امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278501
۱۰۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

مهارت های مدیریت استرس خود را ارزیابی کنید

اگر از سطوح بالای استرس رنج می برید، ممکن است احساس تنش یا اضطراب کنید، سردرد داشته باشید، از مشکلات معده شکایت داشته باشید یا حتی علائمی شبیه بیماری احساس کنید

مهارت های مدیریت استرس خود را ارزیابی کنید

علائم استرس بیش از حد

اگر از سطوح بالای استرس رنج می برید، ممکن است احساس تنش یا اضطراب کنید، سردرد داشته باشید، از مشکلات معده شکایت داشته باشید یا حتی علائمی شبیه بیماری احساس کنید.

قرار گرفتن در معرض استرس طولانی مدت همچنین می تواند منجر به مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب شود.

گاهی اوقات، تشخیص استرس در دیگران آسان تر از خودتان است. شاید شما آموخته اید که تحمل کنید نه اینکه بر آشفتگی احساسی ناشی از استرس غلبه کنید.

تشخیص مشکلات ممکن است دشوار باشد، زیرا شما با این مشکلات بسیار مانوس شده اید.

این می تواند زندگی روزمره شما را سیاه کند و بر سلامت جسمی شما بسیار تأثیر منفی بگذارد، با این حال ممکن است شما آگاه نباشید یا مایل نباشید اعتراف کنید که تحت استرس هستید.

چگونه می توانیم استرس را به شیوه های سالم مدیریت کنیم؟

استرس یک هدف مهم را برآورده می کند - به ما این امکان را می دهد تا به سرعت به تهدیدها پاسخ دهیم و از خطر اجتناب کنیم. با این حال قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس ممکن است منجر به مشکلات سلامت روان (به عنوان مثال، اضطراب و افسردگی) یا افزایش مشکلات سلامت جسمانی شود. مجموعه وسیعی از تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح استرس در توانایی شما برای مقابله با بیماری های جسمی اختلال ایجاد می کند. در حالی که هیچ کس نمی تواند از همه استرس ها اجتناب کند، شما می توانید برای کنترل آن به شیوه های سالم کار کنید که پتانسیل بهبودی شما را افزایش می دهد.

1- بخورید و بنوشید تا سلامت خود را بهینه کنید.

برخی افراد سعی می کنند با نوشیدن الکل یا خوردن زیاد استرس را کاهش دهند. شاید این اقدامات در کوتاه مدت کمک کننده باشد، اما در واقع ممکن است در طولانی مدت بر استرس بیفزایند. کافئین همچنین می تواند اثرات استرس را افزایش دهد. مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به مقابله با استرس کمک کند.

2- به طور منظم ورزش کنید.

علاوه بر فواید سلامتی جسمانی نشان داده شده است که ورزش می تواند یک ضد استرس قوی باشد. تمرینات هوازی، تقویت با وزنه یا فعالیتهای حرکتی مانند یوگا یا تای چی را در نظر بگیرید و اهداف منطقی برای خود تعیین کنید. ثابت شده است که تمرینات هوازی باعث ترشح اندورفین می شود - مواد طبیعی که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و نگرش مثبت خود را حفظ کنید.

3- مصرف دخانیات و محصولات نیکوتین را متوقف کنید.

افرادی که از نیکوتین استفاده می کنند اغلب از آن به عنوان مسکن استرس یاد می کنند. با این حال نیکوتین در واقع با افزایش تحریک فیزیکی و کاهش جریان خون و تنفس، استرس بیشتری به بدن وارد می کند.

4- تکنیک های آرام سازی را مطالعه و تمرین کنید.

صرف وقت برای استراحت هر روز به مدیریت استرس و محافظت از بدن در برابر اثرات استرس کمک می کند. شما می توانید از انواع تکنیک ها مانند تنفس عمیق، تصویرسازی، آرام سازی پیشرونده عضلات و مدیتیشن را انتخاب کنید.

5- عوامل محرک استرس را کاهش دهید.

اگر مانند بسیاری از مردم هستید، ممکن است زندگی شما پر از خواسته های زیاد و زمان کم باشد. در بیشتر موارد، این خواسته ها خواسته هایی هستند که ما انتخاب کرده ایم. می توانید با تمرین مهارت های مدیریت زمان مانند درخواست کمک در مواقع مناسب، تعیین اولویت ها، برای خود و مراقبت از خود وقت بگذارید.

6- ارزش های خود را بررسی کنید و بر اساس آنها زندگی کنید.

هرچه رفتارهای شما بیشتر نشان دهنده اعتقادات شما باشد، احساس بهتری خواهید داشت. مهم نیست که چقدر زندگی شما شلوغ است. هنگام انتخاب فعالیتهای خود از ارزش های خود استفاده کنید.

7- خود را تأیید کنید.

اشکالی ندارد اگر به تقاضاهایی که به شما فشار زیادی وارد می کند، "نه" بگویید. همیشه لازم نیست انتظارات دیگران را برآورده کنید.

8- اهداف و انتظارات واقع بینانه تعیین کنید.

اشکالی ندارد اگر بدانید که نمی توانید 100٪ در همه کارها به طور همزمان موفق باشید. مراقب چیزهایی باشید که می توانید کنترل کنید و روی پذیرش چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید، کار کنید.

9- خودتان را به خودتان بفروشید.

وقتی احساس خستگی می کنید، به خودتان یادآوری کنید که چه کارهایی را خوب انجام می دهید. از عزت نفس سالم برخوردار باشید.

چندین روش دیگر وجود دارد که می توانید برای آرامش یا کاهش استرس از آنها استفاده کنید ، از جمله:

  • تمرینات تنفس عمیق.
  • مراقبه.
  • مدیتیشن ذهن آگاهی
  • شل شدن پیشرونده عضلات.
  • آرامش تصویر ذهنی
  • آرامش نسبت به موسیقی.
  • بیوفیدبک
  • مشاوره، برای کمک به شما در تشخیص و رهایی استرس.
  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید