امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281165
۲۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

بایدن سیستم دفاع هوایی را برای اوکراین وعده داد

بایدن سیستم دفاع هوایی را برای اوکراین وعده داد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود قول داده است که پس از شلیک موشک‌های روسیه به چندین شهر اوکراین از جمله کیف پایتخت، ایالات متحده سیستم‌های هوایی پیشرفته را در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

بایدن در تماس تلفنی با زلنسکی پیش از نشست اضطراری گروه هفت برای بحث در مورد حمایت از اوکراین و چگونگی پاسخگویی روسیه به حملاتی که دست کم 14 کشته برجای گذاشت در این باره وعده داد.

در بیانیه کاخ سفید درباره این تماس تلفنی آمده است: پرزیدنت بایدن به ارائه حمایت های لازم برای دفاع از اوکراین از جمله سیستم های پیشرفته دفاع هوایی متعهد شد.

کاخ سفید گفت: بایدن همچنین به زلنسکی گفت که ایالات متحده و متحدان و شرکای آن به تحمیل هزینه‌ها به روسیه ادامه می‌دهند و به اوکراین کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات روز دوشنبه تاسیسات فرماندهی نظامی و ارتباطی و زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار داده است، اما اوکراین مسکو را به حمله وحشیانه به مناطق غیرنظامی متهم کرد.

مقامات اوکراین اعلام کردند که روسیه 84 موشک به 10 شهر شلیک کرد که 56 مورد از آنها توسط پدافند هوایی خنثی شدند.

حملات روسیه به دنبال انفجاری در روز شنبه که به بخش‌هایی از پل مهم استراتژیک کرچ که روسیه را به کریمه الحاق شده متصل می‌کند آسیب رساند صورت گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اوکراین را عامل این انفجار دانسته است.

از زمان حمله روسیه به این کشور در 24 فوریه، ایالات متحده کمک های امنیتی به ارزش بیش از 16.8 میلیارد دلار به اوکراین ارائه کرده است.

زلنسکی قرار است در رأس نشست مجازی روز سه شنبه که قرار است ساعت 12:00 به وقت گرینویچ آغاز شود، با رهبران G7 صحبت کند. تحلیلگران می گویند که او احتمالاً برای تقویت دفاع هوایی اوکراین درخواست موشک های زمین به هوای بیشتری را خواهد داد.

 

  • منبع
  • الجزیره

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید