امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264432
۵۳۱۱
۱
۰
نسخه چاپی
داوری

نمونه رأی داوری با موضوع پرداخت بهای چهار کامیون قیر

نمونه رأی داوری با موضوع پرداخت بهای چهار کامیون قیر

حقوق نیوز/ گزیده آرای داوری

نمونه رأی داوری با موضوع پرداخت بهای چهار کامیون قیر

شماره رای: 261/24/90/د/36

تاریخ صدور رای: 24/12/1390

کلید واژه: رای سازشی؛ قرارداد حمل و نقل؛ هزینه های انجام تعهد؛ نمونه رای داوری.

خواهان: شرکت میسره، افغانستان-مزار شریف

خوانده: شرکت کیمیا

خواسته: پرداخت بهای چهار کامیون قیر

مرجع رسیدگی: داوری در اجرای قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران (مصوب 14/11/1380)

داور پرونده: دکتر حسین محمد نبی

گردش کار:

شرکت افغانی میسره شکایتی از مدیران شرکت ایرانی کیمیا نموده است که از دبیرکل محترم مرکز داوری اتاق ایران درخواست رسیدگی می نمایند با توجه به ادعای عنوان شده مرکز داوری اتاق ایران مدیر شرکت کیمیا را دعوت می کند تا به ادعای طرح شده پاسخ دهد و از خواهان نیز دعوت می نماید تا در جلسه حاضر شود و به همین منظور در جلسه 8/5/90 با اعلام موضوع به طرفین فروشنده کالا و مدیر شرکت کیمیا و مدیر شرکت افغانی میسره داوری اتاق را می پذیرند و متقاضی رسیدگی داوری اتاق ایران می شوند. با ارجاع امر به این جانب به عنوان داور پرونده در تاریخ 23/9/90 و قبول مرکز داوری و نبود مانع با توجه به مقررات و قانون اقدام لازم جهت رسیدگی به موضوع صورت پذیرفت و به همین منظور جلسه ای در تاریخ 26/10/90 در مرکز داوری برگزار شد و با توجه به نظرات طرفین مقرر گردید کلیه مدارک و دلایل لازم را فروشنده کالا و خریدار برای مرکز ارسال دارند تا داور بتواند اعلام نظر کند.

نامبردگان با کلیه مدارک در تاریخ 1/11/90 در مرکز داوری حاضر شده و ضمن ارائه مدارک خود و اعلام نظرات آنان و توافق طرفین و پذیرش داور به انجام توافقات طرفین و ضمن اعلام ختم رسیدگی گزارش اصلاحی و رای به شرح آتی صادر و اعلام می دارد.

رای و گزارش اصلاحی

با توجه به جلسات متعدد و حضور طرفین در مرکز داوری و استماع اظهارات آنان و ملاحظه و بررسی اسناد و دلایل خواهان و دلایل خوانده (فروشنده کالا) و با عنایت به اصلاح ذات البین طرفین به شرح ذیل توافق نمودند و بر اساس توافق حاصله طرفین این گزارش اصلاحی و رای که فی مابین آنان لازم الاجرا است صادر می گردد.

1-خوانده دعوی تعداد 5 کامیون به میزان تقریبی یکصد و بیست تن قیر از قرار تنی 000/000/620 تومان ظرف مدت 15 روز کاری از جلسه 17/11/90 به خریدار (خواهان) تحویل دهد.

2-کلیه هزینه های کرایه کامیون، بارگیری و ترخیص در سرخس به عهده خریدار است.

3-هرینه های مربوط به خرید بشکه این میزان قیر به عهده خریدار است که از کل مبلغ معامله کسر خواهد شد.

4-فروشنده تعهد می نماید که از هر کامیون مبلغ چهل میلیون ریال معادل چهار میلیون تومان جمعاً معادل بیست میلیون تومان کسر و باقی را از خریدار دریافت نماید.

5-فروشنده متعهد شد که معادل مبللغ سه میلیون و هتصد هزار تومان بابت بدهی بل و نصف حق الزحمه داری قیر بهخریدار تحویل دهد.

6-خریدرا نماینده خود را در سرخس به عنوان گیرنده بار به فروشنده معرفی خواهد نمود.

7-طرفین پذیرفتند که خریدار کل مبلغ کالا را به حساب مرکز داوری اتاق ایران به عنوان امانت تادیه کند تا فروشنده هر ماشینی که تحویل خریدار یا نماینده او دهد و رسید ارائه نماید وجه کالا را از مرکز داوری اتاق در ایران دریافت نماید و خریدار اظهار داشت که به ترتیب تحویل ماشین حمل قیر وجه محموله بعدی را در اختیار مرکز قرار خواهد داد.

مشخصات قیر خریداری شده مورد توافق 60 و 70 با 20 % قیر دمیده خواهد بود.

رای و گزارش اصلاحی صادره با توجه به قانون و مقررات داوری و قانون مدنی و آئین دادرسی مدنی فی مابین طرفین و وارث آنان معتبر و لازم الاجرا است ضمناً نحوه پرداخت هزینه های مرکز داوری اتاق ایران و حق الزحمه داور را باید طرفین به حساب مرکز داوری اتاق ایران واریز کنند.

داور پرونده

دکتر حسین محمد نبی

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید