امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280471
۷۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه پنج عنصر بدن خود را در زندگی پاکسازی کنیم؟

چگونه پنج عنصر بدن خود را در زندگی پاکسازی کنیم؟

همه چیز در زندگی به خصوص بدن ما از پنج عنصر اساسی تشکیل شده است - زمین، هوا، آب، آتش و فضا. آنها اساس جهان را تشکیل می دهند و بدن ما نیز از این پنج عنصر تشکیل شده است. متعادل کردن آنها و پاکسازی آنها تضمین می کند که زندگی سالمی داشته باشیم. بیماری های مدرن معمولاً زمانی ایجاد می شوند که ناخالصی در یکی از عناصر وجود داشته باشد. چندین چیز کوچک می تواند به حفظ تعادل بین عناصر و شفاف نگه داشتن آنها کمک کند.

1. آب

آب مهمترین عنصر بدن است. 75 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و بیش از نیمی از کره زمین را توده های آبی تشکیل می دهند. در بدن انسان عنصر آب از خون، بزاق، ادرار و عرق تشکیل شده است. سلول ها را به هم متصل می کند و به عملکرد کلی بدن کمک می کند. اما ناخالصی در عنصر آب می تواند منجر به سرماخوردگی، سینوزیت، آسم، تورم، مشکلات خونی، مشکل ادرار و بیماری های اندام های تناسلی شود.

برای تصفیه عنصر آب، مصرف آب عاری از همه باکتری ها مهم است. از ظروف پلاستیکی آب باید اجتناب شود. در عوض از بطری های آب مسی، فلزی یا حتی شیشه ای استفاده کنید تا بیشترین مزایای عنصر آب را به دست آورید. فرد همچنین باید وعده های غذایی با محتوای آب بالا مانند دال، سبزیجات سبز و میوه ها را مصرف کند.

2. هوا

هوا تنها درصد کمی از بدن انسان را تشکیل می دهد، اما در بین پنج عنصر ضروری است. روی زمین، هوا قطرات آب، گرده را حمل می کند و اکسیژن را برای موجودات زنده تامین می کند. علاوه بر این، عنصر هوا به تنفس، باز و بسته شدن پلک ها، گسترش و انقباض مفاصل کمک می کند. عدم تعادل در عنصر هوا می تواند منجر به مشکلات تنفسی مانند آسم، درد مفاصل و یبوست شود.

حفظ عنصر هوا با قدم زدن در طبیعت بسیار مهم است. هوای بدون آلودگی برای تمیز کردن عنصر هوا بسیار مهم است. همچنین می توان تمرینات تنفسی را برای پاکسازی این عنصر انجام داد. در صورت امکان باید از حومه شهر دیدن کرد تا هوای پاک را تجربه کرد.

3. زمین

هر عنصر دیگری بر اساس عنصر زمین است. زمین همچنین خانه آب، هوا، آتش و حتی فضا است. غذای موجودات زنده را تامین می کند و مسئول زندگی است. در بدن انسان، زمین استخوان، گوشت، پوست، بافت و مو را تشکیل می دهد. در واقع زمین پایه بدن و مهمترین عنصر از پنج عنصر است، کاهش این عنصر می تواند منجر به ضعف، کاهش تراکم استخوان، چاقی و موارد دیگر شود.

تصفیه عنصر زمین بسیار ساده است. برای تغذیه این عنصر باید با گیاهان و طبیعت ارتباط برقرار کرد. قدم زدن در پارک، باغبانی یا آبیاری ساده گیاهان می تواند به التیام عناصر زمین کمک کند. چندین "تمرین زمینی" به ویژه در یوگا نیز به خلوص عناصر زمینی بدن کمک می کند.

4. آتش

آتش عنصری ناپایدار در میان پنج عنصر حیات است. آتش کنترل نشده می تواند همه چیز را در مسیر خود نابود کند در حالی که آتش کم می تواند منجر به سرماخوردگی شود. تعادل عنصر آتش برای یک زندگی آرام بسیار مهم است. آتش در بدن انسان گرسنگی و خواب را تشکیل می دهد. اما زیاده روی در این عنصر می تواند باعث پرخاشگری و عصبانیت در افراد شود. سطح کم آتش نیز می تواند منجر به جذب کم مواد مغذی شود. همچنین می تواند منجر به مشکلات فشار خون شود.

برای تصفیه عنصر آتش، دریافت یک دوز نور خورشید ترجیحاً قبل از ساعت 10 صبح مهم است. نور خورشید تنها منبع طبیعی ویتامین D است و به تقویت استخوان ها نیز کمک می کند. آشپزی نیز می تواند این عنصر را التیام بخشد.

5. فضا

فضا نمایانگر فضای توخالی در جهان است. عنصری است که جای خالی را پر می کند. بی حد و حصر است و فراتر از جهان نیز گسترش می یابد. در بدن انسان، فضا نشان دهنده احساساتی مانند جاذبه و ترس است.

اگر چهار عنصر دیگر بدن پاک شوند، خود فضا نیز پاک می شود. کسانی که می خواهند به درک بیشتری از جهان هستی برسند وقت خود را صرف این عنصر می کنند. برای یک انسان معمولی، این عنصر تا زمانی از خود مراقبت می کند که از همه عناصر دیگر مراقبت شود

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید