودک آزاری را در مطلب زیر دنبال کنید.

2- در ایالات متحده، از هر 4 دختر، 1 نفر و از هر 6 پسر، 1 نفر مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

3- 70 تا 73 درصد از سوءاستفاده کنندگان جنسی کودکان گزارش می دهند که در دوران کودکی خود آزار جنسی را تجربه کرده اند.

4- تقریباً 60٪ از سوء استفاده کنندگان جنسی برای کودک شناخته شده هستند اما اعضای خانواده نیستند، مانند دوستان خانواده، پرستار بچه یا همسایه.

5- تقریباً 30 درصد از سوء استفاده‌کنندگان جنسی، اعضای خانواده هستند، مانند پدر، مادر، برادر، عمو یا پسرعمو.

6- تخمین زده می شود که کمتر از نیمی از تجاوزات جنسی به کودکان به پلیس گزارش می شود.

7- مردی در ملبورن استرالیا از دهه 1970 تا سال 2007 به مدت 30 سال هر روز به دخترش تجاوز کرد. او چهار فرزند دخترش را به دنیا آورد که همگی دارای نقص های مادرزادی شدید بودند. یک مرد اتریشی به نام یوزف فریتز دخترش را به مدت 24 سال در زیرزمین زندانی نگه داشت و از او صاحب هفت فرزند شد.

8- سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهد که در سال 2002، 150 میلیون دختر و 73 میلیون پسر زیر 18 سال در سراسر جهان رابطه جنسی اجباری و سایر اشکال خشونت جنسی را تجربه کردند.

9- طبق گزارش APA، در حدود 14 درصد از موارد گزارش شده در میان پسران و 6 درصد موارد گزارش شده در بین دختران، زنان آزاردهنده هستند.

10- محققان خاطرنشان می کنند که برخی از کودکان معلول نمی توانند بین لمس مناسب و نامناسب بدن خود تمایز قائل شوند ، که آنها را در معرض سوء استفاده جنسی قرار می دهد.

11- در حالی که میزان قتل برای افراد زیر سن قانونی در کشورهای کم درآمد دو برابر بیشتر از کشورهای با درآمد بالاتر است، آزار جنسی در خانه در همه کشورها مشاهده می شود. در بسیاری از کشورهای صنعتی، حدود 36 درصد از زنان و 20 درصد از مردان گفته اند که در دوران کودکی قربانی آزار جنسی، عمدتاً در حلقه خانواده بوده اند.

12- بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، 1.8 میلیون کودک درگیر هرزه‌نگاری و فحشا هستند. بیش از 1.2 میلیون کودک قاچاق شده اند.

13- فرانسیس فیلیپ تولیه، یک کودک آزار 78 ساله که با صدها مورد آزار و اذیت دختران جوان مواجه شده بود، تحت عمل جراحی اخته قرار گرفت تا با آزادی مشروط از زندان آزاد شود. او مجبور شد هزینه جراحی را خودش بپردازد.

14- به طور کلی نرخ کمتر برای سوء استفاده جنسی مردان ممکن است تا حد زیادی ناشی از گزارش کم و نادرست باشد. زیرا مردان به طور سنتی تشویق می شوند که از نظر بدنی قوی و رقابتی باشند، بنابراین قربانیان مرد ممکن است نسبت به گزارش آزار جنسی مرددتر باشند زیرا احساس می کنند «کمتر مرد هستند».

15- سوء استفاده جنسی از کودک شامل تماس با بدن، مانند بوسیدن و رابطه جنسی مقعدی یا واژینال است. سوءاستفاده جنسی همچنین می تواند شامل "چشمک زدن" یا نشان دادن قسمت های خصوصی بدن، وادار کردن کودکان به تماشای پورنوگرافی، فضول گرایی (تلاش برای دیدن بدن برهنه کودک)، فشار آوردن به کودکان برای رابطه جنسی، داشتن رابطه جنسی در حضور کودکان و سوء استفاده از کودکان برای پورنوگرافی یا فحشا باشد.

16- آفریقای جنوبی یکی از بالاترین نرخ های کودک آزاری و تجاوز به نوزاد را دارد.

17- محققان گزارش می دهند که این باور که رابطه جنسی با یک باکره باعث درمان ایدز مرد می شود، به چنین آمار بالایی منجر شده است. تخمین زده می شود که از هر هشت نفر در آفریقای جنوبی یک نفر مبتلا به ایدز هستند. تخمین زده می شود که سالانه 40000 کودک در آفریقای جنوبی به HIV آلوده می شوند.

18- بیشتر کودکان به کسی نمی گویند که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و آنهایی که می گویند و کسانی که می گویند اغلب باید قبل از هر اقدامی به چند نفر اطلاع دهند.

19- آزار جنسی کودک به کودک زمانی رخ می دهد که کودکی در سن بلوغ توسط کودک یا کودکان دیگری مورد آزار جنسی قرار گیرد. اغلب، کودک مجرم قبلاً توسط یک بزرگسال قربانی جنسی شده است. آزار بین خواهر و برادر  زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از خواهر و برادرها خواهر یا برادر خود را مورد آزار و اذیت قرار دهد.

20- 19درصد (375 میلیون) از کودکان جهان در هند زندگی می کنند که بیشترین تعداد خردسالان در یک کشور است. هند همچنین دارای بیشترین تعداد کودکان مورد آزار جنسی در جهان است، حیرت آور 69 درصد یا 276 میلیون کودک.

21- کودکانی که قربانی آزار جنسی می‌شوند می‌توانند از عوارض سلامتی بسیاری رنج ببرند، مانند اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات خوردن، اختلال جسمی سازی، روان رنجوری، درد مزمن، رفتار جنسی، مشکلات یادگیری، ظلم به حیوانات، رفتار خود ویرانگر، خودکشی، رفتار ضد اجتماعی، مشکلات خواب و/یا کابوس، طغیان خشم، عدم تمایل به تنها ماندن و قربانی شدن بیشتر در بزرگسالی. با این حال، همه قربانیان تغییرات رفتاری را نشان نمی دهند.

22- کودکان آزاردهنده اغلب از زور فیزیکی استفاده نمی کنند، بلکه از تاکتیک های دستکاری استفاده می کنند. مانند خرید هدیه، ترتیب دادن فعالیت های خاص، قرار دادن کودکان در معرض پورنوگرافی و بازی های خشن کردن برای درگیر نگه داشتن کودک که اغلب باعث می شود در مورد انگیزه های آزارگر گیج شود.

23- کودکانی که با یک والدین مجرد زندگی می کنند یا پدر و مادری که با شریک مجرد زندگی می کنند بیش از هشت برابر بیشتر در معرض خطر بدرفتاری با کودک هستند در مقایسه با کودکانی که با والدین متاهل زندگی می کنند.

24- کودکان ممکن است آزار جنسی را فاش نکنند زیرا احساس شرم یا گناه می کنند، نگران هستند که هیچ کس آنها را باور نکند، می ترسند از خانه خود رانده شوند و ممکن است خود یا خانواده شان تهدید شده باشند. کودکان بسیار خردسال ممکن است مهارت های زبانی برای گزارش سوء استفاده را نداشته باشند یا درک نکنند که مورد آزار قرار گرفته اند.

25- محققان گزارش می دهند که اکثریت قریب به اتفاق کودکان مورد سوء استفاده جنسی مجرم نیستند، و اینکه «چرخه آزار جنسی» به طور کامل توضیح نمی دهد که چرا یک فرد کودکان را آزار می دهد.

26- دختران بیشتر از پسرها سوء استفاده جنسی را فاش می کنند.

27- تنها بخشی از سوء استفاده کنندگان به خاطر جنایات خود دستگیر و محکوم می شوند. اکثر کسانی که دستگیر می شوند در نهایت به جامعه بازگردانده می شوند، البته تحت نظارت مشروط.

28- آفریقا با 34.4 درصد بیشترین شیوع آزار جنسی کودکان را دارد. اروپا کمترین میزان سوء استفاده (9.2 درصد) را دارد. نرخ های آمریکا و آسیا بین 10.1 تا 23.9 درصد است.

29- آزار جنسی یا هر نوع آزاری به طور منفی و دائمی بر رشد فیزیکی مغز کودک تأثیر می گذارد. این تغییرات فیزیکی منجر به مشکلات روانی و عاطفی در بزرگسالی می شود.

حقایق غم انگیز سوء استفاده از کودکان؛ 51 مورد حقیقت تکان دهنده سوء استفاده از کودکان

30- تقریباً 23 درصد از موارد گزارش شده سوء استفاده جنسی از کودکان توسط افراد زیر 18 سال انجام می شود.

31- همه پدوفیل ها کودک آزار نیستند و برخی از کودکان آزاردهنده تعریف بالینی پدوفیل را ندارند. پدوفیلی یک اصطلاح بالینی است که فردی را توصیف می کند که به مدت حداقل شش ماه فانتزی های برانگیخته، تمایلات جنسی یا رفتارهای مرتبط با فعالیت های جنسی با کودکان را تکرار کرده است. پدوفیل ها لزوماً مجبور نیستند به خواسته های خود عمل کنند. کودکان آزاردهنده همان جذابیت را نسبت به کودکان دارند، اما آنها به اصرار خود عمل می کنند.

32- هرزه‌نگاری کودکان یکی از سریع‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی در حال رشد است که در هر 10 سال گذشته به طور متوسط 150 درصد در سال رشد یافته است. مرکز ملی کودکان ناپدید شده و مورد استثمار (NCMEC) گزارش می دهد که بیش از 51 میلیون تصویر و ویدئوی هرزه نگاری کودکان را بررسی کرده است.

33- از دستگیری ها برای داشتن پورنوگرافی کودکان در سال های 2000-2001 در ایالات متحده، 83 درصد دارای مطالب مستهجن کودکان بین 6 تا 12 سال بودند، 39٪ مطالبی از کودکان بین 3 تا 5 سال داشتند، و 19 درصد از  کودکان نوپا زیر 3 سال یا نوزادان مطالب هرزه نگاری داشتند.

34- ارتباط واضحی بین داشتن پورنوگرافی کودکان و تجاوز واقعی به کودکان وجود دارد. مرکز ملی کودکان ناپدید شده و مورد استثمار یا NCMEC تخمین می زند که 40 درصد یا بیشتر افرادی که دارای پورنوگرافی کودکان هستند نیز به کودکان تجاوز جنسی می کنند.

35- بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود 100 تا 140 میلیون زن و دختر در سراسر جهان قربانی ختنه زنان شده اند که از این تعداد 92 میلیون نفر در آفریقا هستند.

36- محققان تاکید می‌کنند که در صورت افشای آزار و اذیت کودک، بسیار مهم است که به شیوه‌ای حمایتی پاسخ دهیم. کودکانی که سوء استفاده را فاش می‌کنند و واکنش منفی دریافت می‌کنند یا اصلاً هیچ واکنشی دریافت نمی‌کنند، بیشتر از آنهایی که پاسخ‌های حمایتی داشتند، از علائم ترومای عمومی، گسستگی و PTSD  یا استرس پس از سانحه رنج می‌برند.

37- سالانه حدود 1.3 میلیون کودک در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند. تخمین زده می شود که 60 میلیون بازمانده از سوء استفاده جنسی در دوران کودکی در آمریکا وجود دارد.

38- محققان تخمین می زنند که 20 میلیون آمریکایی در دوران کودکی قربانی تجاوز والدین شده اند.

40- یک مطالعه در سال 2004 نشان داد که 9.6٪ از کودکان مدارس دولتی، که 4.5 میلیون دانش آموز را تشکیل می دهند، سوء رفتار جنسی را تجربه کرده اند، از گفتن جوک های جنسی گرفته تا آمیزش جنسی توسط مربیان. متخلفان شامل معلمان (18%)، مربیان (15%)، معلمان علی البدل (13%)، مدیران (6%) و مشاوران دانش آموز (5%) هستند.

41- نود و پنج درصد از کودکان مورد آزار، آزاردهنده های خود را می شناسند.

42- فیلم پسران سنت وینسنت محصول 1992 یک فیلم مستند است که درباره رویدادهای واقعی در مورد آزار جنسی در یک پرورشگاه کاتولیک رومی و پوشش آن است.

43- اکثر مجرمان سوء استفاده جنسی از کودکان 10 سال یا بیشتر از قربانی بزرگتر هستند. بیش از نیمی از کودکان آزارها زیر 35 سال سن دارند.

44- مستند پسران رقصنده افغانستان در سال 2010 یک رسم رایج در منطقه به نام بچه بازی (پسر برای بازی) را نشان می دهد که در آن مردان پسران جوانی را از خانواده های فقیر برای بردگی جنسی می خرند. پسران جوان مجبور می شوند قبل از اینکه توسط مردان برای سکس برده شوند، لباس زنانه بپوشند و برقصند. یکی از فرماندهان جنگ دارای بیش از 30 هزار پسر در 20 سالگی بود ، اگرچه ازدواج کرده بود و دارای دو پسر بود. برخی از محققان خاطرنشان می کنند که سرکوب تمایلات جنسی و آپارتاید جنسی گسترده در منطقه به  همجنس گرایی کمک می کند.

45- محققان آمریکایی دریافته‌اند زنانی که در دوران دختری به طور مکرر مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند در مقایسه با سایر زنانی که مورد آزار جنسی قرار نگرفته‌اند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی در مراحل بعدی زندگی هستند.

46- کودکان آزاردهنده از هر زمینه و طبقات اجتماعی هستند. با این حال، اکثر آزارها (1) مرد هستند، (2) در محیطی کار می کنند که توسط کودکان احاطه شده است، (3) ابتدا با والدین دوست می شوند و سپس اعتماد کودک را جلب می کنند، و (4) در رویدادهایی مانند ورزش، کمپینگ، و بازی های ویدئویی شرکت می کنند.

47- امروزه بین 250000 تا 500000 کودک آزار در ایالات متحده زندگی می کنند.

48- اگر کودکی آشکار کند که مورد آزار جنسی قرار گرفته است، بسیار مهم است که بزرگسالان بدون قضاوت به او گوش دهند و بلافاصله آن را گزارش کنند. اگر آزار در خانواده است، آن را به بهزیستی گزارش دهید. اگر خشونت خارج از خانواده است، آن را به پلیس گزارش دهید. والدین همچنین باید با یک متخصص اطفال و یک روانپزشک کودک/نوجوان مشورت کنند. مهم است که کودک درک کند که آزار و اذیت تقصیر او نیست. هرگز نباید کودک را به خاطر بدرفتاری سرزنش کرد

49- علائم کلاسیک سوء استفاده جنسی شامل صدمات عجیب و غریب، پاره شدن لباس یا لباس زیر، افسردگی، سوء مصرف الکل و مواد مخدر، انرژی جنسی بیش از حد، گوشه گیری، ترس استثنایی از یک شخص یا مکان های خاص، ترس بی دلیل از معاینه فیزیکی، نقاشی هایی که ترسناک هستند یا از رنگ های سیاه و قرمز زیادی استفاده می کنند، و تلاش برای وادار کردن کودکان دیگر به انجام اعمال جنسی.

50- زندانیان زندان بیشتر به زندانیان دیگری که به جرم جنایات جنسی علیه کودکان محکوم شده اند حمله می کنند. بسیاری از زندانیان از افراد آزارگر کودکان به عنوان زندانیان "کثیف" یاد می کنند و تعرض یا کشتن آنها را خدمتی به جامعه می دانند. در سلسله مراتب زندان معمولاً دزدها و آزارها کودکان منفورترین افراد هستند.

51- والدین می توانند با آموزش دادن به خود و فرزندانشان در مورد اینکه آزار جنسی چیست و با هوشیاری نسبت به نشانه های کلاسیک سوء استفاده جنسی از سوء استفاده جنسی جلوگیری کنند. والدین همچنین باید به فرزندان خود در مورد حریم خصوصی اعضای بدن خود بیاموزند، به صحبت های فرزندان خود گوش دهند و از اینکه فرزندانشان در کجا و با چه کسانی وقت خود را می گذرانند آگاه باشند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید