امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278531
۴۳۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

محلات معروف پاسداران را بیشتر بشناسید

محله پاسداران در شمال شرق استان تهران واقع شده و نام خیابان اصلی این محدوده خیابان (پاسداران) است. خیابان پاسدارن در دوران گذشته به سلطنت‌‏آباد شهرت داشت

محلات معروف پاسداران را بیشتر بشناسید

محله پاسداران در شمال شرق استان تهران واقع شده و نام خیابان اصلی این محدوده خیابان (پاسداران) است. خیابان پاسدارن در دوران گذشته به سلطنت‌‏آباد شهرت داشت. محله پاسداران در منطقه ۳ و ۴ شهرداری تهران قرار دارد و در امتداد آن‏ها به منطقه ۱ رسیده و به میدان نیاوران راه پیدا می‌کند.

پاسداران وسعت زیادی دارد و قیمت خانه‏ در هر منطقه آن متفاوت بوده و بستگی به عوامل گوناگونی چون متراژ، سال ساخت، امکانات رفاهی و... دارد. برای اطلاع از مظنه رهن و اجاره خانه در پاسداران اینجا کلیک کنید.

همچنین می‌توانید در سایت‌‏هایی چون دیوار، کیلید، دو نبش و شیپور جست‌وجو کنید. محلهٔ پاسداران به دلیل قرارگیری در شمال شهر تهران آب‌وهوای نسبتا خوب و خنکی که دارد؛ اما آلودگی هوا نیز در برخی روزهای سال در اینجا دیده می‌‏شود.

محله پاسداران دارای امکانات فراوانی چون انواع بیمارستان‏‌ها، مدارس مقاطع مختلف، مسجد ضرابخانه، حسینیه ارشاد، باشگاه اسپینو، مراکز خرید و کلینیک‏ دامپزشکی ایرانیان و سایر کلینیک‏‌ها است. در این مطلب قصد داریم شما را با محله‌های پاسداران آشنا کنیم‌.

 خیابان‌ها و محله‌های مهم پاسداران

محلهٔ پاسداران خیابان‏‌های مهمی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به خیابان نگارستان، خیابان بوستان، خیابان اختیاریه، خیابان هروی، خیابان بهارستان،خیابان فرخی یزدی، فرمانیه، گلستان، ضرابخانه، گل نبی، خیابان بهستان، خیابان حصار بوعلی و خیابان خیابان شهرک شهید چمران، خیابان کلاهدوز، خیابان دروس، خیابان فرمانیه، خیابان لسانی، خیابان احتشامیه و خیابان اقدسیه اشاره کرد.

خیابان گلستان و محله‌های اطراف آن یکی از بهترین خیابان‌‏های این محله به شمار می‌‏آیند و به نوعی گران‌ترین خانه‌های محله پاسداران در این خیابان هستند.

محلهٔ گل نبی نیز جز بهترین محله‌های پاسداران است. محلهٔ گل نبی امکانات رفاهی اعم مثل؛ حسینیه ارشاد، دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد تهران جنوب، پارک صنوبر، کتابخانه حسینیه ارشاد، شیرینی فروشی سان سیتی، بیمارستان کودکان مفید، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کانون دانش آموزی شهید مفتح و سازمان دانش آموزی فراوانی دارد.

 مراکز رفاهی و تفریحی پاسداران

محلهٔ پاسداران از نظر داشتن مراکز تفریحی و گردشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. اگر گذرتان به محدودهٔ پاسداران افتاده باشد، مطمئنا مراکز تجاری متعددی که در این این محله وجود دارد را دیده‌اید. سرتاسر خیابان پاسداران مملو از مراکز اداری، تجاری، فروشگاه‌ها و بانک‌ها است. در محلهٔ پاسداران ۱۸ رستوران وجود دارد که معروف‌ترین آنها ژوانی و چلوکباب رفتاری هستند.

علاوه بر مراکز تجاری و اداری، پاسداران دارای پارک‌ها و بوستان‌های فراوانی است که معروف‌ترین آنها بوستان مازیارو بوستان نارنجستان نام دارد. همچنین این محله به دلیل اینکه تاریخچه‌ای طولانی و قدیمی دارد، از مکان‌های تاریخی نیز بهره‌مند است.

از جمله مشهورترین مکان‌های تاریخی محله پاسداران «عمارت تاریخی ضرابخانه» نام دارد که از دوران حکومت قاجار به جا مانده است. از دیگر جاذبه تاریخی این منطقه می‌توان موزه رسام عرب زاده، باغ عمارت عین‌الدوله و موزه جهان‌نما(در موزه جهان‌نما آثار هنرمندانی مشهوری چون پیکاسو وجود دارد) را نام برد.

یکی از مزیت‌های محله پاسداران، داشتن ۱۱ مکان تخلیه اضطراری است که در مدرسه شهید وزان در خیابان گلستان سوم، مدرسه شهدای پاسداران در خیابان گیلان و آموزشگاه سروش در خیابان بوستان هشتم وجود دارد که در شرایط اضطراری چون وقوع سیل و زلزله ساکنان می توانند در آنجا پناه بگیرند. دو سفارتخانه گرجستان و سفارتخانه سوئیس در این محله قرار گرفته‌اند.

همچنین پاسداران از نظر داشتن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد. این منطقه دارای ۱۲ درمانگاه و بیمارستان‌هایی به نام بیمارستان نگاه و بیمارستان کودکان مفید و بیمارستان لبافی نژاد است.

محلات معروف پاسداران را بیشتر بشناسید

پونک

محله پونک تهران نیز مانند محلهٔ پاسداران از امکانات رفاهی متنوعی برخوردار است، بنابراین خرید و فروش خانه در آنجا بسیار انجام می‌شود. تقاضای بالای خرید خانه و آپارتمان در پونک آن را به محله‌‏ای تقریبا میان‌‏رده برای خرید ملک، تبدیل کرده است. در این محله هر دو معماری مربوط به خانه‌‏های قدیمی و آپارتمان‏‌های نوساز و شیک به چشم می‏‌خورند.

طبیعتا خانه‌‏های قدیمی محلهٔ پونک از قیمت مناسب‌‏تری برای خرید برخوردارند. علاوه بر خانه‏‌های قدیمی، برخی نواحی پونک، قیمت مناسب‌‏تری نسبت به سایر نقاط دارند. در واقع بهترین و مطمئن‌‏ترین راه برای خرید آپارتمان در دیوار پونک خواهد بود. به راحتی می‌‏توانید برای اجاره آپارتمان از طریق دیوار محله پونک  اقدام کنید.

پونک یکی از محله‌‏های قدیمی و پرطرفدار شمال غرب پایتخت و در بین دو منطقه واقع شده است. بخش عمدهٔ آن در منطقه ۵ و سایر بخش‏‌ها در منطقهٔ ۲ قرار دارند. محلهٔ پونک از سمت غرب به جنت‌‏آباد و بزرگراه شهید ستاری، از سمت شرق به درهٔ پونک تهران و شهرک غرب، که در امتدادش بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی قرار گرفته، از جهت شمال به محلهٔ حصارک و از جنوب به محلهٔ باغ فیض متصل می‌‏شود.

در سال‌‏های اخیر، حجم معاملات ملکی و خرید آپارتمان در محله پونک سیر صعودی داشته و این افزایش تقاضا به دلیل آب‌وهوای خوب و دسترسی و موقعیت مکانی عالی محله پونک است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید