امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278403
۱۰۷۶
۱
۰
نسخه چاپی

نشانه های شکست ازدواج | 8 درس مهم که می توانید از ازدواج ناموفق بیاموزید

نشانه های ناراضی بودن رابطه شما چیست؟ در مورد ازدواج ناموفق چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید چیزی از آن یاد بگیرید؟ همه اینها را در این مقاله خواهید آموخت

نشانه های شکست ازدواج

نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد رابطه و ازدواج در حال پایان است اما مردم آنقدر سریع این نشانه ها را نجات نمی دهند تا ازدواجشان را نجات دهند. این خبر بدی است. زیرا تحقیقات نشان می دهد که همه افرادی که طلاق گرفته اند از قبل می دانند.

با توجه به توصیه های ازدواج این مقاله می توانید علائم گویای شکست ازدواج خود را بیاموزید، بنابراین می توانید زودتر آن را نجات دهید. شما حتی می توانید با آگاهی از علت ازدواج ناموفق، از فروپاشی مجدد رابطه بعدی خود جلوگیری کنید.

نشانه های شکست ازدواج

نشانه های ناراضی بودن رابطه شما چیست؟ در مورد ازدواج ناموفق چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید چیزی از آن یاد بگیرید؟ همه اینها را در این مقاله خواهید آموخت.

برای یادگیری نحوه نجات ازدواج خود نیازی به تجربه طلاق ندارید. در اینجا 14 نشانه شکست ازدواج وجود دارد:

  • از اینکه در یک اتاق با هم باشید احساس ناراحتی می کنید.
  • شما همیشه بحث می کنید
  • شما خیال می کنید که بدون شریک زندگی خود هستید.
  • شما اغلب به خیانت همسرتان فکر می کنید.
  • مکالمات ناخوشایند یا بیش از حد رسمی هستند.
  • از گذراندن وقت با هم لذت نمی برید.
  • شما خوشحال نیستید ، هرگز
  • خیانت دائمی در رابطه وجود دارد.
  • شما همیشه یکدیگر را به خاطر مشکلات خود سرزنش می کنید.
  • شما دیگر با هم ارتباط برقرار نمی کنید.
  • زندگی جنسی شما تیره و تار است.
  • طرف مقابل شما از نظر کلامی یا جسمی بدرفتاری می کند.
  • در ازدواج سوء مصرف مواد وجود دارد.
  • شما فقط برای بچه ها کنار هم می مانید.

اگر هر یک از موارد فوق شبیه رابطه شماست، ازدواج شما قطعاً در معرض خطر است.

به دنبال مشاوره ازدواج باشید، راههای ارتباطی را باز کنید و یک هفته به قرار ملاقات با هم متعهد شوید، ثابت شده است که این امر باعث بهبود ارتباط، صمیمیت و کاهش ملال زناشویی می شود. زوج هایی که ملاقات شبانه منظم دارند 20 درصد کمتر احتمال دارد طلاق بگیرند.

 8 درس برای یادگیری از ازدواج شکست خورده

 8 درس برای یادگیری از ازدواج شکست خورده

البته همیشه خوب است اگر بتوانید ازدواج متلاشی شده را نجات دهید. اما حتی اگر نتوانستید ازدواج تان را حفظ کنید، هنوز درسهایی برای آموختن از آن وجود دارد. 8 درس برای یادگیری از ازدواج شکست خورده را در ادامه مطالعه کنید.

1. تلفن ها می توانند قاتل باشند

نکته ای که طلاق به شما می آموزد اهمیت کنار گذاشتن تلفن است. آیا می دانستید که در یک نظرسنجی درباره استفاده از تلفن، از هر 10 زوج 1 نفر اعتراف کردند که در هنگام رابطه جنسی دستگاه هوشمند خود را بررسی می کنند؟ 85 درصد دیگر از کاربران تلفن های هوشمند مورد بررسی گفتند که هنگام صحبت با دوستان و خانواده از دستگاه خود استفاده می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که از تلفن خود هنگام تماشای تلویزیون یا تلاش برای مکالمه شخصی استفاده می کردند، کمتر همدل هستند. اسکن MRI مغز آنها نشان می دهد که تراکم مغزی کمتری در قشر سینگولی قدامی آن ها وجود دارد که کنترل شناختی و احساسی و همچنین همدلی را کنترل می کند.

افرادی که شریک زندگی خود را برای بازی با تلفن خود سرزنش می کنند (به عنوان فوبینگ) در معرض خطر طلاق هستند. فوبینگ phubbing به عنوان عادت انتخاب بیشتر توجه به تلفن همراه در مقایسه با همسر یا دوست توصیف می شود.

مطالعات نشان می دهد که فوبینگ به طور مستقیم به کاهش رضایت زناشویی و افزایش افسردگی کمک می کند. رفتار تحقیرآمیز فرد از طریق تلفن همراه خود، علت اصلی مشکلات متعدد روابط است زیرا قربانی فوبینگ احساس نادیده گرفته شدن،بی احترامی و  نارضایتی از رابطه    را   خواهد کرد و حتی نفرت را تجربه می کند.      

    2. قدردانی ضروری است

مطالعات نشان می دهد شرکایی که از یکدیگر قدردانی می کنند رضایت بیشتری از روابط دارند.  

  آنها همچنین از ارتباط بهتر ، تعهد ، سرمایه گذاری در روابط  ، صمیمیت  ، حمایت و پیشرفت خود لذت می برند. قدردانی از روابط با برانگیختن شریک، رضایت از روابط را افزایش می دهد زیرا این قدردانی می تواند واکنش متقابل شریک دیگر را به همراه داشته باشد.            

  ابراز قدردانی باعث ایجاد حس پاسخگویی و رفتار متقابل می شود،  جایی که هر دو شریک به خواسته های یکدیگر  با میل و رغبت پاسخ می دهند.  

  3. ارتباط واقعاً مهم است  

  هنگام درخواست مشاوره ازدواج  اغلب می شنویم که ارتباط پایه و اساس یک رابطه عالی است و این درست است. سطح ارتباط شما تعیین می کند که شما و همسرتان چقدر می توانید مشاجره ها را حل کنید ، دوستی زناشویی شما چقدر عمیق است و چقدر مایل به آسیب پذیری با یکدیگر هستید.    

 مطالعات همچنین ثابت می کند که ارتباطات عالی منجر به رابطه جنسی عالی و افزایش ارگاسم در زنان می شود.  

  در رابطه بعدی خود  فردی را بیابید که از توجه بی چون و چرا به شما نمی ترسد ، بدون وقفه به شما گوش می دهد ، به دنبال راه حل مشکلات به صورت تیمی است و دوست دارد در مورد روز خود با شما صحبت کند.  

4. شادی شما اهمیت دارد   

تمرکز بر شادی یا شفقت بر خود سطحی یا خودخواهانه نیست.   

البته وقتی کسی را دوست دارید می خواهید او را از نظر احساسی و جسمی لوس کنید. شما می خواهید در توجه، محبت و احترام به آن ها سخاوتمند باشید. این چیزها به طور طبیعی به وجود می آیند. اما تا این وقتی که اتفاق بیفتد باید از علائق خود مراقبت کنید.

کسی را پیدا کنید که شما را جذب کند، که به شما احترام می گذارد و باعث می شود احساس خاصی داشته باشید. کسی را پیدا کنید که شما را بخنداند.

مطالعات نشان می دهد که زوج هایی که با هم می خندند بیشتر در کنار هم می مانند. همچنین در رابطه خود احساس حمایت و رضایت بیشتری می کنند. با این حال مهم است که توجه داشته باشید که شما مجبور به خندیدن نیستید. فرصت بیشتری برای خنده خود به خود و مشترک ایجاد کنید.

بازديد از جاهايی كه در آن می خندید، بازی های سرگرم کننده و شوخی های زن و شوهری از جمله مواردی است که به شما کمک می کند تا به خنده های خودجوش برسید و روابط خود را بهبود ببخشید.

5. خط قرمزهای خود را بشناسید

اگر ازدواج ناموفق را تجربه کرده اید احتمالاً ویژگی های دقیقی را می دانید که از شریک آینده خود نمی خواهید. خوب است بدانید خط قرمزهای شما چه هستند. به جای این که فکر کنید می توانید عادت هایی را که دوست ندارید تغییر دهید، فردی را پیدا کنید که احساسات مشترک با شما دارد.

به عنوان مثال آیا شما یک فرد معنوی هستید که مایل هستید در کنار کسی باشید که اعتقاداتش با شما مشترک است ؟ مطالعات نشان می دهد که زوج هایی که از نظر معنوی مشترک هستند بیشتر نسبت به زوج هایی که از دیدگاه مذهبی برخوردار نیستند رابطه خود را ویژه می دانند و با شریک خود بهتر رفتار می کنند.

6. شما نمی توانید کسی را تغییر دهید

مشکلات بزرگ زمانی بوجود می آیند که شرکا معتقدند پس از ازدواج، شریک زندگی آنها عادات بد آنها را تغییر خواهد داد.

اشتباه! یکی از بزرگترین توصیه های ازدواج این است: در نهایت شما نمی توانید شریک خود را مجبور به تغییر کنید. فقط آنها می توانند این کار را انجام دهند.

اگر با کسی رابطه جدیدی دارید، مطمئن شوید که ویژگی های مثبت او را دوست دارید و کاملاً قادر به تحمل مواردی هستند که خیلی عالی نیستند و این احتمال وجود دارد آنها به این زودی تغییر نکنند.

7. دوستی های خود را حفظ کنید

یکی از بزرگترین درسهایی که می توانید از جدایی بیاموزید اهمیت حفظ دوستی است.

وقتی وارد یک رابطه جدی می شویم، تمایل داریم که دوستان و خانواده خود را به سمت دیگری سوق دهیم. ما عاشق هستیم و می خواهیم تمام وقت خود را با نازنینمان بگذرانیم. اما این توصیه ازدواج را در نظر بگیرید - اگر رابطه شما خوب پیش نرفت، چه کسی از شما حمایت خواهد کرد؟

مطالعات نشان می دهد که حمایتی که از دوستان و خانواده پس از طلاق، جدایی یا سایر آسیب ها دریافت می کنید در واقع می تواند ناراحتی روانی را کاهش دهد. اگر با عزیزان خود روابط قوی برقرار نکرده اید و یا دوستی های خود را حفظ نکرده اید، پس از جدایی احساس تنهایی خواهید کرد.

8. رابطه جنسی برای یک رابطه شاد ضروری است

یکی از نشانه های بارز این که رابطه شما محکوم به شکست است این بود که رابطه جنسی در ازدواج ناموفق شما وجود نداشت.

ممکن است سطحی به نظر برسد اگر بگوییم: اگر رابطه جنسی ندارید، ازدواج خوبی ندارید. اما این حقایق را در نظر بگیرید:

رضایت جنسی یکی از بالاترین عوامل پیش بینی کننده صمیمیت عاطفی بین زوجین است.

مردان همچنین گزارش می دهند که در شرایطی که همسرانشان از نظر جنسی رضایت دارند، در ازدواج خود احساس خوشبختی می کنند.

این صمیمیت عاطفی به شادی زناشویی و دوستی، امنیت و آسیب پذیری کلی که با شریک زندگی خود احساس می کنید کمک می کند.

اکسی توسین ترشح شده در حین انجام صمیمیت فیزیکی برای یک ازدواج پایدار ضروری است. هورمون اکسی توسین مسئول کاهش استرس است.

ترویج روابط بین شرکا و افزایش اعتماد می تواند اضطراب را کاهش دهد و به عنوان یک داروی ضد افسردگی طبیعی برای زنان عمل کند.

در نهایت و در پایان این مقاله باید بدانید: ازدواج ناموفق به این معنا نیست که عشق برای شما مهم نیست اما مهم این است که از اشتباهات روابط گذشته درس بگیرید

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید