امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280963
۹۰۰
۱
۰
نسخه چاپی

علامت های فیزیکی که می تواند ناشی از تنهایی باشد

علامت های فیزیکی که می تواند ناشی از تنهایی باشد

انسان ها فقط دوست ندارند اجتماعی باشند، ما باید اجتماعی باشیم.

بر اساس یک متاآنالیز در سال 2015 که شامل بیش از 308000 نفر بود، در واقع، افرادی که روابط اجتماعی ضعیف‌تری دارند، 50 درصد بیشتر از افرادی که ارتباطات قوی‌تری دارند، در یک دوره معین جان خود را از دست می‌دهند.

به عبارت دیگر، به نظر می رسد که تنها بودن به اندازه کشیدن 15 نخ سیگار در روز کشنده است.

اما تشخیص تنهایی در خود و دیگران همیشه آسان نیست: این تنها بودن یکسان نیست و ممکن است با شرم همراه باشد.

بابیتا اسپینلی، یک درمانگر ساکن نیویورک گفت: مردم از اعتراف به تنهایی به دلیل انگی که با خود دارد می ترسند این به نوبه خود آنها را از غلبه بر تنهایی یا مراجعه به افراد یا منابع برای کمک باز می دارد.

در اینجا 7 نشانه فیزیکی وجود دارد که نشان می دهد شما یا یکی از عزیزانتان تنها هستید.

آبریزش بینی، احتقان و سایر علائم سرماخوردگی

اگر سرما خورده اید، تنهایی ممکن است حداقل تا حدی مقصر باشد.

کوری فلوید، استاد ارتباطات در دانشگاه آریزونا که در مورد تأثیر محبت بر استرس و عملکرد فیزیولوژیکی مطالعه می‌کند، می گوید: زمانی که احساس تنهایی می کنیم، زمانی که توانایی تعامل با مردم را به روش های آشنا و آرامش بخش نداریم، ما احساس آسیب پذیری می کنیم و احساس می کنیم در معرض تهدید و حمله هستیم،

او گفت در نتیجه، ما بیش از حد حساس می شویم، که در کنار سایر مشکلات، سیستم ایمنی ما را سرکوب می کند و می تواند ما را مستعد ابتلا به بیماری کند.

بیماری که نمی توانید از آن خلاص شوید

یک بدن و ذهن سالم می تواند پس از سرماخوردگی بهبود یابد. اسپینلی گفت: فردی که از تنهایی شکست خورده است، اما ممکن است بارها و بارها بیمار شود.

به گفته او، فردی ممکن است احساس بیماری یا استرس دائمی داشته باشد و آن را با تنهایی مرتبط نکند. آنها ممکن است آن را صرفاً به عنوان یک بیماری جسمی عود کننده تعریف کنند بدون اینکه ببینند آیا چیزی از نظر عاطفی در حال وقوع است یا خیر.

مشکل در خوابیدن

اسپینلی گفت که تنهایی می تواند همزمان با علائم افسردگی باشد، از جمله مشکل در خوابیدن یا خواب زیاد.

یک "حالت ناخوشایند" دائمی

محرومیت از ارتباطات اجتماعی معنادار احساس خوبی ندارد زیرا بدن شما در تلاش است به شما بگوید که با هم ترکیب شوید تا در دراز مدت زنده بمانید. اگر در مورد تنهایی به عنوان واکنش تطبیقی مانند گرسنگی و تشنگی فکر کنیم، این حالت ناخوشایند است که ما را به جستجوی ارتباطات اجتماعی ترغیب می کند، درست مانند گرسنگی ما را به جستجوی غذا تشویق می کند.

سردرد

به طور مشابه، سردرد می تواند علائم افسردگی و تنهایی باشد که شرایط انحصاری نیستند.

افزایش وزن

به گفته اسپینلی، به همین ترتیب، تنهایی می‌تواند یک پاسخ استرس مداوم جنگ یا گریز را آغاز کند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و اختلالات هورمونی نیز می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

به طور مداوم شبکه های اجتماعی را بررسی می کنید

اسپینلی گفت، اگرچه یک علامت بدنی نیست، اما برخی رفتارها از جمله چک کردن مداوم رسانه های اجتماعی و استفاده از آن به عنوان جایگزینی برای ارتباط نیز پرچم قرمز تنهایی است.

برای کنار آمدن با تنهایی از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید

ابزارهایی مانند FaceTime و Skype ممکن است به کاهش برخی از این پاسخ‌های ناخوشایند در برابر تنهایی در کوتاه‌مدت کمک کنند. مثلا در موقعیت‌هایی مانند یک بیماری همه‌گیر، زمانی که می‌خواهید از خود در برابر ویروس محافظت کنید، این ابزارها به ما کمک می‌کند همچنان ارتباطات را احساس و حفظ کنیم.

تماس گرفتن با دیگران سلامت روان شما و آنها را تقویت می کند، زیرا آنها حداقل درک حمایت را تجربه می کنند، که تحقیقات نشان می دهد می تواند استرس را کاهش دهد. وقتی هنوز مردم را مجبور به ابراز عشق و حمایت به روش‌های مختلف می‌کنید، می‌توانید آن دوره‌های حبس نسبی را قابل تحمل‌تر کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید