امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265280
۶۶۵۶
۱
۰
نسخه چاپی
Transsexual

نشانه هایی یک کودک ترنسکشوال

کودکی که ترنس است اغلب نشانه های زیادی از جنسیت واقعی اش بروز می دهد. کودکان معمولا در تخیلات‌شان جنسیت واقعی خود را دارند و در بازی های تخیلی شان با جنسیت واقعی و لباس های دلخواه‌شان ایفای نقش می کنند

نشانه هایی یک کودک ترنسکشوال

تَراجـِنسی که هم‌چنین ترنسکشوال ( Transsexual) و به اختصار تی‌اس یا تِرنس هم نام برده می شود، به افرادی گفته می‌شود که دارای هویت جنسیتی متناقض هستند برای مثال ممکن است فرد اعضای جنسی زنانه داشته باشد در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش مردانه باشد یا برعکس

هویت جنسیتی یا gender از حدود سه سالگی شروع به نمایان شدن می کند. یعنی از این سن کودک شروع به تشخیص خود به عنوان مرد یا زن می کند و خود را با کلیشه های اجتماعی زنانه یا مردانه تطبیق می‌دهد. در این بین کودکانی هستند که متوجه می شوند جسم آن ها با جنسیتی که خود تصور دارند یکی نیست و شروع به ناآرامی و بیقراری می کنند. اما ما به عنوان یک بزرگسال که با این کودک در ارتباط هستیم چطور باید تشخیص دهیم که آیا کودک ما ممکن است یک ترنس باشد یا فقط برخی رفتارهای جنس مخالف برایش جذاب است؟

نشانه های تشخیص یک کودک ترنسکشوال

اگر دیدید دختر بچه ای علاقه به بازی هایی دارد که پسرانه شناخته می شود و یا برعکس دلیل نمی شود که این کودک ترنس باشد بلکه فقط از این نوع بازی خوشش می آید اما اگر این کودک اصرار بر فعالیت هایی دارد که با جنسیتش سازگار نیست و با آگاهی نسبت به این تضاد آن را انجام می دهد می تواند نشانه ای باشد که باید به آن توجه کرد.

کودکان ممکن است گاهی رفتارهای متضاد نشان دهند مثلا پسربچه ای که لاک زدن را دوست دارد ولی این کار را به دلیل رنگ های شادی که برایش زیبا است انجام می دهد نه برای دخترانه بودنش اما اگر کودکی به صورت مداوم با کلیشه های جنسیتی خودش مشکل دارد و آن را آگاهانه پس می‌زند احتمال دارد ترنس باشد. مثلا دختربچه ای که می داند لباس صورتی دخترانه است اما همیشه به شدت آن را پس می‌زند.

کودکی که ترنس است اغلب نشانه های زیادی از جنسیت واقعی اش بروز می دهد. کودکان معمولا در تخیلات‌شان جنسیت واقعی خود را دارند و در بازی های تخیلی شان با جنسیت واقعی و لباس های دلخواه‌شان ایفای نقش می کنند یک کودک ترنس بسیاری از نشانه های زیر را دارد:

1- اصرار در خرید از قسمت دخترانه/پسرانه فروشگاه‌ها که با جنس زمان تولدش یکی نیست

2- انتخاب یک اسم دخترانه/پسرانه بر خلاف جنس زمان تولدش

3- انتخاب دوستانش از بین جنس مخالف (همان چیزی که خودش دوست دارد باشد)

4- مقاومت در برابر اصلاح موی پسرانه/دخترانه

5- همذات پنداری با کاراکترهای فیلم یا کتاب از جنس مخالف زمان تولدش

6- تنفر از اندام جنسی

7- الگو گرفتن از پسر یا دختری بزرگتر از خودش و تمایل به شبیه شدن به او

8- اصرار به خرید کتاب یا ابزاری که تاکید بر دخترانه یا پسرانه بودن دارد و با جنس زمان تولدش یکی نیست

9- آرزوی تولد دوباره و داشتن یک جنسیت جدید یا منتظر معجزه ای بودن برای تغییر اندامش

10- خوشحالی و آرامش بیشتر، زمانی که به آنها اجازه داده می شود کارهایی مرتبط با جنسیت دلخواهشان کنند

 اگر یک پسربچه با کوتاه کردن موهایش به شدت مشکل دارد چون پسرانه می‌شود و یا دختر بچه ای از این که نمیتواند از قسمت پسران خرید کند ناراحت می شود، می‌تواند نشانه ای برای ترنس بودن او باشد.

جنسیت موضوع بسیار مهمی است و زمانی که کودک از فعالیت های مبتنی بر جنسیت واقعی اش منع شود طوری رفتار میکند که انگار جهان به پایان رسیده است.

اگر یک دختربچه بخواهد در یک روز خاص نقش یک پسر را داشته باشد موضوع خاصی نیست و فقط یک تجربه موقت برای کودک است اما اگر همین دختر بچه به صورت مداوم و تقریبا همیشه میخواهد یک پسر شناخته شود میتواند نشانه ای برای ترنس بودن باشد و طی کردن مراحل تغییر و به رسمیت شناختن هویت جنسیتی اش میتواند به توسعه مهارت های اجتماعی، تحصیل و احساسات او کمک زیادی کند.

توجه به بیان هویت جنسی توسط کودک

برخی کودکان می توانند هویت و شخصیت خودشان را تعریف کنند و درباره آن صحبت کنند. صحبت های کودک را با این فرض که او متوجه نمی‌شود و یا از روی جهالت حرف می‌زند نشنیده نگیرید. اگر کودکی با قاطعیت و با قدرت درباره هویت خودش صحبت میکند ممکن است نشانه ای برای ترنس بودن او باشد.
هر انسانی از حدود سه سالگی قادر است به مرور جنسیت خود را تشخیص دهد پس نمیتوان به خاطر سن کم به صحبت ها و رفتارهای کودک بی توجه بود.

نشانه هایی یک کودک ترنسکشوال

توجه به تصورات جنسی در دوران بلوغ

برخی کودکان ممکن است تا زمان بلوغ و یا بعد از آن جنسیت خود را نشناسند.

مکن است کودک در سنین پایین سوالی درباره جنسیت اش نداشته باشد اما در زمان بلوغ یا پس از آن به دنبال کشف هویت اش باشد. بلوغ دورانی است که بدن تغییراتی می کند که ممکن است با تصورات کودک از جنسیت واقعی اش فاصله زیادی داشته باشد و این موضوع کودک را متوجه جنسیت اش کند تا درباره آن سوال کند.

به متخصص مراجعه کنید

اگر نشانه های گفته شده را در کودک خود مشاهده کردید با همراهی خود او به سراغ یک متخصص آشنا به موضوع ترنس بروید و تشخیص دقیق و نهایی را به او بسپارید. مطمئن باشید اگر فرزند شما ترنس باشد دنیا به پایان نمیرسد و او میتواند با تشخیص به موقع و حمایت دقیق خانواده مراحل تغییر را شروع کند.

تشخیص به موقع و حمایت واقعی می تواند بسیازی از مشکلات آتی کودک را از بین ببرد و تشخیص دیرهنگام و عدم حمایت میتواند این کودک را در مسیری ناراحت کننده قرار دهد.

اما اگر شما یک مربی، معلم یا فردی هستید که با کودکان سر و کار دارد و این کودک فرزند شما نیست بهتر است پس از دیدن این نشانه ها با یکی از والدین که تشخیص می دهید پذیرش بهتری دارد تماس بگیرید و وضعیت کودک را تشریح کنید و از ایشان بخواهید کودک را نزد یک متخصص آشنا به موضوع ترنس ببرد

تشخیص شما به عنوان یک معلم یا مربی میتواند کمک بزرگی به این کودک کند.

  • منبع
  • مهتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید