امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282373
۳۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

شرایط طلاق توافقی در سال 1401

چکیده : طلاق توافقی همان‌گونه که مشخص است، طلاق زن و شوهر به صورت کاملاً دوطرفه و اصطلاحاً توافق شده بوده که به علت‌های مختلف انجام می‌شود. در واقع زن و مرد تصمیم می‌گیرند که زندگی‌شان با توجه به شرایط پیش آمده قابل ادامه دادن نیست.

طلاق توافقی همان‌گونه که مشخص است، طلاق زن و شوهر به صورت کاملاً دوطرفه و اصطلاحاً توافق شده بوده که به علت‌های مختلف انجام می‌شود. در واقع زن و مرد تصمیم می‌گیرند که زندگی‌شان با توجه به شرایط پیش آمده قابل ادامه دادن نیست، لذا تصمیم به جدایی را بهترین فرصت می‌دانند.

اما سوال و دغدغه‌ بسیاری از زوجین به جهت طلاق توافقی این است که در حال حاضر شرایط طلاق توافقی در سال 1401 به چه نحو بوده و آیا زوج‌ها می‌توانند بدون کمترین دردسر از یکدیگر جدا شوند؟ این سوالی است که ما در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

شرایط طلاق توافقی در سال 1401

تعریف ساده طلاق توافقی

هر زمان زوجین تصمیم به جدایی داشته باشند و در خصوص مسائل مختلف مانند زندگی مشترک، تعهدات‌ و دیون و تکالیف‌شان نسبت به یکدیگر به جمع‌بندی نهایی رسیده باشند، به این نوع طلاق، اصطلاحاً طلاق توافقی گفته می‌شود. در واقع در این نوع طلاق زوجین در مورد مسائل مهم زندگی‌شان که مهم‌ترین آنها را در ادامه بازگو می‌کنیم، به طور کامل به نتیجه رسیده‌اند. این موارد عبارتند از:

  • حضانت فرزند
  • نفقه زوجه و جهیزیه
  • در صورت وجود اجرت المثل
  • مهریه

بررسی جدیدترین شرایط طلاق توافقی در سال 1401

شرایط طلاق توافقی در شهرهای مختلف تغییر کرده و این موضوع مشاوره با وکیل طلاق در کرج و دیگر شهرها را حساس‌تر کرده است. به همین منظور چنانچه نیاز به یک وکیل طلاق دارید، حتماً باید از قبل نکته‌های بااهمیت این موضوع را به طور کامل بررسی نمایید که ما در ادامه سعی می‌کنیم به طور کامل آن‌ها را توضیح دهیم:

- اولین قدم برای زوجین این است که به سامانه‌ نوبت‌دهی طلاق مراجعه کنند و اطلاعات‌شان را ثبت نمایند. سپس بعد از انجام مشاوره‌های لازم، دریافت گواهی عدم انصراف طلاق امضا می‌شود که باید به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ارسال شود. گفتنی است که تقدیم دادخواست طلاق به این مراکز با همراهی وکیل طلاق و با تهیه شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه‌ی زوجین است. توجه داشته باشید که این مرحله در قالب مشاوره‌های اجباری در نظر گرفته شده است.

- پس از تقدیم دادخواست طلاق توافقی، وقت دادگاه خانواده به جهت رسیدگی به موضوع انتخاب می‌شود که معمولاً این موضوع در سامانه‌ ثنا به اطلاع زوجین می‌رسد. البته ممکن است از طریق پیامک نیز به زن و شوهر اطلاع داده شود.

- پر واضح است که با تعیین شدن وقت دادگاه، زوجین بهمراه وکیل طلاق در محل حاضر شده تا توضیحات خواسته شده ارائه شود. گفتنی است که وکیل طلاق در کرج می‌تواند به صورت مجزا هم برای زوجین تعیین شود که این موضوع به خواست خودشان است. ضمناً روز و ساعت حضور در دادگاه در ابلاغیه ارسال شده به زوجین وجود دارد.

- در مرحله‌ی بعدی از شرایط طلاق توافقی در سال 1401 پس از پرداخت هزینه‌های مشاوره، زوجین بهمراه وکیل طلاق به دفتر مشاوره طلاق راهنمایی می‌شوند تا امکان سازش بین زوجین وجود داشته باشد و در غیر این صورت گواهی عدم سازش صادر شده و به وکیل دو طرف داده می‌شود.

دو مرحله‌ مهم‌تر طلاق توافقی

- در گام بعدی احراز بارداری و عدم بارداری زوجه است که به سه طریق انجام می شود. اقرار زوجه، مراجعه به آزمایشگاه و اتفاق نظر زوجین بر وجود جنین روش‌هایی است که بارداری یا عدم بارداری زن را ثابت می‌کند. ناگفته نماند که اگر زوجه یائسه باشد، نیازی به اقرار یا گواهی عدم بارداری نیست.

- در مرحله بعد، زوجین بهمراه وکیل طلاق توافقی به دادگاه مراجعه می‌کنند تا پس از احراز علقه زوجیت و دیگر توافقات صورت گرفته، رأی گوهی عدم امکان سازی، صادر شود که پس از آن حداکثر 3 ماه فرصت مراجعه به دفتر طلاق وجود دارد که صیغه طلاق جاری شود و به این ترتیب شرایط طلاق توافقی در سال 1401 به طور کامل در نظر گرفته خواهد شد.

شرایط طلاق توافقی در سال 1401

طلاق توافقی چقدر زمان‌بر است

یکی از سوالات مهم برای زوجین در زمان طلاق توافقی، اطلاع از زمان‌ به سرانجام رسیدن طلاق است که اگر این موضوع از طریق زوجین و بدون استفاده از وکیل انجام شود، می‌توان گفت که حداقل 6 الی 9 ماه زمان‌بر خواهد بود. به همین منظور انتخاب یک وکیل طلاق در کرج یا دیگر شهرها فوق العاده حساس‌تر شده است چرا که هر چه تجربه و تبحر وکیل در این زمینه بیشتر باشد، مسلماً مدت زمان جاری شدن صیغه طلاق نیز کاهش می‌یابد. به طور کلی توصیه می‌کنیم اگر در این خصوص قصد دارید همه‌ کارها طبق روال انجام شود، حتماً از یک وکیل مطمئن استفاده نمایید.

بررسی هزینه‌ طلاق توفیقی

همانطور که عنوان شد در مراحل طلاق توافقی مشاوره‌هایی وجود دارد که به هزینه‌های طلاق افزوده است. به طور کلی در حال حاضر هزینه شرایط طلاق توافقی در سال 1401 به صورت زیر است:

- هزینه‌های مشاوره‌های اجباری که معمولاً برای 5 جلسه در نظر گرفته می‌شود.

- هزینه‌های مربوط به دادرسی.

- هزینه‌های مربوط به مشاوره ارجاع شده از سوی دادگاه.

- هزینه‌های ثبت طلاق در محضر.

- هزینه‌های مربوط به پرداخت دستمزد وکیل توافقی در کرج.

گفتنی است که هر کدام از زوجین باید از یک وکیل جداگانه استفاده کنند. همچنین در نظر داشته باشید که هزینه‌ طلاق توافقی بدون داشتن وکیل به مراتب بیشتر از هزینه‌ طلاق با انتخاب یک وکیل مناسب است که توصیه می‌کنیم حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که پرداخت همه‌ هزینه‌های این نوع طلاق نیز به صورت توافقی بین زوجین خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با شرایط طلاق توافقی در سال 1401 آشنا کنیم تا اگر نیاز به یک وکیل برای این منظور داشتید، بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. در حال حاضر برای انتخاب یک وکیل در کرج که دارای تجربه و تبحر خاصی در این زمینه باشد، به راحتی می‌توانید انتخاب‌های مناسبی داشته باشید که پیشنهاد ما بکارگیری مجموعه میرشاه است که یک وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس‌ ارشد حقوق بوده و می‌تواند در این خصوص تجربیاتش را در اختیار زوجین قرار دهد. گفتنی است که از مزیت‌های استفاده از این مجموعه می‌توان به ارائه خدمات در بالاترین سطح و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید با وکیل طلاق توافقی در کرج آشنا شوید حتماً به وب‌سایت سید احمد میرشاه مراجعه نمایید.

منبع: دفتر وکالت میرشاه

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید