امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284005
۳۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه در سفرهای هوایی دارو ببریم؟

اگر بیماری ای دارید که باید حتماً داروهایتان را هرروز استفاده کنید و قصد خرید بلیط خارجی رادارید یا می‌خواهید در کشور خود با یک پرواز داخلی به سفر بروید خواندن این مطلب برای شما ضروری است. شما باید در بسته‌بندی داروها دقت کنید و هم‌چنین از قوانین کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید باخبر باشید چون ممکن است با حمل حتی یک قرص معمولی سرماخوردگی مجازات شوید.

چگونه در سفرهای هوایی دارو ببریم؟

ممنوعیت داروها

بردن بعضی از داروها در کشورهای مختلف ازنظر قانونی ممنوع است. این قوانین در همه‌ی کشورها وجود دارد و فقط شامل داروهای قاچاق نمی‌شود مثلاً بردن داروهای کدئین دار، و قرص‌هایی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، مرفین و دگزامفتامین در کشورهایی نظیر امارات، بالی و ژاپن بالاترین ممنوعیت رادارند. پس بهتر است بعد از خرید بلیط خارجی درصورتی‌که قصد بردن دارو دارید به سایت شرکت هواپیمایی مراجعه کنید و درباره قوانینی که آن کشور در مورد داروها دارد مطالعه کنید.

 بسته‌بندی داروها

بهتر است داروهایتان را در یک کیف کوچک بگذارید و آن را در ساکی که همراه خود به داخل هواپیما می‌برید قرار دهید تا اگر چمدانتان در طول پرواز داخلی یا خارجی گم شد داروها همراهتان باشد. پس قرار دادن داروها در چمدان اصلاً فکر خوبی نیست چون ممکن است داروهایتان را با گم شدن چمدان از دست بدهید.

 قرص‌ها را از بسته‌بندی خودشان جدا نکنید تا مأموری که مسئول بازرسی است به‌راحتی قرص‌هایتان را شناسایی کند و مشکلی برایتان پیش نیاید. اگر به هر دلیلی مجبور شدید که قرص‌ها را در یک ظرفی به‌غیراز بسته‌ی خودش نگهداری کنید حتماً روی ظرف اسم قرص را بنویسید. اگر می‌خواهید بلیط خارجی بخرید دانستن این نکات ضروری است.

تاریخچه پزشکی

درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا هستید حتماً بعدازاینکه بلیط خارجی تهیه کردید و قبل از شروع سفر به پزشک معالج خود مراجعه کنید و درخواست یک تاریخچه پزشکی کوتاه درباره وضعیت بیماری و مراقبت‌های موردنیازتان را بکنید.

اگر به همراه نسخه دکتر داروی اضافه‌ای که لازم دارید را ببرید بهتر است.

اگر دارویی که می‌خواهید با خود حمل کنید بیشتر از 3 اونس باشد باید به نکاتی که متخصصان TSA می‌گویند گوش دهید همچنین باید داروهای مایع را در یک کیسه نگهداری کنید.

 اگر داروی موردنظر شما باید در دمای پایین نگهداری شود در پرواز داخلی یا خارجی آن را در یک کیسه یخ قرار دهید و هنگام بازرسی از مأموری که مسئول این کار است بخواهید که آن را با دست بازرسی کند.

داروهای تزریقی

برای اینکه سرنگ آسیبی به کسی نرساند باید آن را بسته‌بندی کنید و درجای محکمی قرار دهید تا هم به خودتان و هم به بقیه آسیبی وارد نشود.

اگر می‌خواهید در بازرسی پرواز داخلی یا خارجی دچار مشکل نشوید داروی تزریقی را به همراه سرنگش در یکجا بگذارید تا شک‌برانگیز نباشد. همچنین روی دارو توسط دکترتان نوشته شود که باید به‌صورت تزریقی استفاده شود.

نام تجاری داروها

همان‌طور که می‌دانید داروها بانام‌های مختلفی در دنیا به فروش می‌روند اما همه‌ی داروها یک اسم تجاری دارند. اگر بلیط خارجی خریده‌اید و می‌خواهید دارو با خودتان ببرید حتماً لیست نام تجاری داروهایتان را با خود همراه داشته باشید و درجایی قرار دهید که بتوانید به‌سرعت به آن دسترسی پیدا کنید مثلاً می‌توانید آن را درگوشی موبایلتان ذخیره کنید. اگر پرواز داخلی دارید دیگر نیازی به این لیست نیست.

نسخه داروها

برای احتیاط قبل از خرید بلیط خارجی از دکترتان بخواهید تا یک نسخه از ضرورت استفاده از داروهای موردنیاز و مقدار مصرفی آن‌ها را برایتان بنویسد و آن را در طول سفر به همراه داشته باشید.

این نسخه، مجوز حمل دارو نیست و اگر کشوری ممنوعیت دارویی دارد باید از قانون آن کشور پیروی کنید و مطابق آن‌ها رفتار کنید.

رعایت این نکات به شما در رد شدن از گیت امنیتی برای پرواز داخلی یا خارجی کمک می‌کند اما درهرصورت به خاطر به همراه داشتن دارو کمی بیشتر از بقیه معطل می‌شوید پس کمی زودتر از ساعت معمول در فرودگاه حاضر باشید تا از پروازتان جانمانید.

  • منبع
  • سام سیر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید