امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280860
۳۳۳
۱
۰
نسخه چاپی

حقیقت خونین پشت شکار دلفین در ژاپن

حقیقت خونین پشت شکار دلفین در ژاپن

درست بعد از ساعت 6 صبح، ناوگانی متشکل از 11 قایق ماهیگیری بندر تایجی را در سواحل جنوبی اقیانوس آرام ژاپن ترک کردند. در عرض یک ساعت، قایق‌ها در یک صف قرار گرفتند و غلاف 18 دلفین ریسو را احاطه کرده و آنها را به داخل یک پوشش بردند.

تورهایی برای به دام انداختن دلفین ها تنظیم شد و بلافاصله پس از آن، هفت مربی دلفین از موزه نهنگ تایجی وارد شدند. غواصان یکی یکی دلفین ها را گرفتند و زیر برزنت های خاکستری بردند که قرار بود از کار آنها در برابر نظارت ناظران بیرونی محافظت کنند.

مربیان دلفین‌ها در زیر برزنت‌ها جنسیت و اندازه دلفین‌ها را بررسی کردند، سن آنها را تخمین زدند و دو مورد را برای فروش به آکواریوم‌ها انتخاب کردند - ظاهر و مناسب بودن برای تمرین معمولاً فاکتورهای کلیدی هستند.

فقط یک ساعت قبل، این دلفین ها به همراه خانواده خود آزادانه در اقیانوس شنا می کردند. اکنون، آنها با زندگی در یک استخر سیمانی کوچک روبرو بودند و برای سرگرم کردن افرادی که به ندرت فکر می کنند دلفین ها چگونه به آنجا رسیدند، ترفندهایی انجام می دادند.

سرنوشت 16 دلفین انتخاب نشده حتی بی رحمانه تر بود. شکارچیان آنها با یک سنبله فلزی تیز به گردن آنها درست در پشت سوراخ های دمنده ضربه زدند و آنها را در خون خود خفه کردند و آب اقیانوس اطراف آنها را قرمز کرد. اجساد مردگان آنها به بندر ماهیگیری تایجی کشیده شد تا به زودی تبدیل به محصول گوشتی شوند.

این در 2 دسامبر 2021 اتفاق افتاد. در عرض چند ساعت، یک خانواده کامل از دلفین ها به عنوان بخشی از آنچه برخی ماهیگیران محلی و سیاستمداران ژاپنی آن را "سنت" می نامند، نابود شدند.

حقیقت تلخ

در اول سپتامبر، فصل جدیدی از ظلم آغاز می شود. شهر کوچک تایجی پس از فیلم مستند برنده جایزه اسکار در سال 2010، The Cove، که رویه کمتر شناخته شده شکار دلفین ژاپن را برجسته کرد، خبرساز شد. در حالی که این فیلم در سراسر جهان بسیار مورد تحسین قرار گرفت، در ژاپن با واکنش شدیدی روبرو شد زیرا محافظه کاران آن را حمله ای به فرهنگ این کشور خواندند.

در طول فصل شکار شش ماهه هر سال، من با حقیقتی مواجه می شوم که با توجه به محبوبیت بسیار زیاد دلفین ها در آکواریوم ها، برای بسیاری از مردم ناخوشایند است. دلفین ها پیوندهای خانوادگی قوی دارند و با هم حرکت می کنند تا از دلفین های پیر و جوانی که نمی توانند به اندازه کافی در هنگام تعقیب شکارچیان سریع شنا کنند محافظت کنند. دلفین ها عموما مهربان هستند و حتی برای دفاع از خود به انسان حمله نمی کنند. این باعث می شود شکارچیان به راحتی گروه های کامل را بگیرند.

تحقیقات ما نشان داد که حداقل 563 دلفین تنها در تایجی در فصل 2021-2022 از طبیعت گرفته شده اند که از این تعداد 498 دلفین ذبح شده و 65 دلفین برای آکواریوم نگهداری می شوند. شکار دلفین ها در سراسر ژاپن انجام می شود و اغلب با استفاده از نیزه ماهیگیری انجام می شود. تایجی به خصوص بدنام است زیرا شکارچیان در اینجا معمولاً گروه های های کامل را می گیرند و فرصتی برای بهبودی خانواده ها باقی نمی گذارد و تأثیر مخربی بر جمعیت دلفین ها ایجاد می کنند.

در حال حاضر، تعداد دلفین هایی که شکارچیان به دام می اندازند در حال کاهش است - این تعداد تقریبا به یک چهارم از 2077 دلفین صید شده در سال 2000 کاهش یافته است - حتی اگر آنها هر روز در طول فصل برای جستجوی طعمه خود به اقیانوس بروند. امروزه، شکارچیان نمی توانند سهمیه صید سالانه 1849 دلفین را که توسط دولت تعیین شده است، برآورده کنند.

صنعت صادرات حیوانات وحشی

این یک واقعیت ناشناخته است که شکار در سال 1969 با تأسیس موزه نهنگ تایجی به منظور نمایش دلفین‌های زنده آغاز شد. این تقریباً زمانی بود که ایالات متحده با دلفیناریوم‌هایی که توسط سریال تلویزیونی پرطرفدار Flipper که در آن یک دلفین یک شخصیت اصلی بود، پررونق بود.

یک دلفین زنده به قیمت 5 میلیون ین (36000 دلار) در خارج از کشور فروخته می شود، در حالی که فقط 50،000 ین (360 دلار) به عنوان گوشت به فروش می رسد.

دولت ژاپن از شکار به عنوان بخشی از سنت آشپزی محلی دفاع کرده است، اما به ندرت کسی در این کشور گوشت دلفین می خورد. در واقع، این در مورد تجارت دلفین ها به آکواریوم ها برای سرگرمی در سراسر جهان است که در پشت "سنت" پنهان شده اند. در اصل، این صنعت صادرات حیوانات است.

در واقع، تحقیقات ما نشان داد که تا 11 مارس 2022، 269 دلفین و نهنگ کوچک  در مجموعه عظیمی از حبس های دریایی در خلیج موریورا در تایجی نگهداری می‌شدند تا به آکواریوم‌های سراسر ژاپن و جهان فروخته شوند. شکار فقط به دلیل تقاضا برای سرگرمی انسان ادامه دارد.

تغییر در راه است

هر چند دلیلی برای امیدواری وجود دارد. در ماه مارس سال جاری، باغ وحشی در سوئد، بزرگترین باغ وحش در اسکاندیناوی، اعلام کرد که به نمایش دلفین های خود پایان می دهد. تصمیم این باغ وحش که 12 دلفین اسیر را در خود جای داده است، نمادی از نگرش جدید نسبت به حیوانات در سراسر جهان است. نوامبر گذشته، پارلمان فرانسه لایحه ای را تصویب کرد که نمایش دلفین ها و همچنین حیوانات وحشی مورد استفاده در سیرک ها را ممنوع می کند. ممنوعیت مشابهی از سال 2019 در کانادا اعمال شده است.

کشورهای ساحلی مانند هند، شیلی، کاستاریکا و برزیل نیز اسارت دلفین ها را ممنوع یا محدود می کنند.

در ژاپن نیز نشانه هایی وجود دارد که نگرش ها شروع به تغییر کرده است. در ماه مه، یک آکواریوم مستقر در توکیو اولین تاسیسات این چنینی در این کشور بود که به نمایش دلفین خود پایان داد.  این آکواریوم بار مالی را دلیل اصلی عنوان کرد، اما از روند جهانی در سال های اخیر نیز یاد کرد و ماه بعد، آکواریوم دیگری اعلام کرد که نمایش شیرهای دریایی را متوقف خواهد کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید