امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283804
۶۰۱
۱
۰
نسخه چاپی

اضافه کردن وزن با روش های طبیعی و سالم

شاید تصور کنید که همه افراد به‌دنبال لاغری و کاهش وزن خود هستند؛ اما کاملا در اشتباه هستید! این‌روزها تعداد قابل‌توجهی از مردم به‌دنبال روش‌هایی برای افزایش وزن در کمترین زمان می‌گردند.

اضافه کردن وزن با روش های طبیعی و سالم

با انجام ترفندهای گفته‌شده در این مطلب می‌توانید در زمانی اندک به‌طور سالم و اصولی وزن خود را افزایش دهید.

1. مصرف کالری فراوان؛ یکی از راه‌های افزایش وزن و عضله سازی

برای افزایش وزن باید بیشتر از سوخت‌ و‌ ساز بدنتان کالری دریافت کنید. اگر به‌طور روزانه ۳۰۰ الی ۵۰۰ کالری بیشتر از سوخت بدن کالری مصرف شود، مطمئنا وزن در طول زمان به‌آرامی افزایش پیدا می‌کند. اما اگر به‌دنبال افزایش وزن سریع در یک ماه یا بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم مصرف روزانه ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کالری بیشتر از سوخت‌و‌سازتان را در برنامه غذایی خود بگنجانید. استفاده از چند مورد مکمل بدنسازی مخصوص افزایش حجم نیز در این راه شما را یاری خواهد کرد.

کدام مواد غذایی کالری بیشتری دارند؟

باید تلاش کنید که از خوردن هر‌چه بیشتر غذاهای پرکالری لذت ببرید! هر‌چقدر کالری بیشتری در طول روز به بدنتان برسد، بهتر است؛ چرا که باعث می‌شود حجم کمتری غذا مصرف کنید. به‌طور‌کلی، مواد غذایی زیر کالری بالایی دارند:

• کره بادام زمینی

• برنج

• آجیل و انواع مغزها

• گوشت قرمز

• ماهی سالمون و سایر ماهی‌های پر‌چرب

• میوه‌های خشک‌شده

• ماست یونانی

• تخم‌ مرغ

• فیله مرغ

البته در مصرف بیش از حد برخی از خوراکی‌ها مانند گوشت قرمز باید خودداری کرد.

2. معجزه مصرف پروتئین، کربوهیدرات و چربی برای افزایش وزن در یک هفته!

پروتئین اصلی‌ترین ماده‌ای است که بدن برای افزایش وزن و حجم عضله به آن نیاز دارد. البته توجه داشته باشید که پروتئین به‌دلیل ایجاد احساس سیری در بدن، درست مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند: این ماده غذایی، هم می‌تواند باعث کاهش وزن شود و هم قادر است وزن را افزایش دهد. اگر شما قصد چاق شدن دارید، باید در هر شبانه‌روز بین ۱.۵ تا ۲.۲ گرم پروتئین در هر کیلوگرم دریافت کنید؛ البته برای پاسخ به این سوال که «چگونه وزن اضافه کنیم»، نباید مصرف مکمل‌هایی مانند پروتئین وی را فراموش کنید.

همچنین، در برنامه افزایش وزن بانوان و آقایان، باید مصرف مقدار کافی کربوهیدرات و چربی نیز گنجانده شود. تجربه ثابت کرده است که میل کردن سه وعده غذایی سالم و پرکالری در طول روز، به افزایش وزن در کوتاه مدت کمک خواهد کرد. امروزه مکمل‌های ورزشی حاوی کربوهیدرات و پروتئین متعددی نیز در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

3. برای افزایش وزن سریع در یک ماه، فاصله وعده‌های غذایی را کاهش دهید!

بدن انسان نیز مانند وسایل نقلیه موتوری برای ادامه فعالیت به سوخت نیاز دارد! با جا انداختن یک وعده غذایی (مثلا ناهار)، بدن را از سوخت مورد‌نیازش محروم می‌کنید. پیشنهاد ما برای افزایش وزن و جلوگیری از لاغری این است که میان وعده‌های غذایی خود بیشتر از ۴ ساعت فاصله نیندازید. همچنین اگر برای افزایش حجم بدن، بدنسازی کار می‌کنید نیز می‌توانید قبل یا بعد از تمرینات از انواع پروتئین استفاده کنید.

4. انجام تمرینات قدرتی با وزنه

ورزش بدنسازی و انجام تمرینات قدرتی زیر نظر یک مربی با‌تجربه، به شما کمک می‌کند که به‌طور اصولی چاق شوید! وزنه زدن و افزایش وزن دمبل‌ها در طول زمان، توده عضلانی بدن را در دراز‌مدت افزایش می‌دهد. این کار همچنین قدرت ماهیچه‌ها را بالا برده و ظاهر جذابی به بدنتان می‌بخشد؛ بنابراین به یاد داشته باشید که در کنار خوردن غذاهای پر‌کالری و سالم، باید تمرینات بدنسازی را نیز به‌طور اصولی دنبال کنید. در پاسخ به این سوال که « چگونه وزن اضافه کنیم»، می‌توان گفت که وزنه زدن یکی از راه های افزایش وزن و عضله سازی است.

  • منبع
  • ستاره

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید