امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284104
۲۱۸
۲
۰
نسخه چاپی

تایید لایحه بودجه 1402 /برگزاری دادگاه متهم اصلی پیرفلک/صدور احکام متهمان حمله به شاهچراغ

تایید لایحه بودجه 1402 /برگزاری دادگاه متهم اصلی پیرفلک/صدور احکام متهمان حمله به شاهچراغ

برگزاری دادگاه متهم اصلی شهادت پیرفلک، تایید لایحه ‎بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و صدور احکام تروریست‌های حمله به شاهچراغ مهمترین اخبار حقوقی هفته اول سال ۱۴۰۲ بود.

لایحه ‎بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تایید شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه ‎بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور خبر داد و گفت: لایحه ‎بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

پیام نوروزی رییس قوه قضاییه

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه در پیامی نوروزی گفت: در سال جدید عزم و جهد خود را در خدمت‌رسانی به مردم دوچندان می‌کنیم.

دادگاه متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک برگزار شد/ متهم: اتهامات را قبول دارم

جلسه رسیدگی به اتهامات متهم اصلی حادثه تروریستی ۲۵ آبان شهرستان ایذه در دادگاه انقلاب اهواز در سال گذشته برگزار شد. براساس کیفرخواست صادره، عباس کورکوری متهم است به محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

تشریح فرایند صدور اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی و زارعی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت که از ابتدای سال ۱۴۰۱،  ۶ میلیون و ۲۰۰ هکتار از اراضی زارعی و کشاورزی معادل ۳۶ درصد اراضی حدنگاری شده است که این مقدار ۹ برابر سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین بخشنامه‌ای جهت تسهیل و تسریع فرآیندها و اقدامات حمایتی ثبتی از واحدهای تولیدی صادر کرد.

مردم شکایات خود را به سامانه ۱۳۶ اعلام کنند

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نظارت‌های ویژه بر عملکرد دستگاه‌های خدمت رسان در ایام نوروز خبر داد و از مردم خواست گزارش‌ها و شکایات خود پیرامون عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در این ایام را به سامانه ۱۳۶ اعلام کنند.

دستور القاصی برای جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروز

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی در هماهنگی و تعامل با پلیس به‌گونه‌ای عمل کنند تا با توجه به تعطیلات پیش‌رو، محیط برای عرض اندام مجرمان و به‌طور خاص سارقان ناامن شود.

احکام تروریست‌های حمله به شاهچراغ صادر شد

با اتمام رسیدگی به پرونده عاملین حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در مهلت قانونی، احکام مجازات متهمین این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز صادر شد و دو تن از متهمان اصلی این پرونده به اعدام در ملاء عام محکوم شدند و   اتهام این دو متهم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور بود.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید